הפד' בפאניקה? מגדיל שוב את הזרקות ההון בשוקי הריפו
הירידות האחרונות בשווקים ובפרט הלחץ שמתחיל להיות ברור במיוחד במערכת הבנקאית בארה"ב גורמים היום לפד' להודיע על הגדלה נוספת של ההתערבות בשוקי הריפו, יומיים בלבד לאחר שנאלץ להודיע הודעה דומה.
ע"פ ההודעה שפרסם הבנק הערב, הסכום היומי שהבנק יציע למערכת הבנקאית יעלה לרמה של 175 מיליארד דולר, לעומת 100 מיליארד דולר בתחילת השבוע האחרון. במקביל, הבנק יבצע מספר מכרזים לתקופה של שבועיים בהיקף של 45 מיליארד דולר ו-2 מכרזים לתקופה של חודש בהיקף של 50 מיליארד דולר.
ההודעה מגיעה לאחר שהלחץ על המערכת הבנקאית ממשיך להחריף, כאשר ה"חוליות החלשות" בשרשרת כמו דויטשה בנק וסיטי בנק מתחילות להראות סימני שבירה (לכתבה המלאה).
האם הבעיות בשוק המימון הבנקאי צריכות להפתיע? לא ממש. כפי שהסברנו בשבוע האחרון בביזפורטל (לכתבה המלאה), אחת ההשפעות של הורדת הריבית היא פגיעה משמעותית ברצון של 2 המלווים הגדולים בשוקי הריפו לחלק אשראי לשווקים.
- האינפלציה בארה"ב עלתה ל־2.7% ביוני בצל המכסים
- האם האינפלציה חוזרת? נתוני יוני בארה"ב צפויים להטריד את הפד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכתבה בשבוע שעבר: מספר ימים לאחר מכן הפד' מגיב
האם זה מספיק?
בסבירות גדולה התשובה היא לא. בספטמבר האחרון טען הבנק כי האירועים במערכת הבנקאית בארה"ב היו "טכניים" וחלפו. בהודעותיו בימים האחרונים הפד' למעשה מאשר כי קיימת מצוקת נזילות והיא איננה זמנית. לפיכך, ייתכן שההודעה היום תיצור יותר לחץ בבנקים החלשים.
בנוסף חשוב לציין כי הקריסה בשוק האג"ח הקונצרני בשבועיים האחרונים מהווים גורם לחץ נוסף בשוק. אם עד כה יכלו הגופים הפיננסים להשתמש באגרות חוב אלו כביטחונות עבור שוק הריפו, קשה לראות גוף פיננסי שיוכל לקבל אותם בסיטואציה הנוכחית. מדובר בבעיה חמורה עבור קרנות הגידור.
שוק הריפו: הורדת הריבית האחרונה והקריסה בשוק האג"ח הקונצרני חונקים את השוק
לפיכך, נראה כי ההודעה היום איננה סוף הבעיות בסקטור. נכון להיום, זה רק מתפתח ומסתבך.
- 5.חינם 12/03/2020 06:03הגב לתגובה זוזהב זהב זהב הוא עדיין חינם עוד חדש הוא ב 5אלף עוד חודשיים ב100000
- 4.הבנקים בבעיה, מי שיש לו כסף עדיף שישמור אתו במזומן (ל"ת)אופטימי 11/03/2020 22:30הגב לתגובה זו
- 3.רוני 11/03/2020 22:15הגב לתגובה זוהבורסות יחזרו 100 שנים אחורה.
- 2.דירה=קורת גג 11/03/2020 21:22הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 1.טראמפ הפסיק לצייץ נגמרו המילים (ל"ת)י 11/03/2020 21:06הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
