ביומד
צילום: iStock

גיליאד סיינסז ירדה ב-4% לאחר פרסום הדו"חות

ענקית הביופארמה עומדת בתחזיות המוקדמת אך מציגה תחזית שמרנית להמשך. מניית החברה נסחרת כעת במחיר הנמוך ביותר מ-46% מהשיא שנקבע במהלך 2016
עמית נעם טל | (1)

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה בהילוך גבוה, כאשר הפוקוס היום צפוי להתמקד בחברת הביופארמה האמריקנית גיליאד סיינסז (סימול:GILD). מניית החברה איבדה 4% הערב. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-5.6 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות המוקדמות בשוק, ונתון המהווה עלייה קלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מבחינה גיאוגרפית, מכירות החברה בארה"ב הסתכמו ב-4.2 מיליארד דולר לעומת מכירות של 4.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, המכירות באירופה הסתכמו ב-804 מיליון דולר לעומת מכירות של 873 מיליון ברבעון המקביל ב-2018.

הכנסות החברה בשנה האחרונה: יציבות. מקור – דו"חות החברה

.

 

הכנסות החברה מהמוצרים השונים בשנה האחרונה. מקור – דו"חות החברה

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 1.16 מיליארד דולר או 0.92 דולר למניה, לעומת רווח של 2.09 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת, הרווח המתואם של החברה, בניכוי הוצאות חד פעמיות, הסתכם ב-2.22 מיליארד דולר או 1.75 דולר למניה. 

החברה ביצעה ברבעון האחרון רכישות חוזרות (BUYBACK) בהיקף של 588 מיליון דולר, וחילקה דיבידנד בהיקף של 800 מיליון דולר. 

בתוך כך, החבר מעלה במעט את התחזיות ל-2019, כאשר היא צופה שההכנסות יסתכמו בטווח של 21.8-22.1 מיליארד דולר. עם זאת, בשוק ציפו שהתחזית של החברה תעמוד על הכנסות של 22.29 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מבין 25/10/2019 15:37
    הגב לתגובה זו
    פרוקוטול בנק ישראל שפורסם לאחר החלטת הריבית החודש, נראה ש 2 מתוך 5 חברים הצביעו בעד הורדת ריבית. זה היה לפני הורדת התחזית לישראל ולעולם של הגוף הכי נחשב,קרן המטבע ולפני פרסום הצמיחה לרבעון השני שהתביעה על ירידה חדה מאד בצמיחת המשק ל 0.6% בלבד. אין ספק שאילו היו מתפרסמים בנתונים האלה לפני מועד בהחלטה האחרון ,היה רוב והריבית היתה יורדת. מספיק כאמור שעוד אדם יצביע בעד והריבי. יורדת. נראה כרגע ממש וודאי לחודש הבא גם בגלל הריחוק מיעד האינפלציה. כדאי להיערך עוד מהיום כי ההשפעה על שער החליפין תהיה חזקה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.