אוטונומו נכשלה ועכשיו מתמזגת לחברת שירותי גרירה - באפסייד על המצב שלה בשוק
חברת אוטונומו הישראלית של בן וולקוב, שפיתחה זירת מסחר למידע שנאסף מכלי רכב מחוברים, משלימה עם הכישלון העסקי שלה ומתמזגת בעסקת מניות עם חברת שירותי הגרירה Urgently, חברה שיש לה אפליקציה לשירותי גרירה וטיפול בכלי רכב שנתקעו. אוטונומו תהפוך בפועל להיות חברה בת של Urgently ובעלי המניות של אוטונומו יקבלו 33% ממניות החברה המשותפת, שתיסחר תחת סימול חדש - ULY. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של 2023. לא נמסר הרבה מידע על המיזוג רק שההכנסות של Urgently לשנת 2022 צפויות להיות יותר מ-185 מיליון דולר וכי מדובר בגידול של 25% ביחס להכנסות שנה קודם לכן. מה זה אומר על רווחיות? לא הרבה.
"המיזוג המוצע ייצור פלטפורמה מקצה לקצה לדור חדש של שירותי ניידות וחוויות עבור חברות ביטוח, תחבורה, השכרה ולקוחותיהם. המיזוג יוצר הזדמנויות הכנסה משמעותיות במכירות צולבות וחיסכון בעלויות" כך נמסר מהחברות. בפועל, המשמעות היא שאוטונומו הופכת מחברת טכנולוגיה לענף בתוך חברת שירותי גרירה לכלי רכב. לא ממש טכנולוגיה.
ובכל זאת, המשקיעים שזיהו בזמן את העובדה שאוטונומו נסחרת מתחת למזומן - אחרי הנפילה של 95% במניה ואחרי שפיטרה חצי מהעובדים - היו יכולים לעשות כאן כסף גדול - הצגנו כאן את הניתוח לפני מספר חודשים, כאשר אוטונמו נסחרה במחיר של 20 סנט למניה. מאז היא זינקה ל-50 סנט למניה, אבל עדיין היא נסחרת לכאורה מתחת למזומן. החברה טרם פרסמה את הדוחות לרבעון הרביעי (היא תדווח ביום רביעי הקרוב, ה-15 בפברואר), אבל נכון לרבעון השלישי היו לה בקופה 134 מיליון דולר וסך הנכסים עמד על 163 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לשווי של 70 מיליון דולר אתמול בשוק. כלומר - גם עכשיו היא נסחרת עדיין נמוך משמעותית מהמזומן.
לא ידוע עדיין מה יהיה השווי של החברה הממוזגת אבל סביר מאוד להניח שבמיזוג הנוכחי המזומן נלקח בחשבון ושהחלק של אוטונומו (33%) במיזוג הוא מעל המזומן - מה שאומר שיש כאן הצפת ערך, בהנחה שהמיזוג יושלם.
- אוטונומו זינקה אחרי צעדי התייעלות; הכפילה את מחירה בפחות מחודשיים
- מייסד ניקולה הונה את המשקיעים - צפוי לשבת שנים בכלא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין המשקיעים ב-Urgently נמצאות חברות רכב כמו BMW, פורשה, יגואר, לנד רובר, וגם - American Tire Distributors, Iron Gate Capital וכן אמרלד Technology Ventures. "עם למעלה מ-1.7 מיליארד כלי רכב מחוברים שצפויים להיות על הכביש בעשור הקרוב, החברה המשולבת תשרת שווקי ניידות בהיקף כולל של יותר מ-100 מיליארד דולר" הבטיחו החברות בהודעת המיזוג. "על ידי קבלת אותות רכב מחובר ישירות לפלטפורמת הסיוע הניידות של Urgently, החברה תהיה ממוקמת להפוך את תעשיית סיוע הדרכים הוותיקה מכזו המספקת סיוע תגובתי לאחר כשל מכני לכזו שמספקת יותר ויותר מרווחים גבוהים יותר, צורות סיוע פרואקטיביות ומונעות".
בדוחות לרבעון השלישי של 2022 אוטונומו דיווחה על הכנסות של 2 מיליון דולר, לעומת 0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 היא הכניסה 4.9 מיליון דולר וכצפוי, רחוק מאוד מהתחזיות של החברה עצמה שצפתה כי תרשום הכנסות של 24 מיליון דולר בשנה שהסתיימה וכמעט 100 מיליון דולר בשנה הקרובה.
- SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026
- מטא רוכשת את Limitless, המפתחת מוצרי AI לבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
בכל מקרה, במקביל לעלייה בהכנסות, ההפסד התפעולי על בסיס NON-GAAP של החברה זינקו ל-13.4 מיליון דולר, ברבעון המקביל ההפסד עמד על 9.1 מיליון דולר.
צבר ההזמנות של אוטונומו עומד נכון לסוף הרבעון על 4.8 מיליון דולר, מתוכו 2.2 מיליון דולר היו ברבעון האחרון.
יצוין כי מאז תחילת 2021 אוטונמו ביצעה כמה רכישות. באוקטובר לפני יותר משנה רכשה החברה את ניורה ובחודש פברואר האחרון רכשה את The Floow, ספקית תוכנה כשירות (SaaS). גם הרכישות הללו צפויות להיכנס לתוך החברה הממוזגת.
- 2.קובי 10/02/2023 17:03הגב לתגובה זוקראתי את הכתבה מלפני כמה חודשים וקניתי. תודה לכם
- 1.לאן גוררים אותה? (ל"ת)Lol 10/02/2023 14:14הגב לתגובה זו
שבבי AI (AI)המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון
גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר
מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול.
אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות -
מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר).
הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות.
- אנבידיה עולה על הגל - ומה שקורה עכשיו בשוק שבבי‑AI
- פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".
GE Aerospaceהחברה בת ה-134 שנולדה מחדש לפני 6 שנים
GE, שלאורך המאה ה-20 יצרה והובילה את מנועי הצמיחה העיקריים של כלכלת ארה"ב, הידרדרה מאז בשל ניהול כושל. מנהל מצוין שהגיע אליה ב-2018 הפך בהדרגה את הקערה על פיה בין היתר באמצעות פיצול החברה לשלוש. מי שהחזיק במניה לפני הפיצול מורווח מעצם המהלך ומהעליות במניות שבאו בעקבותיו. ואחרי כל זה האנליסטים עדיין ממליצים עליהן כ"קנייה"
כעת מתחילה בוול סטריט עונת הסיכומים של 2025. בתחילת השנה יצא ראש צוות יועצי שוק ההון של מורגן סטנלי בתחום ניהול השקעות, אנדרו סלימון, בתחזית אופטימית לפיה "האופטימיות חוזרת עם סיום שנת 2024 לאחר ששוק השוורים נכנס לשנתו השלישית. זאת כאשר זרימת קרנות קמעונאיות הפכה סוף סוף לחיובית יותר והאנליסטים מוול סטריט התאימו את תחזיותיהם לגבי 2025, מה שמרמז על רווחים דו-ספרתיים".
הופתעתי אז כי הבוס של סלימון, מרק וילסון, דווקא המשיך לדבוק בתחזיותיו השליליות. אלא שסלימון צדק וכפי שקורה מאז התחיל המיזוג בין מהפכת הטכנולוגיה לכלכלת המיינסטרים ב-2009, גם 2025 הסתיימה חיובית, ואין שום סיבה שזה לא יימשך כל עוד המהפכה ממשיכה והנשיא טראמפ מטפח את MAGA.
אני חושב ששנת 2026 תהיה "שנת המכונית האוטונומית שתתחיל להשתלט על הכבישים", לצד "שנת תעשיות החלל" שבה נראה את כלכלת החלל פורחת ולצד "שנת המעבר בבריאות מטיפול לאבחנה", מה שלדעתי יחזיר את פייזר לכותרות. כדאי לפיכך להכניס לתצפית את GE, את טסלה ואת פייזר. דעתי היא שבמהלך השנה החדשה תגיע וול סטריט סוף סוף למסקנה שטסלה היא הרבה יותר מחברת מכוניות חשמליות וש-GE חזרה לגדולתה מימי המנכ"ל האגדי ג'ק וולש ושפייזר "השתחררה מענן הקורונה". יחד עם זאת, המשקיעים צריכים להקפיד על אסטרטגיות של "לא להיות חזירים" ושל "מעקב אישי צמוד" לפני קבלת החלטות השקעה. היום, עם ה-AI, אין שום סיבה לסמוך על אף אחד חוץ מעצמכם.
מהפך עסקי נדיר
GE, שלקראת סוף המאה ה-19 זרעה את זרעי מהפכת הטכנולוגיה הנוכחית ובמהלך מאה השנים הראשונות לחייה, לאורך המאה ה-20 ובאמצעות טכנולוגיות חדשניות, יצרה והובילה את מנועי הצמיחה העיקריים של כלכלת ארה"ב בתחומים כמו תעופה, אנרגיה, כוח, תחבורה, ציוד רפואי, מוצרי החשמל ביתיים, תקשורת, מחשוב, בידור ופיננסים ואפילו התחילה את תעשיית החלל, נקלעה לקראת סוף המאה ה-20 לסף פשיטת רגל. אבל, בהובלתו של מנהל-על ייחודי, הצליחה בניגוד לכל הציפיות, לחזור בגדול.
- הקאמבק המרשים של הכחולה הגדולה
- למה טראמפ יצליח לממש את תוכניתו ואיזו מניה יכולה לעוף לחלל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כעת מובילה החברה את מהפכת תעשיית החלל הצעירה שלדעתי תעצב את כלכלת המאה ה-21. לא רק שהחברה הוותיקה ביצעה מהפך עסקי נדיר, אלא היא גם הצליחה להחזיר למשקיעים בה את ערך השקעתם בריבית דריבית ונחשבת כיום, ערב יום הולדתה ה-134, כאחת ההשקעות המומלצות ביותר למשקיעים לטווח הארוך למרות העליות החדות בשנים האחרונות.

