מצלמת אבטחה וידאו
צילום: Getty images Israel

ורינט ממשיכה לצמוח: שיפור של 11% בהכנסות ל-224.3 מיליון דולר

דן בודנר, נשיא ומנכ"ל ורינט מערכות: "אנו מעלים את תחזיתנו השנתית בהתאם לאסטרטגיה שלנו להאצת הצמיחה באמצעות חדשנות".
אבי שאולי |
נושאים בכתבה דן בודנר ורינט

ורינט, ענקית הטכנולוגיה מהרצליה, עקפה את תחזית האנליסטים: סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 224.3 מיליון דולר, שיפור של 11% לעומת הרבעון השלישי של 2012. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 22.5 מיליון דולר (0.42 דולר למניה) - פי 14 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ורינט מערכות, הנסחרת בנאסד"ק (סימול VRNT) לפי שווי של 2 מיליארד דולר, היא ספקית של מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והבטחוני - מתמחה בפתרונות Actionable Intelligence. קו המוצרים מאפשר לאסוף ולנתח נתוני ביג דאטה ממקורות מידע מורכבים ובלתי מנוצלים, כגון קול, וידאו וטקסט בלתי מובנה, כדי לאפשר החלטות מתוזמנות ויעילות.

הכנסות של 651.5 מיליון דולר בחודשים ינואר-ספטמבר 2013

השיפור המרשים בתוצאות הרבעון גם בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה: שיפור של 7% בהכנסות ל-651.5 מיליון דולר ובשורה התחתונה רווח נקי של 31 מיליון דולר (0.57 דולר למניה), גידול של 85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

דן בודנר, נשיא ומנכ"ל ורינט מערכות: "ברבעון השלישי הצגנו הכנסות של 225 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, המשקפות עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם שולי רווח תפעולי של 25% ותזרים מזומנים חזק. אנו מעלים את תחזיתנו השנתית ומציגים תחזית לשנה הקרובה, המשקפת את האסטרטגיה שלנו להאצת הצמיחה באמצעות חדשנות."

ורינט העלתה את התחזיות של ההכנסות

עבור 2013 החברה מעלה את התחזית, וצופה עלייה בהכנסות בטווח שבין 6.5%-7.5%, לעומת השנה שהסתיימה בינואר 2013, עם רווח בטווח שבין 2.75-2.80 דולר למניה בדילול מלא.

התחזית השנתית משקפת צפי להכנסות בטווח שבין 250-259 מיליון דולר, עם רווח בטווח של 81-86 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית.

התחזית לשנת 2015: הכנסות בטווח שבין 7%-9% לעומת תחזיותיה עבור השנה הנוכחית שתסתיים בינואר 2014, עם צמיחה בהתאמה ברווח למניה.

הדו"חות לרבעון השלישי של השנה פורסמו אמש בוול סטריט לאחר סגירת המסחר. המניה עלתה במסחר המאוחר ב-1.6% לשער של 38.49 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.