תשואות אגרות החוב צוללות לרמות שפל במדינות 'החזקות' השונות ברחבי העולם
המשקיעים שחוששים מתוצאות משבר החוב האירופי עוקבים בקרוב אחר תשואות האג"ח של המדינות השונות כברומטר למצבן הפיננסי העתידי. תשואות האג"ח של יוון נסחרות כיום, לאחר תספורת הענק, ברמת 'זבל' והתשואות של ספרד חזרו לאחרונה לרמות בהן נסחרו בשיא הפאניקה של משבר החובות.
באותו הזמן, ישנן מדינות שזוכות לאמונה מלאה מצד המשקיעים. מדינות שהביקוש לאגרות החוב שלהן כל כך גבוה, שהנפקות על אגרות חוב לטווח קצר זוכות לעיתים "לשלם" ריבית שלילית. על מנת להבין לאן זורם הכסף הגדול בשנה האחרונה אספנו את המדינות עם התשואות הנמוכות ביותר.
ארצות הברית: תשואות אגרות חוב ממשלתיות ל-7 שנים צונחות לשפל היסטורי של 1.129%.
בריטניה: המדינה שחזרה למיתון באופן רשמי בחודש שעבר, מספקת למשקיעים תשואה של 1.737% על אג"ח ל-10 שנים - שפל היסטורי.
אוסטרליה: תשואות האג"ח ל-10 שנים של היבשת הדרומית, שצומחת בעיקר תודות למאגרים עצומים של אוצרות טבע, ירדה לשפל כל הזמנים - 3.057%.
הולנד - אג"ח ל-10 שנים נסחר בתשואת שפל היסטורי של 1.751%.
פינלנד - מדינה בגוש האירו שנהנית מבריחת המשקיעים ממדינות אחרות וזוכה לתמיכה של המוסדות הפיננסים של האיחוד האירופי. התשואה על האג"ח של פינלנד צנחה לשפל של 1.624%.
- 4.31/05/2012 06:57הגב לתגובה זוכדי שציבור המשקיעים ידעו מה יקרה בסוף התהליך עליהם להתבונן איך כל המדינות בארה"ב מתנהלות.כי בסופו של דבר זה מה שיקרה בגוש היורו ובגושים האחרים שיווצרו בהמשך.על תדאגו גוש היורו לא יתפרק הוא רק יעבור זעזועים קשים של את אותם עובדים/אזרחים של אותם מדינות שיתרגלו לא לעמוד בתקציבים ושל עובדים עצלניים שרגילים לסייסטה במקום עבודה ותפוקה גבוהה.זה יקח כמה שנים .מחירי הנדל"ן יחזרו להיות שפויים .שכר העובדים ירד .יותר תחרותיים לשאר מדינות העולם ועובדים חרוצים.
- 3.מה המסקנה 30/05/2012 21:15הגב לתגובה זוהאם ישראל נחשבת באמת לאחת המדינות החזקות והבטוחות בעולם? אין איראן? אין הפיכות ומהפכות בסביבת ישראל? כלכלת ישראל מושלמת?
- 2.גיבעוני 30/05/2012 21:06הגב לתגובה זותשואות.אגרות. וחוב. את התשואות הם לקחו את האגרות הם שרפו ואותנו השאירו עם החוב
- 1.בא 30/05/2012 20:55הגב לתגובה זוועכשיו עומדים גרמני צרפתי ספרדי יווני וכול השאר ומנסים לסדר את הבעיה ,דבילים חרוצים .
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה: משרד הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות
לנהוג בעצמן
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה Tesla 3.07% . רשות הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן. לפי החלטת השופט, שאומצה על ידי ה-DMV, השימוש במונחים כמו “Autopilot” ו-“Full Self-Driving Capability” מהווה פרסום מטעה, משום שהוא עלול לגרום לנהגים להבין שהרכב אוטונומי, למרות שבפועל מדובר במערכות סיוע לנהג המחייבות פיקוח אנושי רציף.
הגירסה המרוככת של הרגולטור
במקור, השופט המליץ להשעות את רישיון הסוחר והיצרן של טסלה בקליפורניה ל-30 יום. עם זאת, הרגולטור בחר בגישה מרוככת יותר: השעיית רישיון הסוחר הוקפאה ל-90 יום, כדי לאפשר לחברה להתאים את הפרסום והמדיניות שלה, ואילו ההחלטה להשעות את רישיון הייצור הוקפאה לצמיתות. לדברי מנהל ה-DMV, המהלך נועד לאפשר פתרון ולא לפגוע מיידית בפעילות החברה. “רצינו להיות הוגנים ולתת להם הזדמנות למצוא דרך לתקן את המצב”, אמר.
טסלה: "אף לקוח לא הוטעה"
טסלה דחתה את הטענות. בהודעה רשמית מסרה החברה כי מדובר בהחלטה צרכנית-רגולטורית שמתמקדת במינוח בלבד, וכי לא הוגשה ולו תלונה אחת מצד לקוח שטען כי הוטעה. לדברי החברה, מכירות הרכב בקליפורניה יימשכו כסדרן. טסלה מדגישה כי לאורך השנים הבהירה ללקוחות שמערכות ה-Autopilot וה-FSD אינן הופכות את הרכב לאוטונומי, וכי הנהג מחויב להישאר קשוב ובמידת הצורך להשתלט על הנהיגה.
לדבריה, האזהרות וההסברים מופיעים באתר החברה, במסכי הרכב ובמדריכי המשתמש. עם זאת, הרגולטורים טוענים כי המסר השיווקי הכולל - ולא האותיות הקטנות - הוא שיצר את ההטעיה. נציגי ה-DMV העידו כי בפרסומים שונים נמסר מידע סותר לגבי יכולות הרכב, וכי השמות עצמם יוצרים ציפייה לא מציאותית. "כשאומרים Autopilot, רוב האנשים מבינים שהרכב נוהג לבד", אמרה אחת החוקרות בעדותה.
- מניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין
- למה טסלה קופצת היום ב-4%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכון אסטרטגי לחזון של מאסק
העימות עם הרגולטור בקליפורניה אינו נקודתי. טסלה נמצאת תחת פיקוח גובר מצד רשויות מדינתיות ופדרליות סביב טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, דווקא בתקופה שבה אילון מאסק מציב את התחום בלב החזון העתידי של החברה, כולל שירותי הרובוטקסי. מעבר לפן הרגולטורי, טסלה מתמודדת גם עם חזית משפטית. באוגוסט האחרון חייב חבר מושבעים בפלורידה את החברה לשלם כ-243 מיליון דולר, לאחר שקבע כי היא נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית מ-2019 שבה היה מעורב רכב עם מערכת סיוע לנהג.
