
רדיט ממריאה אחרי הרבעון הרווחי ביותר מאז הנפקתה ועם תחזית צמיחה של 55% ברבעון השלישי
הכנסות החברה זינקו ב-78%, ועם רווח נקי של 89 מיליון דולר, צמיחה עקבית במספר המשתמשים ועלייה בפרסום, המודל הכלכלי של רדיט מתחיל להוכיח את עצמו
רדיט Reddit 5.96% , שהפכה להיות ענקית של תוכן משתמשים, פרסמה את דוחות הרבעון השני של 2025 הציגו תוצאות שמאותתות על האצה משמעותית בצמיחה, תוך שיפור חד בכלל מדדי הפעילות והמעבר לרווחיות גבוהה מהמצופה. ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-500 מיליון דולר, עלייה של 78% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עמד על 89 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם הגיע ל־167 מיליון דולר, הרבעון הרווחי ביותר מאז הנפקת החברה.
כמעט כל מנועי הצמיחה התייצבו כלפי מעלה, ובראשם תחום הפרסום, שצמח ב-84%
ל-465 מיליון דולר, עם גידול של למעלה מ-50% במספר המפרסמים, שיפור במערכת המדידה, החדרת פתרונות אוטומטיים כמו Dynamic Product Ads, והאצת השימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית.
עוד נתונים חיובים שפרסמה החברה היו עלייה של 21% במספר המשתמשים הפעילים היומי,
שהגיע ל-110 מיליון, כשההכנסה הממוצעת למשתמש צמחה ב-47% ל-4.53 דולר. מחוץ לארצות הברית, ההכנסות גדלו ב-71% הודות להתרחבות מוצלחת בשווקים כמו צרפת, בריטניה והולנד. רדיט מציינת כי היא הפלטפורמה המצוטטת ביותר במודלים של בינה מלאכותית, יתרון שמעמיד אותה בעמדה נוחה
לרישוי דאטה לשחקנים טכנולוגיים.
החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים חופשי של 111 מיליון דולר ויתרות נזילות של 2.06 מיליארד דולר. שולי הרווח התפעולי עמדו על 33%, ושולי הרווח הנקי על 18%, נתונים שמציבים את רדיט בשורה אחת עם חברות טכנולוגיה בשלות
הרבה יותר.
- רדיט תובעת את פרפלקסיטי: "מירוץ הבינה המלאכותית הפך לכלכלת גניבת נתונים"
- לקראת דוחות רדיט: המבחן יהיה במספר המשתמשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחזית לרבעון השלישי, רדיט צופה הכנסות של 535 עד 545 מיליון דולר, עלייה של כ-55% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וה-EBITDA צפוי לנוע בין 185 ל-195 מיליון דולר – הכפלה לעומת השנה הקודמת. תחזית זו נשענת על המשך ההתרחבות הבינלאומית, תרגום הפלטפורמה ל-23 שפות נוספות, שיפור תשתיות הפרסום, והרחבת צוותי המכירות והשירות.
שיפור המנועים הקיימים והוספת חדשים
רדיט, שמודל ההכנסות שלה נשען בעיקר על המשתמשים, חייבת להיות תחרותית ולהית אטרקטיבית עבור המפרסמים. בין שאר הדברים שעשתה, פרסמה רדיט ששיפרה את מערכת המדידה שלה והשיקה מחדש את מערך ניתוח הביצועים המיועד למפרסמים. הניתוח העדכני כולל מעקב מדויק אחר המרות, קליקים וזמן שהייה, תוך שילוב מערכות חיזוי שמבוססות על למידת מכונה, וכך יש למפרסמים גישה לתובנות מדויקות יותר על קהלי היעד, ואפשרות לחדד את אסטרטגיות הפרסום בזמן אמת.
לצד זאת, רדיט הטמיעה פתרונות אוטומטיים כמו Dynamic Product Ads (מודל שפיתחה מטא, בעבר, וכיום רדיט פיתחה מערכת משלה בהתבסס על המודל). מערכת ה-DPA יודעת להתאים באופן דינמי פרסומות מבוססות מוצרים לתוכן שמשתמשים צופים בו או מחפשים, בהתאם להיסטוריית ההתנהגות שלהם בפלטפורמה. זהו אחד הכלים היעילים ביותר כיום בפרסום ממוקד תוצאה, אשר מיושם בהצלחה גם אצל ענקיות כמו פייסבוק ואמזון.
- 5 עובדות על איקאה של ידעתם ועל הדוח האחרון של חברת הרהיטים
- פייזר קונה את Metsera ב-10 מיליארד דולר; איך העסקה תשפיע על הדוחות ועל הצמיחה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
במקביל, רדיט האיצה את ההטמעה של כלים מבוססי בינה מלאכותית בכל שלבי שרשרת הפרסום: החל מהמלצות על נוסח המודעות, דרך ניתוח רגשות בפוסטים, ועד לזיהוי מגמות מוקדמות בקהילות ממוקדות. החברה ציינה כי יותר מ־40% מהקמפיינים הפרוגרמטיים שלה כבר כוללים רכיב AI פעיל, והיעד שלה הוא להרחיב את זה לכלל מערכת המודעות עד סוף 2025.
אז המשמעות הפיננסית של האמירה שרדיט היא האתר המצוטט ביותר במודלים של בינה מלאכותית מגיעה מתחום רישוי דאטה (data licensing). מדובר בעסקאות שבהן חברות כמו גוגל או OpenAI משלמות לרדיט גישה לתוכן העשיר שלה (פוסטים, תגובות, ועוד), לצורך אימון מודלים גדולים של AI. על פי הדיווחים, רדיט כבר חתמה על עסקאות עם שווי כולל של 203 מיליון דולר למשך כ-3 שנים. ב-2024, ההכנסות מאפיק זה הניבו לה 66.4 מיליון דולר. זהו אמנם סכום משמעותי, אבל הוא עדיין כ-5-8% בלבד מההכנסות הכוללות של החברה, שעדיין תלויות ברובן בפרסום ופעילות משתמשים.
תחום מנוע החיפוש ממשיך להתרחב, כשמערכת החיפוש הראשית מגיעה ל־70 מיליון משתמשים שבועיים, בעוד Reddit Answers, שהושקה בדצמבר 2024 כדגם ניסיוני והוא מנוע חיפוש פנימי המשלב בינה מלאכותית ומידע מהקהילות , צבר עד כה כ-6 מיליון משתמשים פעילים בשבוע. בנוסף, רדיט השיקה גם גרסה קלה לשווקים בינלאומיים בשם Reddit Lite, שבה יש תרגום אוטומטי שמותאם לאזורים כמו אמריקה הלטינית ואסיה. החברה הציגה גם שדרוג של מערך המפרסמים הקטנים והבינוניים עם Reddit Pro.
אסטרטגיה ברורה בגיבוי תוצאות שיא זה מתכון להצלחה
בשורה התחתונה, רדיט לא מנסה להמציא את עצמה מחדש
אלא לייעל את מה שהיא טוב ולהתאים אותו לרוח התקופה (או המהפיכה, אם ככה רוצים להסתכל על ה-AI). אסטרטגיה של פיתוח מוצרי הליבה, הגדלת יכולות החיפוש וההמלצות, והרחבת מקורות ההכנסה היא אסטרטגיה שהשוק אוהב, בייחוד אחרי רבעון שיא. ושוב, לא מדובר בצמיחת כמות המשתמשים
בפלטפורמה, אלא שדוחות הרבעון ציינו במפורש שעיקר ההצלחה לא נבע מגיוס מאסיבי של לקוחות חדשים, אלא מהעמקת הפעילות עם מפרסמים קיימים, – באמצעות אוטומציה, התאמה אישית וחדשנות טכנולוגית.
וכך, עוד לפני הצמיחה הגלובלית, החברה הוכיחה שהיא יודעת לבצע מוניטזציה ויודעת לשמור על המשתמשים שלה תוך כדי.
שווקי השוק של רדיט הוא 29.6 מיליארד. במהלך 2025 עלתה המניה ב-18.6% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-219%.
- 1.משתמש פעיל 01/08/2025 22:19הגב לתגובה זוכשאני רוצה תוכן אותנטי אני פונה לרדיט. זו בסך הכל מערכת פורומים אבל איכשהו זה עובד טוב. ישן וטוב

גל של פיטורים באוקטובר, הגבוה מזה 22 שנים
דוח צ'אלנג'ר מצביע על מעבר מהאטה בגיוסים לגל פיטורים; על רקע השבתת הממשל; אתמול מדד ה-ADP הצביע על גידול צנוע בתעסוקה במגזר הפרטי
חודש אוקטובר 2025 נרשם כחודש החלש ביותר לשוק העבודה האמריקאי מאז 2003 מבחינת הכרזות פיטורים. המעסיקים בארה"ב הודיעו על 153,074 מפוטרים, כמעט פי שלושה מספטמבר וזינוק של כ-175% מול אוקטובר 2024, לפי חברת הייעוץ צ'לנג'ר. המניעים המרכזיים הם קיצוץ עלויות, התאמות לעידן ה-AI ותיקון לגל הגיוסים של תקופת הקורונה. את הרשימה הובילו חברות טכנולוגיה ולצידן מחסנים, לוגיסטיקה וקמעונאות.
במבט מתחילת השנה, היקף ההודעות על פיטורים הגיע לכמעט 1.1 מיליון משרות, כבר כעת גבוה משמעותית מכל שנת 2024 (761 אלף). צ'אלנג'ר מציינת שמדובר בשיא רב שנתי לחודשים הראשונים של השנה, כשהאצת האימוץ של בינה מלאכותית ובלימת הביקושים הצרכניים והעסקיים דוחפות חברות להדק חגורה. על פ הדוח, הסקטור הלוגיסטי הוביל באוקטובר עם כמעט 48 אלף קיצוצים והטק אחריו בלמעלה מ-33 אלף.
הדוח מתפרסם בזמן השבתת ממשל פדרלית שדחתה את פרסום הנתונים הרשמיים של משרד העבודה, ולכן המשקיעים וקובעי המדיניות נשענים על מדדים פרטיים כמו צ'אלנג'ר ו-ADP. באותו נושא, אתמול דוח ADP (חברה לעיבוד תלושי שכר) הצביע באוקטובר על תוספת של 42 אלף משרות במגזר הפרטי ועל עליית שכר שנתית של כ-4.5%, שיפור צנוע אחרי חודשיים חלשים, אך כזה שאינו סותר גלי קיצוצים נקודתיים בסקטורים מסוימים. כלומר, השוק נע בין גיוס נמוך ופיטורים ממוקדים, שילוב שמרכך את קצב יצירת המשרות נטו.
בצ'אלנג'ר מדגישים שמדובר ב"תיקון" לחצי-עשור של התרחבות מהירה, כעת בתוספת לחץ על מרווחים (שכר, מימון, לוגיסטיקה) ואימוץ מואץ של מערכות AI שמייתרות תפקידים תפעוליים ומשרדיים. לצד הטק והלוגיסטיקה, גם קמעונאות ושירותים מדווחים על תוכניות התייעלות, עם דוגמאות בולטות מחברות כמו אמזון, טארגט ו-UPS באחרונה. מבחן ההמשך יהיה אם המגמה תישאר סקטוריאלית או תתרחב לשוק כולו.
- "האם ה-AI יחליף אותי?" - על הפיטורים שבדרך, גם בישראל
- פוטרה יומיים לפני שגילתה על היריון, ותקבל פיצויים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשפעה על השווקים
הנתונים מאוקטובר יוצרים מצב מורכב עבור הפד: מצד אחד, הקפיצה בפיטורים מאותתת על התקררות ממשית בשוק העבודה, נתון שתומך בגישה מרחיבה יותר וברעיון של הורדת ריבית
בהמשך. ירידה בלחצי השכר והביקוש מצמצמת את הסיכון לאינפלציה, ומעניקה לבנק המרכזי "מרחב נשימה" לפעול כדי לבלום את ההאטה מבלי לחשוש מגל התייקרויות חדש.
5 עובדות על איקאה של ידעתם ועל הדוח האחרון של חברת הרהיטים
חמש עובדות על איקאה שלא הכרתם
איקאה נוסדה בשנת 1943 בשוודיה על ידי אינגוור קאמפרד כשהיה רק בן 17
שמה של החברה הוא ראשי תיבות של שם המייסד, החווה שבה גדל והכפר בו נולד
איקאה היא אחד מהצרכנים הגדולים ביותר של עץ בעולם, עם מאות אלפי טון של עץ בשנה
החברה מפעילה כיום מעל 450 סניפים בכ־60 מדינות ברחבי העולם
למרות שמרבית המוצרים שלה מגיעים להרכבה עצמית, איקאה מציעה שירותי הרכבה מקצועיים ברוב המדינות שבהן היא פועלת
איקאה מדווחת על ירידה חדה של 32% ברווח הנקי השנתי, בעיקר בשל השפעות של מכסים אמריקאיים, עלייה במחירי חומרי הגלם והשפעת מדיניות הורדת המחירים שאומצה בשנים האחרונות. החברה, שנחשבת לאחת מענקיות הריהוט בעולם, הציגה רווח נקי של 1.5 מיליארד יורו בלבד לשנת הכספים שהסתיימה ב־31 באוגוסט 2025, ירידה משמעותית לעומת השנה הקודמת.
למרות ההכנסות היציבות יחסית שעמדו על כ־26.3 מיליארד יורו, ירידה מינורית של 0.9% בלבד, שורת הרווח הציגה תמונה שונה לחלוטין. איקאה הסבירה כי המחירים הגבוהים של סחורות ועלויות לוגיסטיקה, במיוחד במחצית השנייה של השנה, נבעו מהאי־ודאות סביב מדיניות המכסים של ארצות הברית. אלו הקשו על החברה לשמור על רווחיות בשווקים מרכזיים כמו צפון אמריקה, שבה החברה משיגה חלק ניכר מהכנסותיה.
האתגר המרכזי מבחינת איקאה הוא העובדה שהיא פועלת על פי אסטרטגיה ברורה של מכירת מוצרים במחיר זול יחסית. בשנים האחרונות החברה השקיעה רבות בהורדת מחירים, בניסיון להחזיר את הקהל לאחר תקופת אינפלציה עולמית שהפחיתה את הביקושים למוצרי צריכה לא חיוניים. עם זאת, לדברי טולגה אונג'ו, מנהל הקמעונאות העולמי, "המציאות העולמית מחייבת אותנו להעלות מחירים מסוימים כדי להתמודד עם עליות העלות שאינן בשליטתנו."
- החלקתם בחנות? יכול להיות שמגיע לכם הרבה כסף
- סימנים מעודדים? המלאים במחסני איקאה חזרו למצבם לפני המגפה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוסיפה החברה כי השקעות גדולות שבוצעו במהלך השנה, ובפרט רכישת שטחים ליערות חדשים בלטביה לצורכי אספקת עץ עתידית, ורכישת רשת חנויות בבמדינות הבלטיות, היוו גורם נוסף ללחץ על רווחיות החברה. ההשקעות נועדו להבטיח עצמאות בשרשרת האספקה של איקאה לטווח הארוך, אך בטווח הקצר הן הגדילו את ההוצאות באופן ניכר.
