רדיט
צילום: טוויטר

רדיט ממריאה אחרי הרבעון הרווחי ביותר מאז הנפקתה ועם תחזית צמיחה של 55% ברבעון השלישי

הכנסות החברה זינקו ב-78%, ועם רווח נקי של 89 מיליון דולר, צמיחה עקבית במספר המשתמשים ועלייה בפרסום, המודל הכלכלי של רדיט מתחיל להוכיח את עצמו

רן קידר | (1)
נושאים בכתבה רדיט

רדיט Reddit -0.07%  , שהפכה להיות ענקית של תוכן משתמשים, פרסמה את דוחות הרבעון השני של 2025 הציגו תוצאות שמאותתות על האצה משמעותית בצמיחה, תוך שיפור חד בכלל מדדי הפעילות והמעבר לרווחיות גבוהה מהמצופה. ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-500 מיליון דולר, עלייה של 78% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עמד על 89 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם הגיע ל־167 מיליון דולר, הרבעון הרווחי ביותר מאז הנפקת החברה. 

כמעט כל מנועי הצמיחה התייצבו כלפי מעלה, ובראשם תחום הפרסום, שצמח ב-84% ל-465 מיליון דולר, עם גידול של למעלה מ-50% במספר המפרסמים, שיפור במערכת המדידה, החדרת פתרונות אוטומטיים כמו Dynamic Product Ads, והאצת השימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית.

עוד נתונים חיובים שפרסמה החברה היו עלייה של 21% במספר המשתמשים הפעילים היומי, שהגיע ל-110 מיליון, כשההכנסה הממוצעת למשתמש צמחה ב-47% ל-4.53 דולר. מחוץ לארצות הברית, ההכנסות גדלו ב-71% הודות להתרחבות מוצלחת בשווקים כמו צרפת, בריטניה והולנד. רדיט מציינת כי היא הפלטפורמה המצוטטת ביותר במודלים של בינה מלאכותית, יתרון שמעמיד אותה בעמדה נוחה לרישוי דאטה לשחקנים טכנולוגיים.

החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים חופשי של 111 מיליון דולר ויתרות נזילות של 2.06 מיליארד דולר. שולי הרווח התפעולי עמדו על 33%, ושולי הרווח הנקי על 18%, נתונים שמציבים את רדיט בשורה אחת עם חברות טכנולוגיה בשלות הרבה יותר.

בתחזית לרבעון השלישי, רדיט צופה הכנסות של 535 עד 545 מיליון דולר, עלייה של כ-55% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וה-EBITDA צפוי לנוע בין 185 ל-195 מיליון דולר – הכפלה לעומת השנה הקודמת. תחזית זו נשענת על המשך ההתרחבות הבינלאומית, תרגום הפלטפורמה ל-23 שפות נוספות, שיפור תשתיות הפרסום, והרחבת צוותי המכירות והשירות.

שיפור המנועים הקיימים והוספת חדשים

רדיט, שמודל ההכנסות שלה נשען בעיקר על המשתמשים, חייבת להיות תחרותית ולהית אטרקטיבית עבור המפרסמים. בין שאר הדברים שעשתה, פרסמה רדיט ששיפרה את מערכת המדידה שלה והשיקה מחדש את מערך ניתוח הביצועים המיועד למפרסמים. הניתוח העדכני כולל מעקב מדויק אחר המרות, קליקים וזמן שהייה, תוך שילוב מערכות חיזוי שמבוססות על למידת מכונה, וכך יש למפרסמים גישה לתובנות מדויקות יותר על קהלי היעד, ואפשרות לחדד את אסטרטגיות הפרסום בזמן אמת. 

לצד זאת, רדיט הטמיעה פתרונות אוטומטיים כמו Dynamic Product Ads (מודל שפיתחה מטא, בעבר, וכיום רדיט פיתחה מערכת משלה בהתבסס על המודל). מערכת ה-DPA יודעת להתאים באופן דינמי פרסומות מבוססות מוצרים לתוכן שמשתמשים צופים בו או מחפשים, בהתאם להיסטוריית ההתנהגות שלהם בפלטפורמה. זהו אחד הכלים היעילים ביותר כיום בפרסום ממוקד תוצאה, אשר מיושם בהצלחה גם אצל ענקיות כמו פייסבוק ואמזון. 

קיראו עוד ב"גלובל"

במקביל, רדיט האיצה את ההטמעה של כלים מבוססי בינה מלאכותית בכל שלבי שרשרת הפרסום: החל מהמלצות על נוסח המודעות, דרך ניתוח רגשות בפוסטים, ועד לזיהוי מגמות מוקדמות בקהילות ממוקדות. החברה ציינה כי יותר מ־40% מהקמפיינים הפרוגרמטיים שלה כבר כוללים רכיב AI פעיל, והיעד שלה הוא להרחיב את זה לכלל מערכת המודעות עד סוף 2025.

אז המשמעות הפיננסית של האמירה שרדיט היא האתר המצוטט ביותר במודלים של בינה מלאכותית מגיעה מתחום רישוי דאטה (data licensing). מדובר בעסקאות שבהן חברות כמו גוגל או OpenAI משלמות לרדיט גישה לתוכן העשיר שלה (פוסטים, תגובות, ועוד), לצורך אימון מודלים גדולים של AI. על פי הדיווחים, רדיט כבר חתמה על עסקאות עם שווי כולל של 203 מיליון דולר למשך כ-3 שנים. ב-2024, ההכנסות מאפיק זה הניבו לה 66.4 מיליון דולר. זהו אמנם סכום משמעותי, אבל הוא עדיין כ-5-8% בלבד מההכנסות הכוללות של החברה, שעדיין תלויות ברובן בפרסום ופעילות משתמשים. 

תחום מנוע החיפוש ממשיך להתרחב, כשמערכת החיפוש הראשית מגיעה ל־70 מיליון משתמשים שבועיים, בעוד Reddit Answers, שהושקה בדצמבר 2024 כדגם ניסיוני והוא מנוע חיפוש פנימי המשלב בינה מלאכותית ומידע מהקהילות , צבר עד כה כ-6 מיליון משתמשים פעילים בשבוע. בנוסף, רדיט השיקה גם גרסה קלה לשווקים בינלאומיים בשם Reddit Lite, שבה יש תרגום אוטומטי שמותאם לאזורים כמו אמריקה הלטינית ואסיה. החברה הציגה גם שדרוג של מערך המפרסמים הקטנים והבינוניים עם Reddit Pro.

אסטרטגיה ברורה בגיבוי תוצאות שיא זה מתכון להצלחה 

בשורה התחתונה, רדיט לא מנסה להמציא את עצמה מחדש אלא לייעל את מה שהיא טוב ולהתאים אותו לרוח התקופה (או המהפיכה, אם ככה רוצים להסתכל על ה-AI). אסטרטגיה של פיתוח מוצרי הליבה, הגדלת יכולות החיפוש וההמלצות, והרחבת מקורות ההכנסה היא אסטרטגיה שהשוק אוהב, בייחוד אחרי רבעון שיא. ושוב, לא מדובר בצמיחת כמות המשתמשים בפלטפורמה, אלא שדוחות הרבעון ציינו במפורש שעיקר ההצלחה לא נבע מגיוס מאסיבי של לקוחות חדשים, אלא מהעמקת הפעילות עם מפרסמים קיימים, – באמצעות אוטומציה, התאמה אישית וחדשנות טכנולוגית.

וכך, עוד לפני הצמיחה הגלובלית, החברה הוכיחה שהיא יודעת לבצע מוניטזציה ויודעת לשמור על המשתמשים שלה תוך כדי. 

שווקי השוק של רדיט הוא 29.6 מיליארד. במהלך 2025 עלתה המניה ב-18.6% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-219%. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משתמש פעיל 01/08/2025 22:19
    הגב לתגובה זו
    כשאני רוצה תוכן אותנטי אני פונה לרדיט. זו בסך הכל מערכת פורומים אבל איכשהו זה עובד טוב. ישן וטוב
טראמפ ופאוולטראמפ ופאוול

הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25% – מה אמר פאוול במסיבת העיתונאים?

הפדרל ריזרב הפחית את הריבית ברבע אחוז לטווח של 4%-4.25% וצופה עוד 2 הורדות ריבית השנה. הבנק המרכזי ציין כי נוכח האינפלציה הגבוהה יפעל בזהירות ויבחן הפחתות נוספות לפי הנתונים

אדיר בן עמי |

בפעם הראשונה השנה ומאז חזרתו של טראמפ לבית הלבן, הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%. החלטת הפדרל ריזרב התקבלה כצפוי לאחר תקופה ארוכה של סימנים להאטה בשוק העבודה והיחלשות בלחצי האינפלציה. מדובר במהלך שנועד להמריץ את הצמיחה ולתמוך בתעסוקה, ומסמן שינוי כיוון מובהק אחרי חודשים של ריבית יציבה ברמות גבוהות. כעת נותר לראות מה פאוול יגיד במסיבת העיתונאים.


הפדרל ריזרב הוריד את הריבית לראשונה מזה תשעה חודשים, אך שמר על גישה זהירה כאשר הפחית אותה ברבע אחוז בלבד. בתום ישיבת מדיניות בת יומיים קבעה ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי יעד ריבית חדש בטווח של 4%-4.25%, בהתאם לציפיות המשקיעים. עוד לפני ההחלטה העריך שוק החוזים על הריבית בסבירות של 96% שהפד יבחר בהפחתה צנועה זו.


עם זאת, אתגר האינפלציה ממשיך להעיב על קובעי המדיניות. מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט טיפס כמעט באחוז שלם מעל יעד האינפלציה של 2% שנקבע על ידי הבנק, מה שמעיד כי לחצי המחירים טרם שככו. הפד הדגיש כי ימשיך לעקוב מקרוב אחר הנתונים הכלכליים וכי המשך הורדות ריבית יישקלו בזהירות, בהתאם להתפתחויות בשוק העבודה וברמות המחירים.


בהודעתו ציין הפדרל ריזרב כי זוהי הפחתת הריבית הראשונה לשנת 2025, וכי התחזית החציונית מצביעה על הורדה כוללת של כ-0.5% נוספים עד סוף השנה. עם זאת, לא כולם שותפים לקצב הזה: המושל מירן הצביע בעד הפחתה חדה יותר של חצי אחוז כבר בהחלטה הנוכחית, בעוד שישה בכירים סבורים שלא תהיינה עוד הורדות במהלך השנה ותשעה בכירים מעריכים שתי הפחתות נוספות. עוד הדגיש הבנק כי הסיכונים להיחלשות בשוק העבודה גברו, מה שמעיד על שינוי דגש במדיניות – ממאבק באינפלציה להגנה על התעסוקה והצמיחה.


שוק העבודה 

למרות סימנים ברורים להאטה בשוק העבודה, הפדרל ריזרב הותיר ללא שינוי את תחזיותיו לשיעור האבטלה לשנה הקרובה. לפי התחזית החציונית בעדכון האחרון של תחזיות המדיניות (SEP), שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.5% עד סוף 2025 – בדיוק כפי שנקבע בתחזיות הקודמות.


גיימי דיימון
צילום: Getty images Israel

"הכלכלה האמריקאית - עד כה טובה, הפד חייב להישאר עצמאי"

ג’יימי דיימון נפגש עם סנאטורים רפובליקנים וסיפק תובנות - "ישנם סימנים להאטה, אך התמונה הכוללת עדיין יציבה, אך צריך לפעול כדי שתישאר כך" 

צוות גלובל |

ג’יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארצות הברית ג'יי.פי מורגן צ’ייס, הגיע ביקור מפתיע בקפיטול היל, שם נפגש עם קבוצת סנאטורים רפובליקנים ודן עמם בצמיחה הכלכלית ובמדיניות הפדרל ריזרב.

דיימון, אחד הקולות המשפיעים ביותר בוול סטריט ובמערכת הבנקאות האמריקאית, אמר לכתבים לאחר הפגישה כי אינו מודאג בנוגע לעצמאות הפד. לדבריו, “הפד צריך להיות עצמאי. שמעתי גם את הנשיא טראמפ אומר שהפד צריך להיות עצמאי, ולכן איני מודאג מכך”. דבריו נאמרו על רקע ביקורת מתמשכת מצד הנשיא טראמפ כלפי יו"ר הפד וצוותו, ובזמן שבו רגישות השווקים לנושאי מדיניות מוניטרית נמצאת בשיא.

בנוסף, דיימון תיאר את מצב הכלכלה האמריקאית כ”עד כה,  טוב”. לדבריו, "ישנם סימנים להאטה, אך התמונה הכוללת עדיין יציבה, אך צריך לפעול כדי שתישאר כך". מנהיג הרוב בסנאט, ג’ון טון, אמר לאחר הפגישה כי תמיד חשוב לקבל את הערכתו של דיימון לגבי התמונה המאקרו־כלכלית: “זה מוסיף נקודת מבט מהשטח של המערכת הפיננסית”.

עם זאת, ברקע הנתונים הכלכליים שהתפרסמו השבוע מצביעים על חולשה מתמשכת. התחלות הבנייה ירדו לרמה הנמוכה מאז מאי, על רקע עודפי מלאי בשוק הדיור שמאט את קצב העבודה של הקבלנים. בנוסף, סנטימנט הצרכנים ירד בספטמבר לשפל מאז מאי, בעוד הציפיות לאינפלציה לטווח ארוך טיפסו חודש שני ברציפות. המשמעות היא שהציבור האמריקאי פחות אופטימי, בעיקר בשל חששות לגבי שוק העבודה והמשך העליות במחירים.

דיימון התייחס גם לסוגיה רגישה נוספת, קשרי עבר של ג’יי.פי מורגן עם הפיננסייר המורשע ג’פרי אפשטיין. לדבריו, החברה “מצרה על כל קשר שהיה בעבר” ותשתף פעולה עם כל דרישה של הקונגרס בנושא.