לא רק חברות השבבים נהנות מה-AI: אדובי עולה ב-3% לאחר פרסום הדוחות, צופה תרומה גדולה מהבינה מלאכותית
הייפ הבינה המלאכותית של השנה היה מקושר עד כה בעיקר למניות השבבים: AMD ADVANCED MICRO DEVICES , טאיוון סמי קונדקטור TAIWAN SEMICOND MNFCG CO , והמרוויחה הגדולה ביותר - אנבידה NVIDIA COR . למרות שאותן החברות אכן יהיו אלו שיניעו את "מהפכת ה-AI" בצד הפיזי שלה, האופציות שהטכנולוגיה עצמה פותחת עבור חברות רבות הן כמעט אינסופיות, ולראייה - אדובי ADOBE INC .
החברה פרסמה לאחר סגירת המסחר אתמול את תוצאותיה לרבעון שהסתיים בחודש אפריל והציגה תוצאת חיובית עם רווח מתואם של 3.91 דולר למניה על הכנסות של 4.82 מיליארד דולר, צפי האנליסטים היה לרווח מתואם של 3.77 דולר למניה על הכנסות של 4.77 מיליארד דולר. למרות שעקפה את ציפיות האנליסטים, זה לא מה שהעסיק את המשקיעים וזה לא מה שהוביל את מניית החברה לעלות בכ-50% בחודש האחרון.
עם פרסום התוצאות לרבעון, אמר מנכ"ל החברה, שנטנו נראיין, אמר כי החדשנות הגדולה של אדובי ממקמת אותה "כמובילה בעידן החדש של הבינה המלאכותית היצרנית (Generative AI)". בחודש מרץ, שבוע אחרי הדוחות הקודמים שלה, אדובי השיקה את Firefly, "טייס משנה AI יצירתי" במטרה למנף את חבילת הכלים ליצירת תוכן של החברה. היא גם השיקה אתר כדי לתת לאנשים הזדמנות לנסות את הכלים, כולל תוכנת טקסט להדמיה הדומה ל-DALL-e, המוצעת על ידי OpenAI, היוצר של ChatGPT.
עוד הוסיף מנכ"ל החברה כי "כל טכנולוגיה חדשה הציגה הזדמנויות מרגשות עבור אדובי לחדש ולהגדיל את השוק הפוטנציאלי. ההשקעות השוטפות של החברה במחקר ופיתוח אפשרו פיתוח ופריסה מהירה של Firefly ואנו מאמינים שבינה מלאכותית יצרנית עוד תניע את הנגישות והאימוץ של המוצרים שלנו".
- אדובי עקפה את התחזיות, אז למה המניה מדשדשת?
- אורקל, אנבידיה, המדד, החוזים - מה יהיה היום בוול סטריט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאל על השפעת הבינה המלאכותית אמר דן דורן, סמנכ"ל הכספים של אדובי, כי הוא צופה שהבינה המלאכותית היצרנית תהיה מנוע רווח והכנסות משמעותי עבור החברה לעשורים רבים קדימה. בחודש האחרון החברה הכריזה על גרסה מחסרית לתוכנת ה-Firefly שלה, עבורה תגבה החברה כסף מהמשתמשים וככל הנראה מה שעזר לדחוף את מגמת העלייה במניה.
בנוגע להמשך, אדובי צופה להכניס בשנה כולה 19.3 מיליארד דולר (אמצע טווח), בהתאם לצפי האנליסטים ו-10% מעל הנתון בשנה הקודמת. מבחינת הרווחים החברה עדכנה את התחזית כלפי מעלה כשהיא צופה רווח (Non-GAAP) של 15.7 דולר (אמצע טווח), התחזית הקודמת עמדה על בין 15.3 ל-15.6 דולר למניה וצפי האנליסטים היה לרווח של 15.5 דולר למניה.
לאחר פרסום הדוחות האנליסט ברנט ברסלין מפייפר סנדלר העלה את מחיר היעד שלו למניית אדובי מ-500 ל-572 דולר - אפסייד של 13% לעומת המחיר הנוכחי, תוך כדי שהוא שומר על דירוג "משקל עודף". האנליסט ציין כי אדובי היא מניית התוכנה המועדפת על פייפר סנדלר לשנה הנוכחית ואמר כי יש לו כעת "ביטחון גובר בנוגע לצמיחה הענפית של החברה ופוטנציאל הצמיחה ברווח למניה".
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בנוגע לעסקת Figma, חברת תוכנת עיצוב שיתופי אשר אדובי הודיעה על רכישתה בספטמבר האחרון, אדובי אמרה כי היא תמשיך לפעול בכל הכוח עבור ההוצאה לפעול של העסקה בשווי 20 מיליארד דולר. העסקה עומדת כעת בפני בחינה ואישורים של הרגולטורים בארה"ב, בבריטניה ובאיחוד האירופי, כשהחברה מאמינה שתסגור את העסקה עד סוף השנה הנוכחית.
- 1.האמיתי 16/06/2023 23:18הגב לתגובה זואף אחד לא רואה את הסכנות הנוראיות מהבינה הזו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
