מניית למונייד התרסקה ב-70% ובחברה דווקא מרוצים - הכיצד?
למונייד רכשה לפני 8 חודשים את Metromile האמריקאית בעסקת מניות בתמורה לחצי מיליארד; אבל ההתרסקות במניית למונייד כיווצה את העסקה ל-145 מיליון דולר - מתחת למזומנים של הנרכשת; אז זו עסקה טובה "בזכות" נפילת המניה - מכאן ועד חגיגה הדרך ארוכה...
 
חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית למונייד חוגגת היום בהודעה לתקשורת את רכישת חברת הביטוח האמריקאית Metromile. אבל בעוד החברה חוגגת, ההודעה שלה חושפת את המציאות הקשה של למונייד. הנה הודעת החברה, לא נגענו: "תנודות השווקים תרמו לעסקה מוצלחת מעבר לציפיות: בתמורה ל-145 מיליון דולר במניות, למונייד מקבלת מעל ל-155 מיליון דולר במזומן, ולמעלה מ-110 מיליון דולר בפרמיות רכב. במסגרת הרכישה, בעלי המניות של מטרומייל קיבלו כ-7.3 מיליון מניות של למונייד (השווים כ-145 מיליון דולר), בעוד למונייד קיבלה למעלה מ-155 מיליון דולר מזומן, למעלה מ-110 מיליון דולר בפרמיות, חברת ביטוח בעלת רישיון ב-49 מדינות ברחבי ארה״ב ולמעלה מ-100 אלף לקוחות חדשים, לצד למעלה ממיליון וחצי לקוחות קיימים".
עכשיו בואו נסביר את הציטוט של הנהלת למונייד - לפני 8 חודשים למונייד אמרה שהיא רוכשת את החברה האמריקאית ב-500 מיליון דולר. איך חצי מיליארד דולר הפכו ל-145 מיליון דולר, לאן התאדו 350 מיליון דולר? מדובר על רכישת החברה האמריקאית באמצעות מניות של למונייד עצמה. אלא שמאז מניית למונייד התרסקה ב-70%, ממחיר של 68 דולר למניה למחיר של 19.6 דולר בלבד (או אם תרצו משווי שוק של 4.3 מיליארד דולר ל-1.2 מיליארד) ולכן: נפילת מניית למונייד היא הסיבה לכך שבעצם בעלי המניות של החברה האמריקאית יקבלו מניות למונייד בשווי של 145 מיליון דולר, ולא חצי מיליארד דולר. 7.3 מיליון מניות כפול 19.6 דולר, במקום אותו מספר מניות כפול 68 דולר - המניה של למונייד פשוט שווה כעת הרבה פחות.
אז עכשיו למונייד מרוצה וחוגגת, שהיא קנתה במחיר טוב, אבל היא בעצם חוגגת את הנפילה במנייה שלה. האם זה מה שהיא רצתה? האם באמת מדובר על חגיגה, או ניסיון כושל לייצר עסקה טובה? במילים אחרות - העסקה הטובה הזו רק ממחישה עד כמה גרועה מניית למונייד.
- איי.סי.אל: ירידה של 16.5% ברווח הנקי ל-91 מיליון דולר
- ממשיכה במומנטום החיובי: אלוט מכה את הצפי - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, במסגרת העסקה, למונייד מקבלת חברת ביטוח בעלת רישיון ב-49 מדינות ברחבי ארה״ב, דבר שיאפשר להאיץ באופן משמעותי את פריסת ביטוח הרכב של החברה. למעלה ממאה אלף לקוחות מטרומייל יצטרפו ללמונייד, לצד למעלה ממיליון וחצי הלקוחות הקיימים, אשר יוכלו לרכוש חבילות כיסוי הכוללות ביטוח שכירות, דירה, חיות מחמד וביטוח חיים
מטרומייל, מתמחה בביטוח pay-per-mile ומבוסס על בינה-מלאכותית וביג דאטה. ביטוח הרכב של מטרומייל מותאם אישית לנהג בזמן אמת, ומתומחר על פי שימוש ברכב, וטיב הנהיגה. לדברי שי וינינגר, מייסד ומנכ״ל משותף של למונייד: ״מספר חודשים לאחר השקת ביטוח הרכב של למונייד, אנו שמחים לבשר על השלמת תהליך רכישת מותג האינשורטק האמריקאי - מטרומייל. הרכישה תאפשר לנו להאיץ את הפריסה של Lemonade Car בארה״ב, ע״י כניסה מיידית למדינות נוספות והצגת מודל תמחור יחודי לנהגים שנוהגים מעט, או בטוח יותר. במיוחד עכשיו, לאור חששות ממיתון בכלכלה האמריקאית, צרכנים רבים מעדיפים לשלם באופן המשקף את השימוש שלהם ברכב, ולא באופן גלובלי, ועל פי ממוצע כללי בין נהגים טובים למסוכנים כפי שמקובל בביטוח מסורתי. במשך עשור, החיישנים של מטרומייל ניטרו מיליארדי קילומטרים של נהיגה תוך איסוף מדוייק של מאות פרמטרים בשניה. כמות המידע שברשותינו מקפיצה את מוצר הרכב שלנו לחזית שוק הביטוח בארה״ב״
במסגרת הרכישה, צפויים להיקלט בלמונייד רוב עובדי החברה ודן פרסטון, מנכ״ל מטרומייל, ישמש כסמנכ״ל בכיר ליוזמות אסטרטגיות. לדברי פרסטון, ״החיבור בין מטרומייל ללמונייד הוא טבעי ומתבקש. בעוד מטרומייל הייתה בחזית הדאטה והבינה המלאכותית בעולמות ביטוחי הרכב, למונייד יצרה נתיב מקביל למספר קווי ביטוח משלימים. המשימה של מטרומייל היא לחבר את העולם לביטוח מותאם אישית והחיבור עם למונייד מאפשר לנו לקחת את זה צעד אחד קדימה. כעת ולאור איחוד הכוחות, ההבטחה שלנו לצרכנים תתממש מוקדם יותר וטוב יותר״.
- ירידות קלות באסיה, יציבות בחוזים על וול סטריט
- המדינה הראשונה בעולם שתחסום גישת צעירים לרשתות חברתיות - העולם מתבונן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- 8.ישראל 25/10/2022 23:05הגב לתגובה זוהם עשו מליווווונים בזמן שהמשקיעים אכלו אותה
- 7.סמי 31/07/2022 13:16הגב לתגובה זואחרי ירידה מפחידה ואחרי שהנרכשת מביאה 110 מליון $ לקופה,אולי למונייד תתאושש קצת.
- 6.מהלימון לימונדה , מה זה כל הסיסמאות האלה, פשוט קרה 29/07/2022 06:23הגב לתגובה זומהלימון לימונדה , מה זה כל הסיסמאות האלה, פשוט קרה מה שקרה עכשיו יש רווח יפה בחברה תזרים מזומיש טוב, מכאןנחובת ההוכחה לחברה בהמשך, בהצלחהההה
- 5.נדי 28/07/2022 21:20הגב לתגובה זוהלימון-ירידת ערך המניה הלימונדה -מחיר עסקה נמוך את השקשוקה אכלו המשקיעים
- 4.לרון 28/07/2022 18:02הגב לתגובה זולעיתים אבסורד הוא דבר חיובי
- 3.שמילץ 28/07/2022 17:38הגב לתגובה זולא מבין את הנגזר למה מניית לימונייד גרועה יש לה עתיד מזהיר והיא יותר מתשלש את עצמה תוך זמן קצר
- 2.שרון 28/07/2022 16:39הגב לתגובה זובעלי המניות מימשו את מטרומייל בחצי מילארד דולר. עדר המהמרים-המשקיעים בלימונייד היפסידו 70% מכספם. למונייד לא שווה מיליארד דולר אם היא מתלהבת מ1.5 מליון לקחות שנוסעים מעט וחוסכים הרבה בפרמיה. בהצלחה.
- 1.מתעניין 28/07/2022 16:20הגב לתגובה זוכלומר אם מניית ליימונד תרד בעוד 50% (חס וחלילה) שביעות הרצון בחברה תגדל פי שניים ??
- שמעון דוידי 28/07/2022 22:09הגב לתגובה זואם הם יהיו באמצע לרכוש חברה בעסקת מניות והמניה שוב תיפול אז הם יספרו לך שהם הצליחו להוריד את המחיר של החברה הנרכשת. אבל זה כמובן קשקוש שגובל בטמטום או טיפשות
 איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
 באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
 הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
 פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
 הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
 וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותאירוע נדיר: "תמכרו את המניה של וורן באפט"; ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה
מניית ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc -0.82% ירדה בכמעט 1% לאחר שאנליסט וותיק הוריד את הדירוג שלה למכירה. זה אירוע נדיר שמעורר שאלות רציניות על עתידה של האימפריה של וורן באפט ביום שאחרי. באפט יפרוש בסוף השנה מניהול החברה. מאיר שילדס מבנק KBW, שמתמחה בחברות ביטוח, הוריד את הדירוג של ברקשייר מ"ביצועים בהתאם לשוק" ל"ביצועים נמוכים מהשוק" והוריד את מחיר היעד ל-700,000 דולר מ-740,000 דולר למניית מסוג A. ביטוח זה חלק מרכזי מפעילותה של ברקשייר וכשבוחנים את הרווחים שהשיגה לאורך השנים מגלים שהביטוח היה העוגן הכי מרכזי, עד ההשקעה באפל וההשבחה שלה שהפכה להיות הכי משמעותית לברקשייר מאז ומעולם.
המלצת מכירה על ברקשייר זה לא משהו שקורה בכל יום, למעשה לא זכור שבשנים האחרונות מישהו המליץ למכור את המניה. ברקשייר של באפט מקבלת המלצות חמות מרוב האנליסטים המכסים אותה כשרק שילדס ממליץ למכור. שילדס מסביר שהוא רואה בעיות בכל מקום. הוא כותב שהרבה דברים מתפתחים בכיוון הלא נכון עבור ברקשייר. הבעיות כוללות את הירידה מהשיא של מרווחי הביטוח ב-GEICO, ירידה בתעריפי ביטוח אסונות רכוש, ירידת הריביות לטווח הקצר, לחץ על רכבות בגלל מכסים, והסיכון שהקרדיטים המיסויים לאנרגיה מתחדשת ייעלמו.
GEICO היא חברת הביטוח הגדולה של ברקשייר, וברבעונים האחרונים היא הראתה שולי רווח יוצאי דופן של מעל 15%. זה הרבה מעל הרמה הרגילה של כ-5%. שילדס חושש שמרווחים כאלה לא יכולים להימשך לנצח, והחברה עומדת להתמודד עם תקופה שבה הרווחים יורדים לרמות נורמליות יותר. בתחום ביטוח הרכוש, שילדס מסביר שיש מצב של חדשות טובות וחדשות רעות. הפעילות הקלה של סופות הוריקן השנה משפרת את התוצאות לטווח הקרוב, אבל לוחצת על התמחור של ביטוח אסונות רכוש. כשיש פחות אסונות, חברות הביטוח מתחילות להוריד מחירים כדי למשוך לקוחות, מה שפוגע ברווחיות לטווח הארוך.
ירידת הריביות לטווח הקצר מדאיגה אותו במיוחד כי ברקשייר יושבת על יותר מ-340 מיליארד דולר במזומן ובאגרות חוב קצרות. אם הריביות יורדות, הכנסות ההשקעה של החברה צפויות לרדת באופן משמעותי. מדיניות הממשל החדש של טראמפ גם מדאיגה את האנליסט - החוק הגדול והיפה של טראמפ מאיץ את הפסקת הקרדיטים המיסויים לפרויקטי אנרגיה נקייה. זה פוגע ב-Berkshire Hathaway Energy, שמשקיעה מיליארדים בפרויקטי אנרגיה מתחדשת. הקרדיטים המיסויים האלה היו מקור הכנסה חשוב לחטיבה הזו.
- השותף של באפט לא האמין בזהב. היום הוא היה אוכל את הכובע
- וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיית הירושה
שילדס מעלה גם החשש הגדול "מהיום שאחרי". באפט הודיע שהוא יפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2025 וישאר רק כיו"ר. המחליף של באפט מנוסה וידען, אבל הוא לא באפט וזה בצדק מעלה חשש: האיש שיירש את וורן באפט - המשימה הבלתי אפשרית של גרג אייבל.

