אוטונומו נכשלה ועכשיו מתמזגת לחברת שירותי גרירה - באפסייד על המצב שלה בשוק
חברת אוטונומו הישראלית של בן וולקוב, שפיתחה זירת מסחר למידע שנאסף מכלי רכב מחוברים, משלימה עם הכישלון העסקי שלה ומתמזגת בעסקת מניות עם חברת שירותי הגרירה Urgently, חברה שיש לה אפליקציה לשירותי גרירה וטיפול בכלי רכב שנתקעו. אוטונומו תהפוך בפועל להיות חברה בת של Urgently ובעלי המניות של אוטונומו יקבלו 33% ממניות החברה המשותפת, שתיסחר תחת סימול חדש - ULY. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של 2023. לא נמסר הרבה מידע על המיזוג רק שההכנסות של Urgently לשנת 2022 צפויות להיות יותר מ-185 מיליון דולר וכי מדובר בגידול של 25% ביחס להכנסות שנה קודם לכן. מה זה אומר על רווחיות? לא הרבה.
"המיזוג המוצע ייצור פלטפורמה מקצה לקצה לדור חדש של שירותי ניידות וחוויות עבור חברות ביטוח, תחבורה, השכרה ולקוחותיהם. המיזוג יוצר הזדמנויות הכנסה משמעותיות במכירות צולבות וחיסכון בעלויות" כך נמסר מהחברות. בפועל, המשמעות היא שאוטונומו הופכת מחברת טכנולוגיה לענף בתוך חברת שירותי גרירה לכלי רכב. לא ממש טכנולוגיה.
ובכל זאת, המשקיעים שזיהו בזמן את העובדה שאוטונומו נסחרת מתחת למזומן - אחרי הנפילה של 95% במניה ואחרי שפיטרה חצי מהעובדים - היו יכולים לעשות כאן כסף גדול - הצגנו כאן את הניתוח לפני מספר חודשים, כאשר אוטונמו נסחרה במחיר של 20 סנט למניה. מאז היא זינקה ל-50 סנט למניה, אבל עדיין היא נסחרת לכאורה מתחת למזומן. החברה טרם פרסמה את הדוחות לרבעון הרביעי (היא תדווח ביום רביעי הקרוב, ה-15 בפברואר), אבל נכון לרבעון השלישי היו לה בקופה 134 מיליון דולר וסך הנכסים עמד על 163 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לשווי של 70 מיליון דולר אתמול בשוק. כלומר - גם עכשיו היא נסחרת עדיין נמוך משמעותית מהמזומן.
לא ידוע עדיין מה יהיה השווי של החברה הממוזגת אבל סביר מאוד להניח שבמיזוג הנוכחי המזומן נלקח בחשבון ושהחלק של אוטונומו (33%) במיזוג הוא מעל המזומן - מה שאומר שיש כאן הצפת ערך, בהנחה שהמיזוג יושלם.
- אוטונומו זינקה אחרי צעדי התייעלות; הכפילה את מחירה בפחות מחודשיים
- מייסד ניקולה הונה את המשקיעים - צפוי לשבת שנים בכלא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין המשקיעים ב-Urgently נמצאות חברות רכב כמו BMW, פורשה, יגואר, לנד רובר, וגם - American Tire Distributors, Iron Gate Capital וכן אמרלד Technology Ventures. "עם למעלה מ-1.7 מיליארד כלי רכב מחוברים שצפויים להיות על הכביש בעשור הקרוב, החברה המשולבת תשרת שווקי ניידות בהיקף כולל של יותר מ-100 מיליארד דולר" הבטיחו החברות בהודעת המיזוג. "על ידי קבלת אותות רכב מחובר ישירות לפלטפורמת הסיוע הניידות של Urgently, החברה תהיה ממוקמת להפוך את תעשיית סיוע הדרכים הוותיקה מכזו המספקת סיוע תגובתי לאחר כשל מכני לכזו שמספקת יותר ויותר מרווחים גבוהים יותר, צורות סיוע פרואקטיביות ומונעות".
בדוחות לרבעון השלישי של 2022 אוטונומו דיווחה על הכנסות של 2 מיליון דולר, לעומת 0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 היא הכניסה 4.9 מיליון דולר וכצפוי, רחוק מאוד מהתחזיות של החברה עצמה שצפתה כי תרשום הכנסות של 24 מיליון דולר בשנה שהסתיימה וכמעט 100 מיליון דולר בשנה הקרובה.
- האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
- איך Zillow הפכה למפלצת הנדל"ן הדיגיטלית של אמריקה - והאם היא עומדת להתרסק?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
בכל מקרה, במקביל לעלייה בהכנסות, ההפסד התפעולי על בסיס NON-GAAP של החברה זינקו ל-13.4 מיליון דולר, ברבעון המקביל ההפסד עמד על 9.1 מיליון דולר.
צבר ההזמנות של אוטונומו עומד נכון לסוף הרבעון על 4.8 מיליון דולר, מתוכו 2.2 מיליון דולר היו ברבעון האחרון.
יצוין כי מאז תחילת 2021 אוטונמו ביצעה כמה רכישות. באוקטובר לפני יותר משנה רכשה החברה את ניורה ובחודש פברואר האחרון רכשה את The Floow, ספקית תוכנה כשירות (SaaS). גם הרכישות הללו צפויות להיכנס לתוך החברה הממוזגת.
- 2.קובי 10/02/2023 17:03הגב לתגובה זוקראתי את הכתבה מלפני כמה חודשים וקניתי. תודה לכם
- 1.לאן גוררים אותה? (ל"ת)Lol 10/02/2023 14:14הגב לתגובה זו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
צבא סין (יוטיוב)האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
בעוד סין מהדקת את החנק וארה"ב משדרת אותות מבלבלים, טייוואן נאבקת על עתידה
טייוואן, הדמוקרטיה היציבה באסיה ומעצמת השבבים העולמית, ניצבת בעיצומו של משבר גאופוליטי חסר תקדים. הלחץ הסיני מתגבר מיום ליום, בעוד ארצות הברית, השותפה הביטחונית המרכזית – משדרת מסרים סותרים המערערים את היציבות בטאיפיי.
לא רק שבבים: המשמעות האסטרטגית
מיקומה של טייוואן ב"שרשרת האיים הראשונה", המשתרעת מיפן לאינדונזיה, מעניק לה שליטה בגישה לים סין הדרומי. כל עוד היא בידיים ידידותיות למערב, היא מגבילה את חופש התנועה הימי של בייג'ינג. נפילתה לידיים סיניות תשנה לחלוטין את מאזן הכוחות האזורי – זו הסיבה האמיתית למתיחות הגוברת.
שי ג'ינפינג אינו ממהר למלחמה. במקום זאת, הוא מפעיל לחץ רב-שכבתי: תמרונים צבאיים מסביב לאי, ניתוק כבלי תקשורת תת-ימיים, מתקפות סייבר ומסעות דיסאינפורמציה. במקביל, סין בונה יכולת פלישה מלאה – חיל האוויר, הצי והכוחות האמפיביים נערכים לתרחיש אלים, אם הלחצים הרכים ייכשלו.
השנה האחרונה חשפה שינוי מדאיג במדיניות האמריקאית. מצד אחד, וושינגטון אישרה עסקאות נשק במיליארדי דולרים והעמיקה את התיאומים הביטחוניים. מצד שני, הטלת מכסים על סחורות טייוואניות, עיכוב משלוחי נשק שכבר שולמו ודחיית ביקור נשיא טייוואן – כל אלה מעבירים מסר מבלבל.
- יפן מציבה טילים באי ליד טייוואן ומחריפה את ההיערכות מול סין
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החשש הגדול בטאיפיי: שטראמפ ישתמש באי כקלף מיקוח במשא ומתן הכלכלי עם סין. הפגישות השקטות בין וושינגטון לבייג'ינג רק מחזקות את החששות.
פילוג פנימי משתק
הבעיות החיצוניות מחמירות בגלל המשבר הפנימי. מפלגת השלטון (DPP) והאופוזיציה (KMT) כמעט אינן משתפות פעולה. כל יוזמה ביטחונית נבלמת, כולל תקציב שאמור להביא את ההוצאה הצבאית ל-5% מהתמ"ג עד 2030 – יעד קריטי לנוכח האיומים.

