5 המניות שריכזו הכי הרבה עניין בחודש האחרון
אלו 5 המניות הזרות שריכזו את המחזורים הגבוהים ביותר, בקרב הסוחרים העצמאיים, במהלך החודש האחרון, על בסיס נתוני המסחר העצמאי ב-IBI.
ריוט בלוקצ'יין (RIOT)
התחילה את דרכה ב 2002 תחת השם AspenBio Pharma כחברה לפיתוח ציוד וטרינרי. לימים הפכה לחברת Venaxis שעסקה במכשור רפואי. ב-2017 החברה שינתה את שמה ל Riot Blockchain והחלה לעסוק בכריית ביטקוין בקנה מידה תעשייתי. החברה שמה לעצמה מטרה להגדיל את מהירות הכרייה על ידי שימוש נרחב בחומרה מתקדמת בעלת כוח מחשוב חזק.
מניית החברה השלימה זינוק מטאורי של כ-5,300% תוך שנה, כאשר עלתה מרמות של 1דולר במרץ 2020 למחיר של 53דולר בסוף מרץ 2021.
בדוח האחרון דיווחה החברה על הפסד של 4 סנט למניה, לעומת 8 סנט הפסד בתקופה המקבילה לפני שנה.
דירוג TIPRAKS:
פלנטיר (PLTR)
החברה מתמחה בעיבוד וניתוח מידע בהיקפים גדולים על ידי טכנולוגיית מבוססת ענן. לפלנטיר חוזים עסקיים עם חברות ענק וסוכנויות ביון בארה"ב.
החברה הונפקה לציבור בספטמבר 2020 והגיעה לשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר בימים הראשונים למסחר. היום, כעבור חצי שנה בלבד, שוויה הוכפל ועומד על כ-40 מיליארד דולר כשבשיאה - עמד השווי על 60 מיליארד דולר.
החברה פספסה את תחזיות הרווח בדוח האחרון. בנוסף, משקיעים וותיקים בחברה מימשו אחזקות בהיקפים גבוהים לאחר שהמניות שלהם הפכו לסחירות באמצע פברואר.
מניית החברה זכתה לסיקור והתעניינות רבים בקרב משקיעים פרטיים הודות לאתר Reddit שהפך בחודשים האחרונים זירה ערה לחילופי מידע ורשמים, לא רק בקרב המשקיעים הצעירים בארה"ב אלא גם בקרב משקיעים ותיקים ומתוחכמים יותר.
דירוג TIPRAKS:
גבו - GEVO
גבו הינה חברת אנרגיה מתחדשת אשר מפתחת כימיקלים ודלקים חליפיים וברי קיימא.
לאחרונה הכריזה החברה על פרויקט חדש בשם NET-ZERO, במסגרתו צפויה החברה לבנות מפעל חדש לייצור ביו-דלק נוזלי על ידי המרת אנרגיה מתחדשת ממקורות בלתי מזהמים תוך שימוש בטכנולוגיה בלעדית. החברה שואפת להגיע לביו-דלק אשר לא פולט גזי חממה בתהליך שריפה במנועים.
למרות שהחברה דיווחה על הפסד נטו של כ-40 מיליון דולר ב-2020 לעומת הפסד של 28 מיליון דולר ב-2019, מניית החברה נסקה במאות אחוזים מאזור ה-2דולר ל-10דולר תוך חודשים ספורים וזאת על רקע הכרזה על הפרויקט החדש ובחירת הנשיא ביידן, אשר לדעתם של משקיעים רבים יטיב עם חברות אנרגיה מתחדשות.
דירוג TIPRAKS:
סוס - SOS
חברה סינית הנסחרת כ-ADR בבורסת ניו יורק. חברת היי-טק המספקת מגוון של שירותי ניתוח נתוני שיווק לתאגידים ולקוחות פטרים בסין.
בתחילת השנה הודיעה החברה על נכונותה להיכנס לתחום הבלוקצ'יין וכריית מטבעות קריפטו. בין היתר, SOS רוצה להיות בין הראשונות להציע ביטוחים למטבעות דיגיטליים ואף הלוואות.
דיווחי החברה על כוונתה להיכנס לעסקי המטבעות הדיגיטליים גרמו למחזורי שיא ותנודתיות גבוהה במניה ברבעון הראשון של 2020.
בסוף פברואר השנה, בית השקעות Hindenburg Research אשר ידוע בחיבתו לפוזיציות שורט על מניות, צייץ בטוויטר על כך שהחברה לסרת ערך לדעתם מכיוון שיש יותר מדי אי סדרים בין דיווחי החברה לנתונים במציאות.
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ב-30 למרץ החברה הכריזה על גיוס של 125 מיליון דולר דרך הנפקת 25 מיליון ADR נוספים לפי מחיר של 5דולר ליחידה.
דירוג TIPRAKS:
לא קיים דירוג
מיקרוסופט - MSFT
ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, והחברה עם שווי השוק השני הכי גבוה בעולם אחרי אפל.
כמו רוב המניות במדד ה- S&P 500גם מיקרוסופט חוותה ירידות חדות בתחילת עידן הקורונה ואיבדה מערכה כ-25% בין פברואר למרץ 2020. גם ההתאוששות הייתה מהירה והחברה חזרה לשוויה שלפני הירידות תוך חודש וחצי בלבד.
מניית MSFT נסחרת היום סביב רמות של 240דולר, עם שווי שוק של כ-1.85 טריליון דולר. מדובר בעלייה חדה של כ 40% בשנה.
בדוח השנתי החברה דיווחה על רווח שיא של 44 מיליארד דולר והכנסות של 143 מיליארד דולר.
החברה זכתה לאחרונה בחוזה לאספקת 120 אלף ערכות מציאות רבודה למשך 10 שנים עבור צבא ארה"ב. שווי ההסכם עומד על 21.88 מיליארד דולר. מדובר בחוזה השני של מיקרוסופט מול הצבא האמריקאי לאספקת הערכות. ב-2018 החוזה עמד על כ 479 מיליון דולר וזכה להתנגדות של חלק מהעובדים בחברה.
דירוג TIPRAKS:
סקירת המומנטום והאירועים האחרונים בכל מניה, מובאים מטעם IBI TRADE דירוג והמלצות האנליסטים המסקרים את המניה, הנם על פי נתונים שהתקבלו על ידי טיפרנקס* (TipRanks) [נתונים אלה לא נבדקו על ידי IBI בית השקעות ואינם מובאים מטעמה]
הכותבים הם עמית גוריון, מנהל המסחר העצמאי ואלכס דרובסקי, מנהל דסק מסחר בחו"ל ב-IBI בית ההשקעות
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 1.כמה דיבידנד מיקרוסופט נותנת ? (ל"ת)אורון 08/04/2021 11:37הגב לתגובה זו
- געגע 08/04/2021 16:03הגב לתגובה זוhttps://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/msft/dividend-history
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
