סגירה בוול סטריט: אובר נפלה ב-9.9%, אנדר ארמור עלתה ב-4.4%
יום המסחר בוול סטריט נסגר ביציבות, כאשר המדדים המובילים ממשיכים להיסחר ברמות שיא. דיווחים על רצונה של ארה"ב להסיר חלק מהמכסים שהוטלו על סחורות סיניות מעניקים רוח גבית לשוק. במקביל, פעולות הפד' האחרונות ממשיכות לדחוף את מחירי הנכסים למעלה.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
ע"פ הדיווחים האחרונים, הממשל האמריקני שוקל כעת להסיר מכסים מסחורות סיניות בשווי 112 מיליארד דולר, במה שמגדיר הממשל כ"ויתור" לטובת חתימת הסכם השלב הראשון בעסקת סחר בין המעצמות. המכסים אליהם מתכוון הממשל נכנסו לתוקף בחודש ספטמבר האחרון ועומדים בשיעור של 15%, בין היתר, על פריטים כמו ביגוד ומסכי טלוויזיה (לכתבה המלאה). ברקע לדיווחים, היואן מתחזק כעת ב-0.5% מול המטבע האמריקני ונסחר לראשונה מספר חודשים מתחת לרמה של 7 יואן לדולר.
למרות ההתפתחויות אלו, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות הצפת השוק בכסף זול מצד הפד' דבר שדוחף את מחירי הנכסים למעלה, ולמעשה מבטל את המשמעויות של רוב האירועים המתרחשים בשוק. נתוני הפד' האחרונים מצביעים כי מאזן הבנק גדל בקרוב ל-260 מיליארד דולר בחודש וחצי האחרונים. נציין כי מאז הודעת הפד' על השקת תוכנית רכישות (QE) בהיקף של 60 מיליארד דולר ב- 11.10 (לכתבה המלאה), מדד ה-S&P500 משלים עלייה של יותר מ-5%, כאשר היד עוד נטויה.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשואות האג"חים של ארה"ב ממשיכות לטפס: התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת כעת על 1.83%, גבוה ב-21 נק' בסיס ביחס לתשואה לתקופה שנתיים.
בגזרת המאקרו, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים אכזב עם נתון של 50.6 נק' בלבד. מנגד, מדד ה-ISM במגזר הלא יצרני לחודש אוקטובר הפתיע עם קריאה 54.7 נק'.
במרכז
חברת שיתוף הנסיעות אובר (סימול:UBER) איבדה הערב 9.9% לאחר שהחברה פרסמה אמש לאחר סגירת המסחר דו"חות חלשים לרבעון האחרון (לכתבה המלאה).
מניית חברת ציוד הספורט Under Armour (סימול: UAA) עלתה הערב ב-4.4% לאחר שצללה אמש ב-18.9%. ברקע לירידה, שהחברה הנמיכה את התחזיות לשנת 2019 במקביל להודעה על פתיחת חקירה פדרלית בנוגע לפרקטיקה של אנשי הכספים של החברה. החברה דיווחה על רווח נקי של כ-102.3 מיליון דולר או 23 סנט למניה, לעומת 75.3 מיליון דולר או 17 סנט למניה ברבעון המקביל. ההכנסות הסתכמו בכ-1.43 מיליארד דולר לעומת כ-1.44 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
מיילן (סימול:MYL) נסגרה בירידות של 9.1% לאחר שהחברה דיווחה היום על רווח נקי של 189.8 מיליון דולר או 37 סנט למניה. הרווח המתואם עמד על 1.17 דולר למניה, גבוה מהצפי בשוק. הכנסות החברה הסתכמו ב-2.96 מיליארד דולר, מתחת לצפיות בשוק.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) מחקה עליות של 1.9% ונסגרה בירידות של 3.2%. נזכיר כי מניית החברה קפצה אמש ב-5.3%. מניית החברה צפויה להמשיך לרכז עניין גם היום לקראת פרסום הדו"חות בהמשך השבוע (כאשר הדו"חות של מיילן מעיבים כעת).
ספקית פתרונות בינת הרשת והאבטחה לספקיות תקשורת אלוט (סימול: ALLT) דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019 עם גידול של 14% בהכנסות. החברה עמדה בצפי האנליסטים ומאשררת צפי לצמיחה של כ-13% בהכנסות 2019. בשורה התחתונה רשמה הפסד (מתואם) של כ-1.9 מיליון דולר (לכתבה המלאה).
- 3.אסי 05/11/2019 19:02הגב לתגובה זוארהב למרות החוב העצום, והדולר כמעט בשיא שנתי. כבר יותר מ 1% ביומיים. וממשיך היום להתחזק
- 2.. 05/11/2019 16:27הגב לתגובה זוהכי אוהב דישדושון בקטנה שבזמן כזה עשיית הכסף היא מהירה ומירבית. מי שרוצה ללמוד את הפטנט אשמח ללמד...זה יהפכם לעשירים ומאושרים ואף אנשים טובים שעוזרים לזקנה לחצות הכביש בביטחה.
- 1.. 05/11/2019 15:55הגב לתגובה זוותנתץ כל מה שבדרכו בלוגיה את השווקים לבור שחור ואפל.
- מחשבות אפלות (ל"ת)איש 05/11/2019 18:01הגב לתגובה זו
- אינך מבין איש..יש כאן מחשבות נאורות. (ל"ת). 05/11/2019 19:36
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אביגל שורק, קרדיט: החברהרבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%
דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66% , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית
של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.
החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום
תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.
מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר.
“ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת
מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר
נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.
- דלק US קופצת בוול סטריט - זוכה להעלאת המלצה מוולס פארגו
- האביר הלבן של ויסמן ובירן: דלק US רוכשת את השליטה באלון USA ב-572 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.
