בן וולקוב אוטונומו
צילום: אוטונומו

אוטונומו רוכשת את The floow לפי שווי של 69 מיליון דולר

אוטונומו שצנחה ב-86% מאז מיזוג הספאק מנסה לרכוש כדי להציג צמיחה. היא לא הישראלית הראשונה שעושה זאת, אבל האחרות לא נפלו כל כך הרבה כמותה
קרן בוטביניק |
נושאים בכתבה מיזוגים ורכישות

הישראליות שהונפקו בשנה האחרונה בוול סטריט רוצות להמשיך ולהציג צמיחה, גם כשההכנסות שלהן לא משהו. חברת אוטונומו (סימול: OTMO) היא לא הראשונה שעושה זאת, אבל מאחר שאין לה כמעט הכנסות - אז רכישה כזו תיראה בדוחות הרבה יותר משמעותית מאשר אצל האחרות.

הישראלית הנסחרת בנאסד"ק שפיתחה זירת מסחר בנתוני רכבים מקושרים, רוכשת את חברת The Floow חברה פרטית מבריטניה, בעסקת מזומנים ומניות בשווי של עד 69 מיליון דולר. על פי הודעת החברה, התמורה המצרפית של המזומנים והמניות שישולמו עם הסגירה תהיה כ-31.5 מיליון דולר על בסיס מחיר מניה של 2.75 דולר (מחיר מניית אוטונומו נמוכה יותר ועומדת על 1.4 דולר למניה). בהמשך, אוטונומו תשלם בהמשך מזומנים ומניות נוספים בהיקף של עד 37.5 מיליון דולר, אם החברה הנרכשת תצליח לעמוד ביעדי ביצוע. הרכישה צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של 2022.

הכנסותיה של חברת דה-פלו בשנת 2021 עמדו על כ-6.5 ל-7 מיליון דולר, ואילו הכנסותיה של אוטונומו עצמה היו רק 1.7 מיליון דולר, רובן הגדול אגב ברבעון האחרון, 1.1 מיליון דולר. אוטונומו רשמה הפסד תפעולי עפ"י Non-GAAP ברבעון הרביעי היה 13.8 מיליון דולר. ההפסד התפעולי Non-GAAP עבור התקופה המקבילה ב-2020 היה 4.3 מיליון דולר.

אוטונומו גייסה בהנפקה 255 מיליון דולר, וכעת יש ברשותה כ-208.1 מיליון דולר, כלומר היא שרפה בחצי השנה האחרונה מזומנים בכ-50 מיליון דולר.

נציין כי מאז ההנפקה, אוטונומו שמוזגה לספאק בקיץ האחרון לפי 1.26 מיליארד דולר, נפלה לשווי 177 מיליון דולר. כשמחיר המניה עומד על 1.4 דולר צניחה של 86%.

  

חברת דה פלו היא ספקית תוכנה כשירות (SaaS) של טכנולוגיית ביטוח מקושר עבור מבטחים גדולים ברחבי העולם. באוטונומו מקווים כי השילוב של נתוני רכב ונתוני מובייל תוכל לאפשר יצירת מוצרי ביטוח חדשיים, מבוססי שימוש והתנהגות, ולאפשר מעבר ממודלים של "זיהוי ותיקון" למודלים של "חיזוי ומניעה" ובכך ליצור חווית נהיגה בטוחה, ירוקה וחכמה יותר עבור מבוטחים. 

  

על פי הודעתה של אוטונומו, במהלך העשור האחרון, דה פלו בנתה פורטפוליו של לקוחות ביטוח מקושרים, לצד שותפויות עם Munich RE ו-TransUnion. פלטפורמת זיקוק הנתונים של דה פלו מאפשרת לחברות ביטוח להוסיף "קישוריות" למוצריהן, ולבדל את הצעותיהן באמצעות הבנה מדויקת יותר של הסיכון (הריסק) בהקשר של מוצרים ושירותים.

 

שתי החברות צפויות לשלב את כלי ביטוח הרכב של דה פלו, עם פלטפורמת הבינה לניידות של אוטונומו הבנויה על נתוני רכב מהיצרן ויציעו פתרונות ביטוח מקושרים המבוססים על כל הספקטרום של מקורות הנתונים (נתונים מיצרני הרכב, מניידים וממכשירי אפטר-מרקט), כך שייצרו דירוג (סקורניג) ביטוחי וניתוח משתמשים ללא קשר למקור הנתונים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

"יחד, אנו מאמינים שאוטונומו ודה פלו ייצרו הזדמנות ליצרני הרכבים ולחברות הביטוח להאיץ את השימוש בנתונים שלהם, ליצור מוצרים חדשים, לשפר את חוויות הלקוחות ולהאיץ את המהפך העסקי", אמר בן וולקוב, מנכ"ל אוטונומו

 

מנכ"ל דה פלו, אלדו מונטפורטה. "ללקוחותינו ולשותפינו תהיה גישה למערך של מוצרי נתונים, כלים ומשאבים שיעזרו להם להתחרות ולשגשג בעולם חדש ומקושר."

 

"דה פלו מספקים לנו את היסודות הטכניים הדרושים ליצירת מוצרים מונעי נתונים טובים", אמר יואכים מאתה (Joachim Mathe), ראש הייעוץ העולמי ב Munich RE "אוטונומו מוסיפה משקל רב בידע במדעי הנתונים לטכנולוגיית הטלמטיקה של דה פלו בתחום האינשורטק".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5