למונייד נופלת ב-6%: פספסה בשורה התחתונה, וגם הצפי לרבעון הרביעי לא טוב
החברה צופה הכנסות של 77-80 מיליון דולר ברבעון הרביעי, מתחת הצפי ל-80.7 מיליון דולר. הצמיחה של החברה בנפילה חופשית: רק 11% לעומת 41% לפני שנתיים, וההפסד זינק ב-40% ועמד על 91.4 מיליון דולר ברבעון; בשנה האחרונה איבדה המניה 70% מערכה. למונייד: "ברבעון הבא נראה ירידה בהפסדים"
חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית למונייד ממשיכה ליפול בוול סטריט. הלילה הסיבה היא שהיא מפרסמת דוחות חלשים (לא מפתיע). החברה איבדה בשנה האחרונה 70% מערכה והיא נסחרת לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר בלבד.
למונייד מדווחת הלילה על הכנסות של 74 מיליון דולר, מעל קונצנסוס האנליסטים ל-64.6 מיליון דולר וזינוק של 107% ביחס ל-38 מיליון ברבעון המקביל, - רק שצריך לזכור שהזינוק מגיע בעיקר בעקבות הרכישה של Metromile, כך שלא מדובר בצמיחה אורגנית.
ובכל מקרה, כאן בערך מסתיימות המחמאות. למונייד מדווחת על הפסד נקי בשורה התחתונה של 91.4 מיליון דולר ברבעון, המשך זינוק של 38% לעומת הפסד של 66.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ו-31 מיליון דולר לפני שנתיים. ההפסד למניה עמד על 1.37 דולר, מעל הצפי להפסד של 1.32 דולר למניה. גם ההפסד בשורת ה-EBITDA גדל ב-28% ל-65.7 מיליון דולר, לעומת 51.3 מיליון דולר אשתקד.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזית לרבעון הרביעי לא טובה: למונייד צופה הכנסות בטווח של 77-80 מיליון דולר, מתחת קונצנזוס האנליסטים ל-80.7 מיליון דולר. החברה מבטיחה ש"החל מהרבעון הבא החברה צופה ירידה בשיעור ההפסדים" ואומרת שהיא "מתחילה לנוע לעבר רווחיות, תוך שימור קצב צמיחה של כ-20% בשנה הבאה" - אבל אחרי הנפילה ברווחיות ברבעון הנוכחי, השאלה אם היא תצליח בכך.
שני הגרפים שמספרים את הסיפור בחברה הם הגרפים שמראים את הנפילה בצמיחה של החברה. הצמיחה של החברה נופלת ל-11% בלבד ברבעון השלישי של 2022, לעומת 41% לפני שנתיים ו-33% בשנה שעברה:
- אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בתשעת החודשים הראשונים של השנה שרפה למונייד מזומנים בהיקף של 134.4 מיליון שקל, לעומת שריפה של 94.7 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה. עם זאת, יש לה עוד מזומנים בהיקף של 1.1 מיליארד דולר.
ומה אומרים בלמונייד?
הם מדברים על פרמיות של 609 מיליון דולר וכי מדובר ב"נקודת ציון חשובה בהתאם לתחזיות" כאשר לדברי שי וינינגר, מייסד שותף ומנכ״ל: ״במציאות הנוכחית, שבה גיוסי הון הפכו ליקרים יותר, ניהול המזומנים מהווה חלק משמעותי במערכת השיקולים שלנו. אנו מאמינים שהתכנית לפיה אנו פועלים תאפשר לנו לשמר קצב צמיחה בריא ולהגיע לרווחיות בשנים הקרובות".
למונייד גם מציגה גידול של 195 אלף לקוחות ברבעון, אבל גם זה לא אמיתי - לדברי החברה, חצי מהעלייה בלקוחות מגיעה מהרכישה של Metromile, כאמור, זו לא צמיחה אורגנית. לחברה יש כעת 1.8 מיליון לקוחות.
החברה גם מספרת שבעקבות רכישת Metromile יש לה כעת רישיון ב-49 מדינות ברחבי ארה״ב, וכן דאטה של למעלה מחצי מיליארד נסיעות, למעלה מ-155 מיליון דולר מזומן ו-110 מיליון דולר בפרמיות. למונייד גם נכנסת לשוק הבריטי באמצעות שת"פ אסטרטגי ארוך טווח עם חברת הביטוח Aviva, המבטחת הכללית הגדולה ביותר בבריטניה ואחת מחברות הביטוח הוותיקות בעולם. למונייד גם חתמה על שת"פ עם אתר האיקומרס בארה״ב - Chewy, שיש לו 20 מיליון לקוחות והחברה תציע ללקוחות Chewy את ביטוח חיות המחמד שלה החל מאביב 2023.
ורק נזכיר - למונייד התרסקה ב-70% ולכן 'חסכה' 350 מיליון דולר כשרכשה את חברת Metromile אבל האמת היא שמדובר בניצחון פירוס. היא רכשה את החברה בעסקת מניות בתמורה לחצי מיליארד דולר, אבל ההתרסקות במניית למונייד כיווצה את העסקה ל-145 מיליון דולר - מתחת למזומנים של הנרכשת. למונייד נפנפה בכך שהצליחה לשלם פחות, אבל הסיבה האמיתית היא התרסקות מניית למונייד, לא איזו הברקה עסקית. המשקיעים היו מוותרים על ה'תענוג' של נפילה במניית למונייד.
- 1.תיפול מעכשיו בעוד 70% לפחות (ל"ת)אסף חליבה 09/11/2022 01:33הגב לתגובה זו
סטארפייטרס ספייסהמניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים
חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.
סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.
סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.
שלוש שנים בלי הכנסות
החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.
- "Moonshot הוקמה כדי לשגר אובייקטים לחלל בדרכים יעילות יותר"
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.

אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
אנבידיה בהסכם רישוי עם גרוק במקביל למעבר כל ההנהלה של גרוק לאנבידיה; היקף העסקה 20 מיליארד דולר
אנבידיה חתמה על הסכם לרישוי טכנולוגיה מחברת השבבים הצעירה גרוק, שפועלת בתחום פיתוח חומרה להרצת מודלי בינה מלאכותית. במקביל, המייסד של גרוק, ג'ונתן רוס, ונשיא החברה, סאני מדרה, צפויים לעבור לאנבידיה יחד עם אנשי הנדסה נוספים. גרוק תישאר חברה עצמאית, אך לא ברור בשלב זה האם אנבידיה תיכנס כבעלת מניות בחברה. בכל מקרה ההיקף הכולל של העסקה מוערך ב-20 מיליארד דולר.
העסקה מגיעה בתקופה בה אנבידיה ממשיכה להוביל את שוק המעבדים למרכזי נתונים וליישומי בינה מלאכותית, אולם התחרות מתגברת. חברות שונות מפתחות ארכיטקטורות חלופיות המתמקדות בנקודות כאב כמו זמינות, עלות כוללת ויעילות אנרגטית. עבור אנבידיה, ההסכם עם גרוק נראה כצעד מחושב להבטחת שכבת יכולת טכנולוגית נוספת ולהעשרת ההון האנושי שלה, במיוחד במקומות בהם מתחילים לצוץ איומים תחרותיים.
למה רישוי ולא רכישה מלאה?
הבחירה בהסכם רישוי לא בלעדי מאפשרת לאנבידיה לשלב רכיבים טכנולוגיים בפיתוחיה ללא המורכבות של רכישה מלאה - כולל הליכי רגולציה והתחייבויות ארוכות טווח. אמנם רישוי לא בלעדי פותח את הטכנולוגיה גם למתחרים, אך לאנבידיה יתרון משמעותי ביכולת להפוך רעיונות למוצרים סקיילביליים תוך שילוב עם תוכנה, כלים ומערכת אקולוגית נרחבת.
זו אסטרטגיה המעניקה לאנבידיה גמישות מקסימלית: אם הטכנולוגיה של גרוק תתברר כמשמעותית, אנבידיה כבר תהיה שם. אם לא, המחיר הארגוני של יציאה יהיה נמוך יותר. הצעד מעיד על כך שאנבידיה מזהה את הפוטנציאל של ארכיטקטורות חדשות להפוך לאיום תחרותי אמיתי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המעבר של מייסד ונשיא גרוק לאנבידיה הוא אחד האלמנטים הבולטים בעסקה. מדובר לא רק בידע טכנולוגי, אלא גם בתפיסת תכנון, ניסיון בבניית ארכיטקטורות שבבים והבנה עמוקה של אופטימיזציה להרצת מודלי AI. אנבידיה מבינה את החשיבות של צוות מלוכד שכבר עבד על פתרונות ייחודיים.
.jpg)