
המרוץ לליתיום: פורד סגרה עסקאות שיבטיחו לה אספקת ליתיום
פורד FORD MOTOR ערכה אירוע למשקיעים ואנליסטים וחשפה עסקאות שיעזרו לה עם אתגרי שרשרת האספקה, במטרתה להגיע לייצור של מיליוני רכבים חשמליים בעשור הקרוב. כשרוב העסקאות היו קשורות, איך לא, לליתיום. אחד המרכיבים החשובים ביותר בייצור הסוללות לרכבים חשמליים.
פורד הודיעה על עסקה עם כורה הליתיום SQM אחת מיצרניות הליתיום הגדולות בעולם, לאספקת ליתיום קרבונט וליתיום הידרוקסיד. קרבונט והידרוקסיד הם מוצרי הליתיום המשמשים בייצור סוללות. המחיר הנקוב לרוב עבור מוצרי ליתיום קרבונט הוא כ-30,000 דולר לטון. "עבודה עם משתפי פעולה גלובליים חזקים כמו SQM תעזור לנו לעשות התקדמות אמיתית בהפיכת רכבי החשמל לנגישים יותר עבור הלקוחות שלנו בהמשך הדרך", אמרה ליסה דרייק, סגנית נשיא פורד בחטיבת ה-Model e. "חברת SQM הקימה פעילות מנוהלת היטב, הציגה מחויבות לקיימות ורקורד מוכח להרחבת הקיבולת".
עוד יצרנית ליתיום גדולה היא Albemarle שגם איתה פורד חתמה על הסכם לאספקת ליתיום "ליתיום הידרוקסיד בדרגת סוללה עבור כ-3 מיליון סוללות פורד EV עתידיות." החוזה יהיה תקף ל-5 שנים וצפוי להתחיל בשנת 2026. "עם הביקוש הגובר לרכבים חשמליים בארה"ב, הלקוחות שלנו מבקשים לארגן מחדש את שרשרת האספקה כך שתהיה מקומית, מה שיאפשר יותר ביטחון, קיימות ועלויות נמוכות יותר", אמר אריק נוריס, נשיא Albemarle Energy Storage. "הסכם זה מדגים את שיתופי הפעולה וההשקעות הנדרשים בתעשייה ."
עסקאות מסוג זה עוזרות גם לפורד וגם לכורי הליתיום. פורד רוצה לאבטח אספקת חומרי גלם משחקנים מבוססים. הכורים רוצים לדעת שהביקוש למוצרים יתממש ככל שירחיבו את הייצור. תחזית הביקוש העולמי לליתיום צפויה לגדול פי 5-7 עד ל-2030, כאשר הצפי הוא שמספר הרכבים החשמליים בכבישים יקפוץ מ-30 מיליון רכבים לכ-350 מיליון. "ההיצע הוא בין היכולות האסטרטגיות ביותר של החברה", אמר המנכ"ל ג'ים פארלי. "למעשה כשאתה מתחיל לבצע פעולות בתוך החברה במקום לעשות מיקור חוץ, דבר שהחברה לא עשתה בעבר, זהו דבר שיכול לתת לחברה יתרון אסטרטגי משמעותי."
- המכסים על הרכבים: האנליסטים צופים פגיעה של מיליארדים ברווחים
- למה המשקיעים מתעלמים מהצלחות פורד ברבעון האחרון?
יצרנית הרכב בת ה-120 מתכננת לייצר רכבים חשמליים בקצב של בערך 600 אלף רכבים עד סוף השנה הנוכחית ובקצב של 2 מיליון בשנה עד סוף 2026. זוהי עלייה חדה. פורד מכרה פחות מ-100,000 רכבים חשמליים ברחבי העולם בשנת 2022. כדי להשיג את יעדיה, פורד מוציאה מיליארדים על פיתוח הרכב ושרשרת האספקה שלה. עוד הודיעה החברה על הסכמים עם Nemaska Lithium ו-Compass Minerals CMP. Nemaska תספק ליתיום הידרוקסיד המופק מנכסים בקוויבק. Compass תספק ליתיום קרבונט מנכסים ביוטה.
בדוחותיה לרבעון הראשון דיווחה פורד על רווח למניה של 0.63 דולר לעומת צפי האנליסטים שעמד על 0.44 דולר והכנסות של 41.5 מיליארד דולר לעומת צפי של 37.4 מיליארד דולר.