לאחר שפל של יותר מעשור - אופנהיימר חותך מחיר יעד לטבע
לאחר שמניית טבע 2% נפלה אמש בוול סטריט בכ-1% לשפל של יותר מעשור, בהמשך לצניחה של 3.6% יום קודם לכן, בבית ההשקעות אופנהיימר הורידו היום את מחיר היעד למניה וזאת לקראת פרסום תוצאות הרבעון השני של השנה. אנליסט הפארמה של בית ההשקעות, דרק ארקילה, צופה כי מניית טבע תיסחר ללא שינוי משמעותי בתקופה הקרובה, עד למינוי מנכ"ל חדש ולהתייצבות בפעילות הגנרית, וכן עד שחברת אלרגן תמכור את מניות טבע שבבעלותה.
ארקילה חתך את מחיר היעד למניה מ-43 דולרים ל-41 דולרים. נזכיר כי מחיר הסגירה של מניית טבע אמש בוול סטריט עמד על 30.7 דולרים. עם זאת, ההמלצה למניה נותרה על Outperform.
ארקילה צופה כי טבע תרשום ברבעון הראשון של 2017 הכנסות של 5.66 מיליארד דולר ורווח למנייה של 1 דולרים, נמוך במעט מהערכות הקונצנזוס להכנסות של 5.7 מיליארד דולר ורווח למנייה 1.06 דולר. נזכיר כי בשנת 2017 כולה צופה טבע רווח למנייה של 4.9-5.3 דולר, כאשר 40% בלבד מהרווח צפוי להגיע בחציון הראשון של השנה. "אנו מעריכים כי הפתעה חיובית בדו"חות הרבעון הראשון עשויה להגיע מירידה בהוצאות התפעוליות בעקבות מיעוט יחסי של השקות בארה"ב ברבעון זה. התחזיות לקופקסון עלו לאחרונה בעקבות נתוני המרשמים לרבעון הראשון והיעדר השקה גנרית לגרסת ה-40 מ"ג. להערכתנו, הקופקסון תכניס ברבעון הראשון לטבע כ-995 מיליון דולר, ללא שינוי משמעותי לעומת הרבעון המקביל. אנו מעריכים כי ציבור המשקיעים ימשיך להתמקד בתהליך איתור המנכ"ל החדש, בתוכניות להורדת מינוף, מכירת נכסים והשקות גנריות וכן בסביבת המחירים בתחום הגנרי", כותב ארקילה.
באופנהיימר חתכו את חזית ההכנסות של החטיבת הגנרית ב-2017 בשאר העולם (כלומר, מחוץ לאירופה וארה"ב) ב-1.1 מיליארד דולר ל-3.43 מיליארד דולר, לאחר התחשבות בהיפר-אינפלציה בוונצואלה. "טבע כעת משתמשת בוונצואלה בשע"ח דולר/בוליבר של 273, לעומת המדיניות הקודמת להכרה בהכנסות לפי שער החליפין הרשמי של 10 דולר/בוליבר. מנגד, תחזיתנו למכירות הקופקסון בארה"ב עלתה ב-105 מיליון דולר ל-2.8 מיליארד דולר, בעקבות ירידה בהסתברות לתחרות גנרית לגרסת ה-40 מ"ג. אנו מורידים את תחזית המרווח הגולמי של טבע ב-2017 ב-130 נ"ב ל-56.3%", כתב ארקילה.
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, ארקילה הוריד בכ-2% את תחזית ההכנסות לשנת 2017, ל-23.2 מיליארד דולר, וב-8% את תחזית הרווח למנייה, ל-4.47 דולר. מדובר בתחזית הנמוכה מתחזיות הקונצנזוס (23.7 מיליארד דולר מכירות ו-4.81 דולר רווח למנייה) ונמוכה עוד יותר מהתחזית של הנהלת החברה (24.2 מיליארד דולר מכירות ו-5.1 דולר רווח למנייה), שאינה לוקחת בחשבון השקה של קופקסון 40 מ"ג גנרי השנה.
גרף יומי מניית טבע מאז נובמבר 2015:
- 11.יעקב 20/04/2017 21:28הגב לתגובה זואין לטבע UPSIDE בגרוש. להפך המניה צועדת לכיוון 20 דולר, ואין מה לעשות עד שהחברה לא תתייעל.
- 10.אחרי שנתיים של ירידות נזכרים להוריד המלצה (ל"ת)כל האנליסטים בדיחה 20/04/2017 21:23הגב לתגובה זו
- 9.דני 20/04/2017 19:28הגב לתגובה זולמה לא אמרו את זה כשטבע היתה בדשדוש? או אולי כשהיתה בהתכנסות מחירים לפני ההתרסקות הגדולה מטה לפני שנה ומשהו? עכשיו זה לא חכמה. אולי תגיע ל8000 ואז תתחיל לעלות או להתייצב במשך 6-9 חודשים...
- 8.ורד 20/04/2017 17:21הגב לתגובה זוהפוך ממה שהם אומרים
- 7.אנונימי 20/04/2017 16:37הגב לתגובה זורק היום הוציאו טבע השקה חדשה וכפולה וכבר אופנהיימר יש להם תחזית כול שבוע משנים דעה תבדקו את ההמלצות שלהם , יש כאן אפסייד של 50% ויותר , אופנהמייר בטוח מייצגים קודם כול את עצמם ושנית בטוח חברות תרופות מתחרות , אתר .bizportal תהיו קצת יותר אמיתיים ואמינים בדיווחים שלכם , איפה הידיעה על ההשקה החדשה של המשאף , זה היה צריך להיות קודם לכול , אתם שותפים כאן לפגיעה עמוקה במשקיעים , תפנימו זאת , מדובר כאן בקופות גמל ופנסיות שלנו .
- 6.טבע מתה (ל"ת)יריב מחקרי שוק 20/04/2017 16:06הגב לתגובה זו
- דינה 20/04/2017 16:25הגב לתגובה זותעשה חשבון יש עוד אפסייד של 50 אחוז
- 5.שלמה 20/04/2017 16:02הגב לתגובה זואתר ביזפורטל לא אוהב את טבע רק דברים וכתבות רעות הם כותבים .וגם לפי הכתבה שלכם טבע צריכה לעלות בעוד כ 50 אחוז ולמה את זה אתם לא כותבים ?
- 4.משה 20/04/2017 15:44הגב לתגובה זוגם לפי הכתבה העוינת שלכם נגד טבע היא צריכה לעלות עוד 45 אחוז . השאלה היא מדוע אתה לא מציינים את הנתון הזה ? ? ?
- 3.יובל 20/04/2017 15:34הגב לתגובה זוביזפורטל נראה שיש לכם משהו נגד טבע ! תיקראו טוב טוב את הכתבה שלכם בה נאמר שאתמול טבע סגרה באמריקה במחיר של 30דולר . נכון? ואתם עוד אומרים שהיעד הוא 42 דולר . נכון ? אז תעשו לבד חשבון כמה אחוזים זה ? ואם צריך להוריד את הכתב שלכם כיתה אין בעיה נוריד אותו !
- דבילקלינטון 20/04/2017 16:29הגב לתגובה זוכאילו שכתבי ביזפורטל קובעים. זה אופנהיימר. תלמד לקרוא לפני שאתה משקיע. זה א ' ב'
- 2.הרבה מילים "מכובסות" כדי להגיד טעינו !!!! (ל"ת)איציק מנדל 20/04/2017 15:03הגב לתגובה זו
- 1."חתך" את המחיר מ 43$ ל 41$,נו באמת מספיק כבר עם הדרמות (ל"ת)כמה דרמטי 20/04/2017 14:47הגב לתגובה זו
- דביר 20/04/2017 15:57הגב לתגובה זותעשו חשבון לפי הכתבה שלהם טבע עוד יש בה אפסייד של 45 אחוז .חחחחח
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
