בן וולקוב אוטונומו
צילום: אוטונומו

אוטונומו הישראלית צונחת 17%; כבר ירדה 40% מהמחיר שקדם למיזוג

החברה שעוסקת באיסוף מידע מרכבים ומכירתו ללקוחות במודל SaaS אינה בעלת הכנסות מהותיות ובכל זאת קיבלה שווי של מעל מיליארד דולר, הכישלון של המיזוג שלה ביחד עם דוגמות רבות מהעת הנוכחית - מראה לנו שהשוק מפנים שלא כל מטאטא שבור לשניים יורה
גלעד מנדל | (4)

עוד ועוד דוגמות להתקררות עולם ההנפקות והמיזוגים מתווספות, ולא רק בישראל - אם כי הדוגמה הזו היא של חברה ישראלית בשם אוטונומו.

חברת אוטונומו התמזגה לתוך ספק בשם Software Acquisition Group Inc II לפי שווי של כ-1.26 מיליארד דולר, כאשר המניות הוקצו למשקיעים הספאק כנהוג, במחיר של 10 דולר למניה - כיום צונחת מניית החברה בכ-17% בעקבות לחץ מוכרים ומגיעה למחיר של 6.2 דולר למניה. בכך משלימה אוטונומו ירידה של כמעט 40% ממחיר ההנפקה של מניית הספאק. המיזוג של החברה הושלם בתחילת השבוע.

חברת אוטונומו היא כאמור חברה ישראלית שעוסקת באיסוף מידע באופן יום יומי מכמה עשרות מיליוני רכבים הכולל מרחק הנסיעה, מהירות הנסיעה הממוצעת ועוד ולאחר מכן במכירת המידע הזה לכל מיני לקוחות שיכולים להשתמש במידע.

החברה רואה כלקוחות פוטנציאליים חברות רכב, יבואניות רכב, חברות ביטוח רכב ועוסקים נוספים בענף הרכב. את המידע החברה מתעתדת למכור במודל SaaS (תוכנה כשירות) - שהיא מילת הקסם בשנתיים האחרונות.

למה "מתעתדת"? כי על פי הנתונים שהחברה פרסמה בשנת 2020 ההכנסות של החברה היו מינוריות לחלוטין והסתכמו בכ-394 אלף דולר בכלל (כאשר עליהם היא רשמה הפסד גולמי של 842 אלף דולר) - כלומר אין לה עדיין פעילות מהותית מבחינת הכנסות. כמו כן, החברה הציגה הפסד תפעולי של כ-17.2 מיליון דולר במהלך שנת 2020.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זו לא חברת חלום, זו חברת חלום בלהות (ל"ת)
    מייק לבנובסקי, ר''ג 20/08/2021 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משה 20/08/2021 07:59
    הגב לתגובה זו
    מה ציפו בדיוק? אפס מכירות חשבו שכולם פראיירים
  • 2.
    משה 20/08/2021 02:46
    הגב לתגובה זו
    יודעים שתהיה קריסה אז רוצים לעשות סיבוב אחרון לפני שהחברה קורסת כמו פיוניר איירון סורס וטבולה
  • 1.
    רק מזומן 20/08/2021 00:04
    הגב לתגובה זו
    אספו כסף זול של פראיירים קנו ספאק השקיעו באויר.מישהוא יצטרך להחזיר ההלוואות הממונפות.זה לא יהיה אני.
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

תחנת מכירה של קארוונה. קרדיט: רשתות חברתיותתחנת מכירה של קארוונה. קרדיט: רשתות חברתיות

קארוונה תצטרף ל-S&P500 ומזנקת 10% במסחר המאוחר

חברת S&P Dow Jones Indices מעדכנת את מדד הדגל: Carvana, CRH ו-Comfort Systems נכנסות; LKQ, Solstice ו-Mohawk יודחו. כניסת חברות חדשות מציתה גל ביקושים מצד משקיעים מוסדיים

רן קידר |
נושאים בכתבה קארוונה

חברת המדדים S&P Dow Jones Indices הודיעה על שינוי בהרכב מדד S&P 500, שהוביל לתגובות חדות בשוק לאחר שעות המסחר. קמעונאית הרכב המקוון קארוונה Carvana 0.23%  , שהפכה בשנים האחרונות לאחד מסיפורי הקאמבק הבולטים בוול סטריט, תצטרף למדד היוקרתי החל מה-22 בדצמבר, לפני פתיחת המסחר. 

ההודעה הובילה לעלייה של כמעט 10% במניית החברה במסחר המאוחר, כאשר המשקיעים מגלמים את הזרימה האוטומטית של הון מצד קרנות ותעודות סל עוקבות שיאלצו להוסיף את המניה לתיקי ההשקעה שלהן. יחד עם קארוונה, יצטרפו למדד גם CRH, ספקית חומרי בנייה בינלאומית, ו-Comfort Systems USA, הפועלת בתחום מערכות המיזוג והחימום. מנגד, המדד ייפרד משלוש חברות: LKQ, Solstice Advanced Materials ומוהוק אינדסטריס, אשר יעברו למדדים בעלי שווי שוק נמוך יותר לפי קריטריוני המדד.

הקריטריונים של ה-S&P500

הכניסה למדד S&P 500 נקבעת לפי מערכת קריטריונים מחייבת שמפוקחת על ידי ועדה ייעודית של S&P. כדי שחברה תיכנס למדד, עליה לעמוד במספר תנאים מרכזיים: שווי שוק גבוה במיוחד, הנע כיום בדרך־כלל מעל 18-20 מיליארד דולר. קריטריון נוסף הוא רווחיות חיובית בארבעת הרבעונים האחרונים במצטבר, שכוללת רווח ברבעון האחרון. 

עוד קריטריונים כוללים סחירות גבוהה וצף מניות (free float) משמעותי המבטיח יכולת מסחר אמיתית. ישנם גם אספקטים טכניים, כמו למשל שהפעילות המהותית תהיה בארה"ב ושהחברה תהיה רשומה כחברה אמריקנית. בנוסף, מבנה הבעלות צריך להיות כזה שבו לפחות מחצית מהמניות מצויות בידי הציבור. 

הוועדה גם בוחנת שיקולי איזון ענפי ויציבות עסקית הכוללים בחינה של מודל הפעילות, איכות הדוחות הפיננסיים ורמת הסיכון התפעולי. המדד מתעדכן רשמית ארבע פעמים בשנה, אך בפועל עשויות להתבצע התאמות נוספות במהלך השנה במקרים חריגים כגון מיזוגים, פשיטות רגל או שינוי חד בשווי השוק. מאחר שהשינויים אינם תכופים, כל עדכון בהרכב המדד נחשב לאירוע משמעותי המשפיע על מאות מיליארדי דולרים המנוהלים בקרנות פסיביות ועוקבות מדד.