אוטונומו רוכשת את The floow לפי שווי של 69 מיליון דולר
הישראליות שהונפקו בשנה האחרונה בוול סטריט רוצות להמשיך ולהציג צמיחה, גם כשההכנסות שלהן לא משהו. חברת אוטונומו (סימול: OTMO) היא לא הראשונה שעושה זאת, אבל מאחר שאין לה כמעט הכנסות - אז רכישה כזו תיראה בדוחות הרבה יותר משמעותית מאשר אצל האחרות.
הישראלית הנסחרת בנאסד"ק שפיתחה זירת מסחר בנתוני רכבים מקושרים, רוכשת את חברת The Floow חברה פרטית מבריטניה, בעסקת מזומנים ומניות בשווי של עד 69 מיליון דולר. על פי הודעת החברה, התמורה המצרפית של המזומנים והמניות שישולמו עם הסגירה תהיה כ-31.5 מיליון דולר על בסיס מחיר מניה של 2.75 דולר (מחיר מניית אוטונומו נמוכה יותר ועומדת על 1.4 דולר למניה). בהמשך, אוטונומו תשלם בהמשך מזומנים ומניות נוספים בהיקף של עד 37.5 מיליון דולר, אם החברה הנרכשת תצליח לעמוד ביעדי ביצוע. הרכישה צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של 2022.
הכנסותיה של חברת דה-פלו בשנת 2021 עמדו על כ-6.5 ל-7 מיליון דולר, ואילו הכנסותיה של אוטונומו עצמה היו רק 1.7 מיליון דולר, רובן הגדול אגב ברבעון האחרון, 1.1 מיליון דולר. אוטונומו רשמה הפסד תפעולי עפ"י Non-GAAP ברבעון הרביעי היה 13.8 מיליון דולר. ההפסד התפעולי Non-GAAP עבור התקופה המקבילה ב-2020 היה 4.3 מיליון דולר.
אוטונומו גייסה בהנפקה 255 מיליון דולר, וכעת יש ברשותה כ-208.1 מיליון דולר, כלומר היא שרפה בחצי השנה האחרונה מזומנים בכ-50 מיליון דולר.
נציין כי מאז ההנפקה, אוטונומו שמוזגה לספאק בקיץ האחרון לפי 1.26 מיליארד דולר, נפלה לשווי 177 מיליון דולר. כשמחיר המניה עומד על 1.4 דולר צניחה של 86%.
- על הבמה באיטליה: אסיא מנסה להחזיר את המומנטום לאיטורו
- אקזיט לעובדים - עובד בסייברארק יקבל בממוצע 350 אלף דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת דה פלו היא ספקית תוכנה כשירות (SaaS) של טכנולוגיית ביטוח מקושר עבור מבטחים גדולים ברחבי העולם. באוטונומו מקווים כי השילוב של נתוני רכב ונתוני מובייל תוכל לאפשר יצירת מוצרי ביטוח חדשיים, מבוססי שימוש והתנהגות, ולאפשר מעבר ממודלים של "זיהוי ותיקון" למודלים של "חיזוי ומניעה" ובכך ליצור חווית נהיגה בטוחה, ירוקה וחכמה יותר עבור מבוטחים.
על פי הודעתה של אוטונומו, במהלך העשור האחרון, דה פלו בנתה פורטפוליו של לקוחות ביטוח מקושרים, לצד שותפויות עם Munich RE ו-TransUnion. פלטפורמת זיקוק הנתונים של דה פלו מאפשרת לחברות ביטוח להוסיף "קישוריות" למוצריהן, ולבדל את הצעותיהן באמצעות הבנה מדויקת יותר של הסיכון (הריסק) בהקשר של מוצרים ושירותים.
שתי החברות צפויות לשלב את כלי ביטוח הרכב של דה פלו, עם פלטפורמת הבינה לניידות של אוטונומו הבנויה על נתוני רכב מהיצרן ויציעו פתרונות ביטוח מקושרים המבוססים על כל הספקטרום של מקורות הנתונים (נתונים מיצרני הרכב, מניידים וממכשירי אפטר-מרקט), כך שייצרו דירוג (סקורניג) ביטוחי וניתוח משתמשים ללא קשר למקור הנתונים.
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
"יחד, אנו מאמינים שאוטונומו ודה פלו ייצרו הזדמנות ליצרני הרכבים ולחברות הביטוח להאיץ את השימוש בנתונים שלהם, ליצור מוצרים חדשים, לשפר את חוויות הלקוחות ולהאיץ את המהפך העסקי", אמר בן וולקוב, מנכ"ל אוטונומו.
מנכ"ל דה פלו, אלדו מונטפורטה. "ללקוחותינו ולשותפינו תהיה גישה למערך של מוצרי נתונים, כלים ומשאבים שיעזרו להם להתחרות ולשגשג בעולם חדש ומקושר."
"דה פלו מספקים לנו את היסודות הטכניים הדרושים ליצירת מוצרים מונעי נתונים טובים", אמר יואכים מאתה (Joachim Mathe), ראש הייעוץ העולמי ב Munich RE "אוטונומו מוסיפה משקל רב בידע במדעי הנתונים לטכנולוגיית הטלמטיקה של דה פלו בתחום האינשורטק".

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו, על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית
גם בשדה התעופה של סן חוזה
חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -1.04% , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה.
האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי
מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain,
אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.
הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם
החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.
המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".
- "החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים
- גוגל מפסידה בערעור באירופה; תשלם קנס של יותר מ-4 מיליארד יורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי
וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור
בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.