אוטונומו רוכשת את The floow לפי שווי של 69 מיליון דולר
הישראליות שהונפקו בשנה האחרונה בוול סטריט רוצות להמשיך ולהציג צמיחה, גם כשההכנסות שלהן לא משהו. חברת אוטונומו (סימול: OTMO) היא לא הראשונה שעושה זאת, אבל מאחר שאין לה כמעט הכנסות - אז רכישה כזו תיראה בדוחות הרבה יותר משמעותית מאשר אצל האחרות.
הישראלית הנסחרת בנאסד"ק שפיתחה זירת מסחר בנתוני רכבים מקושרים, רוכשת את חברת The Floow חברה פרטית מבריטניה, בעסקת מזומנים ומניות בשווי של עד 69 מיליון דולר. על פי הודעת החברה, התמורה המצרפית של המזומנים והמניות שישולמו עם הסגירה תהיה כ-31.5 מיליון דולר על בסיס מחיר מניה של 2.75 דולר (מחיר מניית אוטונומו נמוכה יותר ועומדת על 1.4 דולר למניה). בהמשך, אוטונומו תשלם בהמשך מזומנים ומניות נוספים בהיקף של עד 37.5 מיליון דולר, אם החברה הנרכשת תצליח לעמוד ביעדי ביצוע. הרכישה צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של 2022.
הכנסותיה של חברת דה-פלו בשנת 2021 עמדו על כ-6.5 ל-7 מיליון דולר, ואילו הכנסותיה של אוטונומו עצמה היו רק 1.7 מיליון דולר, רובן הגדול אגב ברבעון האחרון, 1.1 מיליון דולר. אוטונומו רשמה הפסד תפעולי עפ"י Non-GAAP ברבעון הרביעי היה 13.8 מיליון דולר. ההפסד התפעולי Non-GAAP עבור התקופה המקבילה ב-2020 היה 4.3 מיליון דולר.
אוטונומו גייסה בהנפקה 255 מיליון דולר, וכעת יש ברשותה כ-208.1 מיליון דולר, כלומר היא שרפה בחצי השנה האחרונה מזומנים בכ-50 מיליון דולר.
נציין כי מאז ההנפקה, אוטונומו שמוזגה לספאק בקיץ האחרון לפי 1.26 מיליארד דולר, נפלה לשווי 177 מיליון דולר. כשמחיר המניה עומד על 1.4 דולר צניחה של 86%.
- שנת המיזוגים והרכישות בהייטק: 74.3 מיליארד דולר בעסקאות ו-15.6 מיליארד דולר בהשקעות
- תאושר? עסקת נטפליקס-וורנר בעיניים תחרותיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת דה פלו היא ספקית תוכנה כשירות (SaaS) של טכנולוגיית ביטוח מקושר עבור מבטחים גדולים ברחבי העולם. באוטונומו מקווים כי השילוב של נתוני רכב ונתוני מובייל תוכל לאפשר יצירת מוצרי ביטוח חדשיים, מבוססי שימוש והתנהגות, ולאפשר מעבר ממודלים של "זיהוי ותיקון" למודלים של "חיזוי ומניעה" ובכך ליצור חווית נהיגה בטוחה, ירוקה וחכמה יותר עבור מבוטחים.
על פי הודעתה של אוטונומו, במהלך העשור האחרון, דה פלו בנתה פורטפוליו של לקוחות ביטוח מקושרים, לצד שותפויות עם Munich RE ו-TransUnion. פלטפורמת זיקוק הנתונים של דה פלו מאפשרת לחברות ביטוח להוסיף "קישוריות" למוצריהן, ולבדל את הצעותיהן באמצעות הבנה מדויקת יותר של הסיכון (הריסק) בהקשר של מוצרים ושירותים.
שתי החברות צפויות לשלב את כלי ביטוח הרכב של דה פלו, עם פלטפורמת הבינה לניידות של אוטונומו הבנויה על נתוני רכב מהיצרן ויציעו פתרונות ביטוח מקושרים המבוססים על כל הספקטרום של מקורות הנתונים (נתונים מיצרני הרכב, מניידים וממכשירי אפטר-מרקט), כך שייצרו דירוג (סקורניג) ביטוחי וניתוח משתמשים ללא קשר למקור הנתונים.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
"יחד, אנו מאמינים שאוטונומו ודה פלו ייצרו הזדמנות ליצרני הרכבים ולחברות הביטוח להאיץ את השימוש בנתונים שלהם, ליצור מוצרים חדשים, לשפר את חוויות הלקוחות ולהאיץ את המהפך העסקי", אמר בן וולקוב, מנכ"ל אוטונומו.
מנכ"ל דה פלו, אלדו מונטפורטה. "ללקוחותינו ולשותפינו תהיה גישה למערך של מוצרי נתונים, כלים ומשאבים שיעזרו להם להתחרות ולשגשג בעולם חדש ומקושר."
"דה פלו מספקים לנו את היסודות הטכניים הדרושים ליצירת מוצרים מונעי נתונים טובים", אמר יואכים מאתה (Joachim Mathe), ראש הייעוץ העולמי ב Munich RE "אוטונומו מוסיפה משקל רב בידע במדעי הנתונים לטכנולוגיית הטלמטיקה של דה פלו בתחום האינשורטק".

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
מקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרןמקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi - רכב מסחרי סגור המשלב מקום לנהג + חמישה נוסעים, יחד עם ארגז מטען סגור וגדול.
המחיר 205,000 ש"ח.
אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi רכב מסחרי חשמלי דו שימושי. ה eDeliver 5 Combi מרחיב את היצע הדגמים המסחריים עם שימושיות גבוהה כשהוא מאפשר הובלת נוסעים בו זמנית עם נפח הטענה גבוה.
ה eDeliver 5 Combi הוא בראש ובראשונה וואן מסחרי חשמלי ושימושי. יחד עם הנהג הוא מציע מקום לשישה נוסעים, שלושה מקדימה ( נהג + 2) ועוד שלושה בשורת המושבים השניה. לצד מקום לשישה נוסעים מציע ה eDeliver 5 Combi תא מטען סגור בנפח 3800 ליטר וכושר העמסה של 1060 ק"ג.