למונייד נופלת ב-6%: פספסה בשורה התחתונה, וגם הצפי לרבעון הרביעי לא טוב
החברה צופה הכנסות של 77-80 מיליון דולר ברבעון הרביעי, מתחת הצפי ל-80.7 מיליון דולר. הצמיחה של החברה בנפילה חופשית: רק 11% לעומת 41% לפני שנתיים, וההפסד זינק ב-40% ועמד על 91.4 מיליון דולר ברבעון; בשנה האחרונה איבדה המניה 70% מערכה. למונייד: "ברבעון הבא נראה ירידה בהפסדים"
חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית למונייד ממשיכה ליפול בוול סטריט. הלילה הסיבה היא שהיא מפרסמת דוחות חלשים (לא מפתיע). החברה איבדה בשנה האחרונה 70% מערכה והיא נסחרת לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר בלבד.
למונייד מדווחת הלילה על הכנסות של 74 מיליון דולר, מעל קונצנסוס האנליסטים ל-64.6 מיליון דולר וזינוק של 107% ביחס ל-38 מיליון ברבעון המקביל, - רק שצריך לזכור שהזינוק מגיע בעיקר בעקבות הרכישה של Metromile, כך שלא מדובר בצמיחה אורגנית.
ובכל מקרה, כאן בערך מסתיימות המחמאות. למונייד מדווחת על הפסד נקי בשורה התחתונה של 91.4 מיליון דולר ברבעון, המשך זינוק של 38% לעומת הפסד של 66.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ו-31 מיליון דולר לפני שנתיים. ההפסד למניה עמד על 1.37 דולר, מעל הצפי להפסד של 1.32 דולר למניה. גם ההפסד בשורת ה-EBITDA גדל ב-28% ל-65.7 מיליון דולר, לעומת 51.3 מיליון דולר אשתקד.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזית לרבעון הרביעי לא טובה: למונייד צופה הכנסות בטווח של 77-80 מיליון דולר, מתחת קונצנזוס האנליסטים ל-80.7 מיליון דולר. החברה מבטיחה ש"החל מהרבעון הבא החברה צופה ירידה בשיעור ההפסדים" ואומרת שהיא "מתחילה לנוע לעבר רווחיות, תוך שימור קצב צמיחה של כ-20% בשנה הבאה" - אבל אחרי הנפילה ברווחיות ברבעון הנוכחי, השאלה אם היא תצליח בכך.
שני הגרפים שמספרים את הסיפור בחברה הם הגרפים שמראים את הנפילה בצמיחה של החברה. הצמיחה של החברה נופלת ל-11% בלבד ברבעון השלישי של 2022, לעומת 41% לפני שנתיים ו-33% בשנה שעברה:
- מהמסכים לשטח: למה קרנות הגידור מרחיבות פעילות ישירה בשוק הסחורות
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
בתשעת החודשים הראשונים של השנה שרפה למונייד מזומנים בהיקף של 134.4 מיליון שקל, לעומת שריפה של 94.7 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה. עם זאת, יש לה עוד מזומנים בהיקף של 1.1 מיליארד דולר.
ומה אומרים בלמונייד?
הם מדברים על פרמיות של 609 מיליון דולר וכי מדובר ב"נקודת ציון חשובה בהתאם לתחזיות" כאשר לדברי שי וינינגר, מייסד שותף ומנכ״ל: ״במציאות הנוכחית, שבה גיוסי הון הפכו ליקרים יותר, ניהול המזומנים מהווה חלק משמעותי במערכת השיקולים שלנו. אנו מאמינים שהתכנית לפיה אנו פועלים תאפשר לנו לשמר קצב צמיחה בריא ולהגיע לרווחיות בשנים הקרובות".
למונייד גם מציגה גידול של 195 אלף לקוחות ברבעון, אבל גם זה לא אמיתי - לדברי החברה, חצי מהעלייה בלקוחות מגיעה מהרכישה של Metromile, כאמור, זו לא צמיחה אורגנית. לחברה יש כעת 1.8 מיליון לקוחות.
החברה גם מספרת שבעקבות רכישת Metromile יש לה כעת רישיון ב-49 מדינות ברחבי ארה״ב, וכן דאטה של למעלה מחצי מיליארד נסיעות, למעלה מ-155 מיליון דולר מזומן ו-110 מיליון דולר בפרמיות. למונייד גם נכנסת לשוק הבריטי באמצעות שת"פ אסטרטגי ארוך טווח עם חברת הביטוח Aviva, המבטחת הכללית הגדולה ביותר בבריטניה ואחת מחברות הביטוח הוותיקות בעולם. למונייד גם חתמה על שת"פ עם אתר האיקומרס בארה״ב - Chewy, שיש לו 20 מיליון לקוחות והחברה תציע ללקוחות Chewy את ביטוח חיות המחמד שלה החל מאביב 2023.
ורק נזכיר - למונייד התרסקה ב-70% ולכן 'חסכה' 350 מיליון דולר כשרכשה את חברת Metromile אבל האמת היא שמדובר בניצחון פירוס. היא רכשה את החברה בעסקת מניות בתמורה לחצי מיליארד דולר, אבל ההתרסקות במניית למונייד כיווצה את העסקה ל-145 מיליון דולר - מתחת למזומנים של הנרכשת. למונייד נפנפה בכך שהצליחה לשלם פחות, אבל הסיבה האמיתית היא התרסקות מניית למונייד, לא איזו הברקה עסקית. המשקיעים היו מוותרים על ה'תענוג' של נפילה במניית למונייד.
- 1.תיפול מעכשיו בעוד 70% לפחות (ל"ת)אסף חליבה 09/11/2022 01:33הגב לתגובה זו
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
משקיעים AIלקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל
גבוה וינדנד את הסנטימנט
שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.
המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.
הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה
יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.
פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.
