
רדיט ממריאה אחרי הרבעון הרווחי ביותר מאז הנפקתה ועם תחזית צמיחה של 55% ברבעון השלישי
הכנסות החברה זינקו ב-78%, ועם רווח נקי של 89 מיליון דולר, צמיחה עקבית במספר המשתמשים ועלייה בפרסום, המודל הכלכלי של רדיט מתחיל להוכיח את עצמו
רדיט Reddit 17.47% , שהפכה להיות ענקית של תוכן משתמשים, פרסמה את דוחות הרבעון השני של 2025 הציגו תוצאות שמאותתות על האצה משמעותית בצמיחה, תוך שיפור חד בכלל מדדי הפעילות והמעבר לרווחיות גבוהה מהמצופה. ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-500 מיליון דולר, עלייה של 78% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עמד על 89 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם הגיע ל־167 מיליון דולר, הרבעון הרווחי ביותר מאז הנפקת החברה.
כמעט כל מנועי הצמיחה התייצבו כלפי מעלה, ובראשם תחום הפרסום, שצמח ב-84%
ל-465 מיליון דולר, עם גידול של למעלה מ-50% במספר המפרסמים, שיפור במערכת המדידה, החדרת פתרונות אוטומטיים כמו Dynamic Product Ads, והאצת השימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית.
עוד נתונים חיובים שפרסמה החברה היו עלייה של 21% במספר המשתמשים הפעילים היומי,
שהגיע ל-110 מיליון, כשההכנסה הממוצעת למשתמש צמחה ב-47% ל-4.53 דולר. מחוץ לארצות הברית, ההכנסות גדלו ב-71% הודות להתרחבות מוצלחת בשווקים כמו צרפת, בריטניה והולנד. רדיט מציינת כי היא הפלטפורמה המצוטטת ביותר במודלים של בינה מלאכותית, יתרון שמעמיד אותה בעמדה נוחה
לרישוי דאטה לשחקנים טכנולוגיים.
החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים חופשי של 111 מיליון דולר ויתרות נזילות של 2.06 מיליארד דולר. שולי הרווח התפעולי עמדו על 33%, ושולי הרווח הנקי על 18%, נתונים שמציבים את רדיט בשורה אחת עם חברות טכנולוגיה בשלות
הרבה יותר.
- לקראת דוחות רדיט: המבחן יהיה במספר המשתמשים
- רדיט מזנקת ב-7%: מיליארדי פוסטים יהפכו למכונת כסף פרסומית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחזית לרבעון השלישי, רדיט צופה הכנסות של 535 עד 545 מיליון דולר, עלייה של כ-55% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וה-EBITDA צפוי לנוע בין 185 ל-195 מיליון דולר – הכפלה לעומת השנה הקודמת. תחזית זו נשענת על המשך ההתרחבות הבינלאומית, תרגום הפלטפורמה ל-23 שפות נוספות, שיפור תשתיות הפרסום, והרחבת צוותי המכירות והשירות.
שיפור המנועים הקיימים והוספת חדשים
רדיט, שמודל ההכנסות שלה נשען בעיקר על המשתמשים, חייבת להיות תחרותית ולהית אטרקטיבית עבור המפרסמים. בין שאר הדברים שעשתה, פרסמה רדיט ששיפרה את מערכת המדידה שלה והשיקה מחדש את מערך ניתוח הביצועים המיועד למפרסמים. הניתוח העדכני כולל מעקב מדויק אחר המרות, קליקים וזמן שהייה, תוך שילוב מערכות חיזוי שמבוססות על למידת מכונה, וכך יש למפרסמים גישה לתובנות מדויקות יותר על קהלי היעד, ואפשרות לחדד את אסטרטגיות הפרסום בזמן אמת.
לצד זאת, רדיט הטמיעה פתרונות אוטומטיים כמו Dynamic Product Ads (מודל שפיתחה מטא, בעבר, וכיום רדיט פיתחה מערכת משלה בהתבסס על המודל). מערכת ה-DPA יודעת להתאים באופן דינמי פרסומות מבוססות מוצרים לתוכן שמשתמשים צופים בו או מחפשים, בהתאם להיסטוריית ההתנהגות שלהם בפלטפורמה. זהו אחד הכלים היעילים ביותר כיום בפרסום ממוקד תוצאה, אשר מיושם בהצלחה גם אצל ענקיות כמו פייסבוק ואמזון.
- קימברלי-קלארק עולה בכ-4% בעקבות צמיחה אורגנית חדה ברבעון השני ותחזית מעודכנת כלפי מעלה
- לאחר דוח טוב, אקסון מובייל מחפשת צמיחה על בסיס ערך, לא גודל
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
- "השווקים מתקרבים לבועה מסוכנת"
במקביל, רדיט האיצה את ההטמעה של כלים מבוססי בינה מלאכותית בכל שלבי שרשרת הפרסום: החל מהמלצות על נוסח המודעות, דרך ניתוח רגשות בפוסטים, ועד לזיהוי מגמות מוקדמות בקהילות ממוקדות. החברה ציינה כי יותר מ־40% מהקמפיינים הפרוגרמטיים שלה כבר כוללים רכיב AI פעיל, והיעד שלה הוא להרחיב את זה לכלל מערכת המודעות עד סוף 2025.
אז המשמעות הפיננסית של האמירה שרדיט היא האתר המצוטט ביותר במודלים של בינה מלאכותית מגיעה מתחום רישוי דאטה (data licensing). מדובר בעסקאות שבהן חברות כמו גוגל או OpenAI משלמות לרדיט גישה לתוכן העשיר שלה (פוסטים, תגובות, ועוד), לצורך אימון מודלים גדולים של AI. על פי הדיווחים, רדיט כבר חתמה על עסקאות עם שווי כולל של 203 מיליון דולר למשך כ-3 שנים. ב-2024, ההכנסות מאפיק זה הניבו לה 66.4 מיליון דולר. זהו אמנם סכום משמעותי, אבל הוא עדיין כ-5-8% בלבד מההכנסות הכוללות של החברה, שעדיין תלויות ברובן בפרסום ופעילות משתמשים.
תחום מנוע החיפוש ממשיך להתרחב, כשמערכת החיפוש הראשית מגיעה ל־70 מיליון משתמשים שבועיים, בעוד Reddit Answers, שהושקה בדצמבר 2024 כדגם ניסיוני והוא מנוע חיפוש פנימי המשלב בינה מלאכותית ומידע מהקהילות , צבר עד כה כ-6 מיליון משתמשים פעילים בשבוע. בנוסף, רדיט השיקה גם גרסה קלה לשווקים בינלאומיים בשם Reddit Lite, שבה יש תרגום אוטומטי שמותאם לאזורים כמו אמריקה הלטינית ואסיה. החברה הציגה גם שדרוג של מערך המפרסמים הקטנים והבינוניים עם Reddit Pro.
אסטרטגיה ברורה בגיבוי תוצאות שיא זה מתכון להצלחה
בשורה התחתונה, רדיט לא מנסה להמציא את עצמה מחדש
אלא לייעל את מה שהיא טוב ולהתאים אותו לרוח התקופה (או המהפיכה, אם ככה רוצים להסתכל על ה-AI). אסטרטגיה של פיתוח מוצרי הליבה, הגדלת יכולות החיפוש וההמלצות, והרחבת מקורות ההכנסה היא אסטרטגיה שהשוק אוהב, בייחוד אחרי רבעון שיא. ושוב, לא מדובר בצמיחת כמות המשתמשים
בפלטפורמה, אלא שדוחות הרבעון ציינו במפורש שעיקר ההצלחה לא נבע מגיוס מאסיבי של לקוחות חדשים, אלא מהעמקת הפעילות עם מפרסמים קיימים, – באמצעות אוטומציה, התאמה אישית וחדשנות טכנולוגית.
וכך, עוד לפני הצמיחה הגלובלית, החברה הוכיחה שהיא יודעת לבצע מוניטזציה ויודעת לשמור על המשתמשים שלה תוך כדי.
שווקי השוק של רדיט הוא 29.6 מיליארד. במהלך 2025 עלתה המניה ב-18.6% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-219%.
- 1.משתמש פעיל 01/08/2025 22:19הגב לתגובה זוכשאני רוצה תוכן אותנטי אני פונה לרדיט. זו בסך הכל מערכת פורומים אבל איכשהו זה עובד טוב. ישן וטוב