מניית למונייד התרסקה ב-70% ובחברה דווקא מרוצים - הכיצד?
למונייד רכשה לפני 8 חודשים את Metromile האמריקאית בעסקת מניות בתמורה לחצי מיליארד; אבל ההתרסקות במניית למונייד כיווצה את העסקה ל-145 מיליון דולר - מתחת למזומנים של הנרכשת; אז זו עסקה טובה "בזכות" נפילת המניה - מכאן ועד חגיגה הדרך ארוכה...
חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית למונייד חוגגת היום בהודעה לתקשורת את רכישת חברת הביטוח האמריקאית Metromile. אבל בעוד החברה חוגגת, ההודעה שלה חושפת את המציאות הקשה של למונייד. הנה הודעת החברה, לא נגענו: "תנודות השווקים תרמו לעסקה מוצלחת מעבר לציפיות: בתמורה ל-145 מיליון דולר במניות, למונייד מקבלת מעל ל-155 מיליון דולר במזומן, ולמעלה מ-110 מיליון דולר בפרמיות רכב. במסגרת הרכישה, בעלי המניות של מטרומייל קיבלו כ-7.3 מיליון מניות של למונייד (השווים כ-145 מיליון דולר), בעוד למונייד קיבלה למעלה מ-155 מיליון דולר מזומן, למעלה מ-110 מיליון דולר בפרמיות, חברת ביטוח בעלת רישיון ב-49 מדינות ברחבי ארה״ב ולמעלה מ-100 אלף לקוחות חדשים, לצד למעלה ממיליון וחצי לקוחות קיימים".
עכשיו בואו נסביר את הציטוט של הנהלת למונייד - לפני 8 חודשים למונייד אמרה שהיא רוכשת את החברה האמריקאית ב-500 מיליון דולר. איך חצי מיליארד דולר הפכו ל-145 מיליון דולר, לאן התאדו 350 מיליון דולר? מדובר על רכישת החברה האמריקאית באמצעות מניות של למונייד עצמה. אלא שמאז מניית למונייד התרסקה ב-70%, ממחיר של 68 דולר למניה למחיר של 19.6 דולר בלבד (או אם תרצו משווי שוק של 4.3 מיליארד דולר ל-1.2 מיליארד) ולכן: נפילת מניית למונייד היא הסיבה לכך שבעצם בעלי המניות של החברה האמריקאית יקבלו מניות למונייד בשווי של 145 מיליון דולר, ולא חצי מיליארד דולר. 7.3 מיליון מניות כפול 19.6 דולר, במקום אותו מספר מניות כפול 68 דולר - המניה של למונייד פשוט שווה כעת הרבה פחות.
אז עכשיו למונייד מרוצה וחוגגת, שהיא קנתה במחיר טוב, אבל היא בעצם חוגגת את הנפילה במנייה שלה. האם זה מה שהיא רצתה? האם באמת מדובר על חגיגה, או ניסיון כושל לייצר עסקה טובה? במילים אחרות - העסקה הטובה הזו רק ממחישה עד כמה גרועה מניית למונייד.
- איי.סי.אל: ירידה של 16.5% ברווח הנקי ל-91 מיליון דולר
- ממשיכה במומנטום החיובי: אלוט מכה את הצפי - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, במסגרת העסקה, למונייד מקבלת חברת ביטוח בעלת רישיון ב-49 מדינות ברחבי ארה״ב, דבר שיאפשר להאיץ באופן משמעותי את פריסת ביטוח הרכב של החברה. למעלה ממאה אלף לקוחות מטרומייל יצטרפו ללמונייד, לצד למעלה ממיליון וחצי הלקוחות הקיימים, אשר יוכלו לרכוש חבילות כיסוי הכוללות ביטוח שכירות, דירה, חיות מחמד וביטוח חיים
מטרומייל, מתמחה בביטוח pay-per-mile ומבוסס על בינה-מלאכותית וביג דאטה. ביטוח הרכב של מטרומייל מותאם אישית לנהג בזמן אמת, ומתומחר על פי שימוש ברכב, וטיב הנהיגה. לדברי שי וינינגר, מייסד ומנכ״ל משותף של למונייד: ״מספר חודשים לאחר השקת ביטוח הרכב של למונייד, אנו שמחים לבשר על השלמת תהליך רכישת מותג האינשורטק האמריקאי - מטרומייל. הרכישה תאפשר לנו להאיץ את הפריסה של Lemonade Car בארה״ב, ע״י כניסה מיידית למדינות נוספות והצגת מודל תמחור יחודי לנהגים שנוהגים מעט, או בטוח יותר. במיוחד עכשיו, לאור חששות ממיתון בכלכלה האמריקאית, צרכנים רבים מעדיפים לשלם באופן המשקף את השימוש שלהם ברכב, ולא באופן גלובלי, ועל פי ממוצע כללי בין נהגים טובים למסוכנים כפי שמקובל בביטוח מסורתי. במשך עשור, החיישנים של מטרומייל ניטרו מיליארדי קילומטרים של נהיגה תוך איסוף מדוייק של מאות פרמטרים בשניה. כמות המידע שברשותינו מקפיצה את מוצר הרכב שלנו לחזית שוק הביטוח בארה״ב״
במסגרת הרכישה, צפויים להיקלט בלמונייד רוב עובדי החברה ודן פרסטון, מנכ״ל מטרומייל, ישמש כסמנכ״ל בכיר ליוזמות אסטרטגיות. לדברי פרסטון, ״החיבור בין מטרומייל ללמונייד הוא טבעי ומתבקש. בעוד מטרומייל הייתה בחזית הדאטה והבינה המלאכותית בעולמות ביטוחי הרכב, למונייד יצרה נתיב מקביל למספר קווי ביטוח משלימים. המשימה של מטרומייל היא לחבר את העולם לביטוח מותאם אישית והחיבור עם למונייד מאפשר לנו לקחת את זה צעד אחד קדימה. כעת ולאור איחוד הכוחות, ההבטחה שלנו לצרכנים תתממש מוקדם יותר וטוב יותר״.
- לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
- מנכ"ל קוואלקום: "הבינה המלאכותית כנראה מוערכת בחסר"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 8.ישראל 25/10/2022 23:05הגב לתגובה זוהם עשו מליווווונים בזמן שהמשקיעים אכלו אותה
- 7.סמי 31/07/2022 13:16הגב לתגובה זואחרי ירידה מפחידה ואחרי שהנרכשת מביאה 110 מליון $ לקופה,אולי למונייד תתאושש קצת.
- 6.מהלימון לימונדה , מה זה כל הסיסמאות האלה, פשוט קרה 29/07/2022 06:23הגב לתגובה זומהלימון לימונדה , מה זה כל הסיסמאות האלה, פשוט קרה מה שקרה עכשיו יש רווח יפה בחברה תזרים מזומיש טוב, מכאןנחובת ההוכחה לחברה בהמשך, בהצלחהההה
- 5.נדי 28/07/2022 21:20הגב לתגובה זוהלימון-ירידת ערך המניה הלימונדה -מחיר עסקה נמוך את השקשוקה אכלו המשקיעים
- 4.לרון 28/07/2022 18:02הגב לתגובה זולעיתים אבסורד הוא דבר חיובי
- 3.שמילץ 28/07/2022 17:38הגב לתגובה זולא מבין את הנגזר למה מניית לימונייד גרועה יש לה עתיד מזהיר והיא יותר מתשלש את עצמה תוך זמן קצר
- 2.שרון 28/07/2022 16:39הגב לתגובה זובעלי המניות מימשו את מטרומייל בחצי מילארד דולר. עדר המהמרים-המשקיעים בלימונייד היפסידו 70% מכספם. למונייד לא שווה מיליארד דולר אם היא מתלהבת מ1.5 מליון לקחות שנוסעים מעט וחוסכים הרבה בפרמיה. בהצלחה.
- 1.מתעניין 28/07/2022 16:20הגב לתגובה זוכלומר אם מניית ליימונד תרד בעוד 50% (חס וחלילה) שביעות הרצון בחברה תגדל פי שניים ??
- שמעון דוידי 28/07/2022 22:09הגב לתגובה זואם הם יהיו באמצע לרכוש חברה בעסקת מניות והמניה שוב תיפול אז הם יספרו לך שהם הצליחו להוריד את המחיר של החברה הנרכשת. אבל זה כמובן קשקוש שגובל בטמטום או טיפשות
ירידות שווקים (דאל אי)אינדיקטור באפט בשיא של 223%: אזהרה לשוק המניות האמריקאי
המדד המפורסם של וורן באפט מצביע על הערכת יתר קיצונית בוול סטריט היסטוריה מלמדת שמה שקורה אחר כך לא תמיד נעים, אבל זה לא אומר שהעליות לא יכולות להמשיך
שוק המניות האמריקאי זינק קרוב ל-40% מאז אפריל. השיאים נשברים, מניות הטכנולוגיה מובילות, מניות ה-AI מזנקות על רקע מהפכה שצפויה לשפר את הרווחים של הארגונים. אך מנגד יש כבר "קולות של בועה". חזרנו לבסיס - לוורן באפט. לבאפט יש אינדיקטור על שמו: "אינדיקטור באפט" שקל לחישוב ומלמד אם השוק יקר או לא. על פי האינדיקטור השוק היום מתומחר ביתר, הוא יקר. אפילו מאוד יקר. מצב מאוזן הוא 1005, והשוק מתמחר ב-223%.
הכתבה הבאה תתמקד בפרמטר זה בלבד, תסביר את מנגנונו, תסקור את היסטוריתו ותנתח את משמעותו בהקשר הנוכחי, תוך שמירה על ניתוח אובייקטיבי וממוקד.
מהו אינדיקטור באפט?
אינדיקטור באפט, הידוע גם כיחס שווי שוק לתוצר מקומי גולמי, הוא כלי הערכה בסיסי שמאפשר למשקיעים להעריך את רמת התמחור הכוללת של שוק המניות ביחס לכלכלה האמיתית. בפשטות, הוא מחושב על ידי חלוקת שווי השוק הכולל של כל המניות הנסחרות בארצות הברית, כפי שמשוקף במדדים בתוצר המקומי הגולמי (GDP) השנתי.
התוצאה מוצגת כאחוזים: אם היחס עומד על 100%, שווי השוק שווה בדיוק לגודל הכלכלה. רמות נמוכות מצביעות על הזדמנויות קנייה, שכן השוק נראה זול יחסית לייצור הכלכלי. לעומת זאת, רמות גבוהות מעידות על ניפוח, שבו מחירי המניות מתנתקים מהבסיס הכלכלי ומסתכנים בירידה.
- באפט מגייס חוב במטבע היפני - רמז להגדלת פוזיציה במניות?
- באפט ממשיך לממש מניות; מחזיק מזומנים בסך 380 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדד אינו מדויק כמו כלים מתקדמים יותר, שכן הוא מתעלם מגורמים כמו ריביות, אינפלציה או השפעות גלובליות והוא גם לא לוקח בחשבון שהמניות הנסחרות בוול סטריט הן גלובליות, כלומר אין בהכרח קשר ישיר בין התוצר האמריקאי לשווי החברות.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
בעלי המניות של טסלה אישרו חבילת תגמול יוצאת דופן לאילון מאסק. חבילה, ששוויה הפוטנציאלי נע בין מאות מיליארדים לטריליון דולר, מבוססת על מערכת אופציות מותנית שתלויה בהשגת יעדים פיננסיים ותפעוליים. זה לא תגמול שוטף רגיל, אלא מנגנון תמריץ מתוחכם שנועד לקשור את עתידו של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, להצלחה ארוכת טווח של החברה.
ההחלטה התקבלה בהצבעה דרמטית, שבה יותר מ-75% מהמשקיעים תמכו בה, למרות התנגדות חריפה מצד גופים מוסדיים מרכזיים. מאסק, שכבר מחזיק בשליטה משמעותית בחברה, עשוי להגיע דרך חבילה זו לשווי נכסים אישי נוסף של טריליון דולר. הוא האיש העשיר בעולם וזה יכול להוביל אותו לאיש העשיר בפער גדול על האחרים.
הרקע להצעת השכר הנוכחית מחזיר אותנו ל-2018, אז אושרה חבילה ראשונה שכללה 20.3 מיליון אופציות על מניות טסלה. חבילה זו נועדה לתמרץ את מאסק להגיע לשווי שוק של כ-650 מיליארד דולר, יעד שהושג במהירות מפתיעה ב-2021. עם זאת, בית משפט בדלאוור פסל את החבילה ב-2024 בטענה שהדירקטוריון לא פעל באופן עצמאי.
כתגובה, טסלה העבירה את התאגדותה לטקסס, מדינה בעלת רגולציה תאגידית גמישה יותר, והגישה הצעה מחודשת. ההצבעה הנוכחית, מבטאת ניסיון לתקן את הפגמים הקודמים תוך שמירה על עקרונות התמריץ, אם כי הוא נדיב מדי. היא כוללת 12 אבני דרך נפרדים, כל אחד מהם מותנה בשני תנאים מקבילים: עלייה בשווי השוק של טסלה וביצועים תפעוליים ספציפיים. אם יושגו כל היעדים, חלקו של מאסק בחברה יגיע לכ-25%, מה שיבטיח לו שליטה מוחלטת והון של מעל 2 טריליון - כלומר הוא גם מרוויח 1 טריליון במניות וגם משביח את החזקתו במאות מיליארדים.
- טריליון דולר על השולחן: האם בעלי המניות יפרגנו למאסק?
- קרן העושר של נורבגיה נגד שכר מאסק: "היקף מופרז ותלות באדם אחד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"רוצים את מאסק"
ההחלטה מגיעה ברגע קריטי עבור טסלה, שמתמודדת עם האטה במכירות רכבים חשמליים גלובלית, תחרות מוגברת מסין ומעבר אסטרטגי לעבר טכנולוגיות מתקדמות כמו נהיגה אוטונומית ובינה מלאכותית. בעלי המניות רואים בחבילה זו לא רק תגמול, אלא כלי להבטחת מחויבותו של מאסק, שמבטא חזון רחב יותר: הפיכת טסלה למעצמה טכנולוגית גלובלית, מעבר לתחום הרכב בלבד. בעלי המניות צועקים "אנחנו רוצים את מאסק", ומדובר ברוב בעלי המניות. יש זהות אינטרסים בין מאסק לבין טסלה. טסלה בלי מאסק היא לא אותה טסלה. מעניין מה היה קורה אם מאסק היה מחליט לעזוב. המניה היתה מתרסקת - השאלה אם ב-305 או ב-50%. אגב, זה סיכון שצריך להילקח בחשבון.
