בן וולקוב אוטונומו
צילום: אוטונומו

אוטונומו קונה את ניורה מישראל ב-50 מ' ד'

בעוד שאוטונומו מוכרת בזירת המסחר של נתוני מרכבים מקושרים, Neura אותה תרכוש עתה מבצעת ניתוחי ביג דאטה של אותו מידע, ומכאן הסינרגיה בין השתיים. עוד הן יפעלו בתחומי המיקרו-מוביליטי. עד כה גייסה ניורה 32 מ' ד'
איתי פת-יה |

חברת אוטונומו (OTMO) שפיתחה זירת מסחר בנתוני רכבים מקושרים תרכוש את ניורה (Neura) הישראלית בסך של 50 מיליון דולר. הנרכשת מספקת ניתוחים ביג דאטה, מנתונים מאותו הסוג שלמעשה אוטונומו סוחרת בהם. כך יכולה האחרונה למכור לו רק את המידע, אלא גם תובנות ממנו.

עד כה השקיעו בניורה, שהוקמה ב-2013, סך של 32 מיליון דולר, זאת מצד גופים בהם הקרנות פיטנגו וליברטי. אחר הרכישה, ניורה תמשיך להוביל את תחום ה-Mobility Intelligence באוטונומו. עוד אומרים הצדדים כי החברה המשותפת שיקימו תכנס לתחומים חדשים של מיקרו-מוביליטי (למשל דאטה מרובוטים למשלוחים לטווח קצר, רחפנים וכו'), תכנון תחבורה ורכבים חשמליים.

מייסדיה של ניורה הם אורי שעשוע, טרינו מאגי וגיל מלר,  אליהם הצטרף עמית המר, מנכ"ל החברה. פלטפורמת ה-Mobility Intelligence של החברה כוללת פתרונות SaaS (תכנה כשירות, במודל של דמי מנוי) לתכנון ערים ותחבורה מונחה ביג דאטה כדי להתאים את היצע אמצעי התחבורה לביקוש והפחתת פקקי התנועה. בין לקוחות החברה יצרני רכב Tier-1, ערים חכמות ורשויות ומפעילי תחבורה, מספרים בניורה.

אוטונומו כיוונה לשווי של 1.4 מיליארד דולר במיזוג הספאק בו אמורה הייתה לגייס במקור לקופתה 280 מיליון דולר, אך בסוף גייסה 255 מיליון דולר בשל פדיונות של המשקיעים בשלד הספאק עוד קודם למיזוג. הפער הזה, של כ-25 מיליון דולר, לא היה מהותי דיו כדי לגנוז את התכניות שלה לצמוח דרך מיזוגים ורכישות. השווי במיזוג בסוף התקבע על 1.26 מיליארד. בעוד הספאק הונפק כנהוג לפי מחיר של 10 דולר למניה, מאז המניה ירדה ביותר מחצי כשכיום אוטונומו נסחרת ב-4.98 דולר למניה, המשקף שווי של 625 מיליון דולר.

בן וולקוב, מנכ"ל ומייסד אוטונומו: "הדרישות של השוק משתנות וכעת אנחנו יכולים לספק נקודת מבט חדשה, עמוקה והוליסטית על תחום הניידות. אוטונומו גאה להרחיב את היצע מוצרי ה- SaaS, וכעת, הם יכללו גם פתרונות קונקרטיים שניתן לעבוד איתן. פתרונות הנתונים והמודיעין של אוטונומו מייתרות את הניחושים ומאפשרות שינוי אמיתי בתחומי הניידות ותחבורה באמצעות נתונים מדויקים, תובנות ופתרונות מודיעין. כתוצאה מכך, ספקי ניידות ותחבורה יכולים לספק שירותים מותאמים גם לקהילות הנוסעים וגם לנהגים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
זוהראן ממדני  (X)זוהראן ממדני (X)

זוהראן ממדאני נבחר לראש עיריית ניו יורק


הדמוקרט הסוציאליסט בן ה־34 הדיח את המושל לשעבר קואומו; יהיה המוסלמי הראשון ובן העדה הדרום־אסייתית הראשון בתפקיד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה זוהרן ממדאני


במערכת בחירות שתוארה על ידי פרשנים כאחת המשמעותיות בעיר בעשורים האחרונים, בחרו תושבי ניו יורק בזוהראן ממדאני לראשות העיר - והעניקו לו רוב של 50.3% מהקולות. ממדאני הדיח את מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו, שהתמודד הפעם כמועמד עצמאי לאחר שהפסיד לממדאני בפריימריז הדמוקרטיים. הרפובליקני קרטיס סליווה קיבל רק 7.2% מהקולות.

רק בן 34 שנים ועם פרופיל פוליטי נמוך יחסית, וכבר ראש העיר ניו יורק. ממדאני סחף אחריו קהל רחב של צעירים, מהגרים ובוחרים מהשכונות הפחות מבוססות. בכך הפך ממדאני לראש העיר המוסלמי הראשון בתולדות ניו יורק, ולבן העדה הדרום־אסייתית הראשון שעומד בראש עיר בת כ־400 שנה. מדובר גם בראש העיר הצעיר ביותר מזה מאה שנה.

אג'נדה פרוגרסיבית במרכז הבמה

המסר המרכזי של ממדאני לאורך הקמפיין היה אחד - ניו יורק חייבת להיות נגישה יותר, שוויונית יותר, ובעיקר - ניתנת למגורים. בין ההצעות המרכזיות בקמפיין: הקפאת שכר הדירה בלמעלה ממיליון דירות בפיקוח, מימון תחבורה ציבורית חינמית באוטובוסים, הקמת מעונות יום אוניברסליים, הטלת מסים נוספים על תאגידים ועל עשירים, והקמת חנויות מזון עירוניות בשכונות מוחלשות.

בנוסף לכך, ממדאני קרא לסיים את השליטה של ראש העיר על מערכת החינוך ולהקים יחידה ייעודית בתוך משטרת ניו יורק שתתמקד בטיפול באירועי בריאות נפש - מהלך שמצביע על תפיסת ביטחון ציבורי שמרחיבה את תחום האחריות מעבר למשטרה בלבד.

קמפיין אישי, גיוס המונים ותמיכה מהשטח

למרות שהיה חסר ניסיון ממשלתי רחב, הוא כיהן שלוש קדנציות קצרות בלבד בפרלמנט המקומי - ממדאני הצליח לייצר קמפיין שובר שוויון. דרך גיוס המונים מבוסס תרומות קטנות, שיווק אינטנסיבי במדיה החברתית וצבא של מתנדבים, הצליח להפוך לאופציה ממשית מול הממסד הדמוקרטי המסורתי בעיר.