אוטונומו הישראלית צונחת 17%; כבר ירדה 40% מהמחיר שקדם למיזוג
עוד ועוד דוגמות להתקררות עולם ההנפקות והמיזוגים מתווספות, ולא רק בישראל - אם כי הדוגמה הזו היא של חברה ישראלית בשם אוטונומו.
חברת אוטונומו התמזגה לתוך ספק בשם Software Acquisition Group Inc II לפי שווי של כ-1.26 מיליארד דולר, כאשר המניות הוקצו למשקיעים הספאק כנהוג, במחיר של 10 דולר למניה - כיום צונחת מניית החברה בכ-17% בעקבות לחץ מוכרים ומגיעה למחיר של 6.2 דולר למניה. בכך משלימה אוטונומו ירידה של כמעט 40% ממחיר ההנפקה של מניית הספאק. המיזוג של החברה הושלם בתחילת השבוע.
חברת אוטונומו היא כאמור חברה ישראלית שעוסקת באיסוף מידע באופן יום יומי מכמה עשרות מיליוני רכבים הכולל מרחק הנסיעה, מהירות הנסיעה הממוצעת ועוד ולאחר מכן במכירת המידע הזה לכל מיני לקוחות שיכולים להשתמש במידע.
החברה רואה כלקוחות פוטנציאליים חברות רכב, יבואניות רכב, חברות ביטוח רכב ועוסקים נוספים בענף הרכב. את המידע החברה מתעתדת למכור במודל SaaS (תוכנה כשירות) - שהיא מילת הקסם בשנתיים האחרונות.
למה "מתעתדת"? כי על פי הנתונים שהחברה פרסמה בשנת 2020 ההכנסות של החברה היו מינוריות לחלוטין והסתכמו בכ-394 אלף דולר בכלל (כאשר עליהם היא רשמה הפסד גולמי של 842 אלף דולר) - כלומר אין לה עדיין פעילות מהותית מבחינת הכנסות. כמו כן, החברה הציגה הפסד תפעולי של כ-17.2 מיליון דולר במהלך שנת 2020.
- אוטונומו נכשלה ועכשיו מתמזגת לחברת שירותי גרירה - באפסייד מסוים
- אוטונומו זינקה אחרי צעדי התייעלות; הכפילה את מחירה בפחות מחודשיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.זו לא חברת חלום, זו חברת חלום בלהות (ל"ת)מייק לבנובסקי, ר''ג 20/08/2021 12:11הגב לתגובה זו
- 3.משה 20/08/2021 07:59הגב לתגובה זומה ציפו בדיוק? אפס מכירות חשבו שכולם פראיירים
- 2.משה 20/08/2021 02:46הגב לתגובה זויודעים שתהיה קריסה אז רוצים לעשות סיבוב אחרון לפני שהחברה קורסת כמו פיוניר איירון סורס וטבולה
- 1.רק מזומן 20/08/2021 00:04הגב לתגובה זואספו כסף זול של פראיירים קנו ספאק השקיעו באויר.מישהוא יצטרך להחזיר ההלוואות הממונפות.זה לא יהיה אני.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
