ההצגה הטובה בשוק בדרך להסתיים - אירופה בצומת דרכים
ברקע לנתוני מאקרו חלשים במיוחד שפורסמו אתמול (לכתבה המלאה), המשקיעים באירופה קיבלו עוד הוכחה למצב העגום והשברירי של סקטור הבנקאות באיחוד עם פרסום הדו"חות של דויטשה בנק (סימול:DB).
הבנק דיווח על רווח נקי של כ-229 מיליון אירו, ירידה של 65% ביחס לנתון המקביל אשתקד. הרווח לפני מיסים ירד גם הוא מרמה של 933 מיליון אירו בשנה הקודמת לרמה של 506 מיליון אירו בלבד.
הוצאות התפעול של החברה ירדו בכ-1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-5.5 מיליארד אירו. בסיכום השנתי, מצפים בבנק לירידה של כ-23 מיליארד אירו בהוצאות אלו. ע"פ הנהלת החברה, כמות העובדים של החברה צפויה לרדת לרמה של 93 אלף עובדים בסוף 2018, וכ-90 אלף בסוף 2019.
אך בעוד החברה מנסה לקצץ בהוצאות התפעול, החברה רושמת ירידה חדה בכל שאר האספקטים, כאשר הכנסות החברות ממסחר במניות ובאג"ח אכזב. הכנסות של החברה הסתכמו בכ-6.17 מיליארד אירו, נמוך מהצפי להכנסות של 6.34 מיליארד דולר. מדובר בנתון לרבעון השלישי הנמוך ביותר מאז 2010.
- סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
- ג'יימי דיימון: "כלכלת אירופה בבעיה אמיתית - ואם היא תיפול, כולנו נשלם את המחיר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית החברה מאבדת הערב 5% ומשלימה צניחה של קרוב ל-49% מאמצע ינואר. שווי השוק של הבנק יורד כעת לשפל חדש של 21.4 מיליארד דולר בלבד, עם תיק נגזרים גדול הרבה ביותר.
למרות שדויטשה בנק מרכז את רוב תשומת הלב, כלל הבנקים באירופה נמצאים בסיטואציה דומה. נזכיר בהקשר זה את מניות הבנקים האיטלקיים, שנפלו בחודשים האחרונים ברקע לחשיפה לאגרות החוב הממשלתיות. רשת הקשרים העסקיים בין הבנקים יוצרת "הידבקות" כמעט מיידית כאשר בנק אחד נקלע לקשיים.
מבט על מדד הבנקים באירופה מראה כי הסקטור לא הצליח להתאושש אף פעם ממשבר 2008, והוא מונשם ע"י הזרמות הכסף של ה-ECB. ב-2012 היה זו ההתבטאות המפורסמת של דראגי ("נעשה כל מה שצריך") שהצליחה למנוע הדרדרות של הבנקים. ב-2016 השיק ה-ECB תוכנית רכישות שאפתנית במיוחד שנמשכת גם היום. כעת, הבנק רוצה להפסיק את התמיכה שלו בשווקים בסוף השנה, ומניות הבנקים באירופה מגיבות. כמה זמן הבנק יוכל להמשיך בהצגה הזאת? השווקים יכריעו.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
מדד הבנקים באירופה בעשור האחרון: הבנק יהיה חייב להכריז על תוכנית רכישות חדשה בקרוב על מנת למנוע נפילה של המערכת הפיננסית באיחוד
בתוך כך, ההצגה הטובה ביותר מתרחשת כעת בנוגע לאישור התקציבים של הממשלות האירופה. בחודשים האחרונים אנו טוענים כי כל משבר התקציב של איטליה וספרד שצץ לאחרונה נובע מהסיבה שהבנק מסיים את תוכנית הרכישות בשוקי האג"ח, ואין רוכשים מלבד ה-ECB לשום חוב באירופה. הגדלת הגירעון היא תירוץ מושלם לזינוק בתשואות.
אתמול לפתע התברר כי ככל הנראה גם התקציב של ממשלת צרפת לשנת 2019 "מפר את הכללים" - התירוץ לקפיצה הצפויה בתקופה הקרובה בתשואות החוב של צרפת כבר כאן.
- 5.תחזיקו חזק 25/10/2018 04:33הגב לתגובה זונגזרים של 60 טריליון אירו גדול פי 3 מהבא אחריו אם הוא נופל הוא לוקח אתו את כל המערכת הפיננסית העולמית.
- 4.אז מתברר כעת שהברקזיט מוצדק. (ל"ת)נועם 25/10/2018 03:00הגב לתגובה זו
- 3.ערכים קורסים 24/10/2018 20:44הגב לתגובה זופלוס אשראי מנופח= הרסני
- 2.אבי 24/10/2018 19:47הגב לתגובה זומה החלק של גרמניה בכל הבלאגן הזה ? הדאקס חוטף וחוטף ..
- וימשיך (ל"ת)וימשיך לחטוף!! 24/10/2018 23:24הגב לתגובה זו
- 1.פסימיסט חסר תקנה. (ל"ת)סביון 24/10/2018 18:11הגב לתגובה זו
- ש 24/10/2018 20:32הגב לתגובה זומגיבים כמו שאתה מגיב, גם משבר הנדלן התחיל ב 2007 והתפוצץ בשלהי 2008,מי שזהה והזהיר ונערך ליום הזה ניצל ,מי שלא התאדה . אותו דבר היום ישנו תהליך שהחל לפניי כמה חודשים,עליית תשואות בריביות וכפועל יוצא בעיות נזילות במדינות,את ההשפעה ההרסנית תראו ב 2019 .
- על תתנו 24/10/2018 22:26להרבה זמן
- כל הכתבות שלו נגועות באותה פסימיות ! (ל"ת)צופה 24/10/2018 19:26הגב לתגובה זו
- שתבין את מה שהוא כותב ,תבין שהוא בכלל אופטימימי (ל"ת)דביל מושלם 24/10/2018 19:53
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
