רדיט
צילום: טוויטר

לקראת דוחות רדיט: המבחן יהיה במספר המשתמשים

הדו"ח הרבעוני ב-31 ביולי יבחן האם AI Overviews של גוגל פוגעת במספרי המשתמשים של רדיט למרות הכנסות חזקות של 425 מיליון דולר. הפלטפורמה שהפכה למקור התשובות של האינטרנט מגלה שגוגל משתמשת בתוכן שלה ומציגה אותו ישירות למשתמשים - מבלי שיצטרכו להיכנס לאתר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רדיט רשת חברתית

כאשר רדיט Reddit 3.4%  תפרסם את תוצאותיה ב־31 ביולי, המשקיעים יחפשו תשובה לשאלה אחת מרכזית: האם הבינה המלאכותית של גוגל מאיימת לחסל את אחד מאתרי האינטרנט הפופולריים בעולם? הפלטפורמה שהפכה ל"מקום שבו מוצאים תשובות לכל שאלה באינטרנט" ניצבת כעת מול האתגר המשמעותי ביותר מאז ההנפקה.


האיום מגיע ממקום לא צפוי – תכונת AI Overviews של גוגל. הפיצ'ר החדש מציג תשובות מוכנות כבר בדף תוצאות החיפוש, מה שגורם למשתמשים ללחוץ פחות על קישורים לאתרים חיצוניים. בפשטות: אם גוגל כבר נותנת את התשובה – למה להיכנס לרדיט? זו בדיוק הדאגה המרכזית של המשקיעים.


האטה בצמיחה, למרות כלכלה חזקה

הנתונים מצביעים על מגמת האטה: קצב צמיחת המשתמשים היומיים של רדיט ירד מ־37% ברבעון הראשון של 2024 ל־31% ברבעון הראשון של 2025. עם זאת, בצד הפיננסי רדיט מציגה ביצועים חזקים. התחזית להכנסות ברבעון השני עומדת על 425 מיליון דולר – זינוק של 51% בהשוואה לשנה הקודמת. עיקר ההכנסות מגיע מפרסום דיגיטלי, שצומח בקצב מהיר ומהווה כיום כ־75% מההוצאות הפרסומיות העולמיות.


אנליסטים כמו רונלד ג'וסי מ־Citi מביעים אופטימיות ביחס לתוצאות הקרובות. לדבריהם, רדיט צפויה להכות את התחזיות בזכות כלים מתקדמים למפרסמים, ובראשם הכלי החדש Reddit Community Intelligence – שמאפשר להפוך את 22 מיליארד הפוסטים והתגובות באתר למידע מסחרי שימושי.

אבל בוול סטריט, ההכנסות הן רק חלק מהתמונה. המשקיעים לא מסתפקים במספרים יפים אם בסיס המשתמשים מתחיל להתכווץ. בעולם של רשתות חברתיות, המשתמשים הם הנכס האמיתי – הם אלה שמייצרים תוכן, מושכים מפרסמים, ומשמרים את הדינמיקה של הפלטפורמה.


גוגל גוזרת קופון – על חשבון רדיט

רדיט ביססה את מעמדה כיעד המרכזי לשאלות ותשובות אמינות מקהילות מומחים. אבל כעת, גוגל שואבת את התוכן הזה ישירות לתוך ה־AI שלה – ומציגה אותו למשתמש מבלי שיזדקק להיכנס לאתר עצמו. רדיט, במובן מסוים, הופכת לקורבן של הצלחתה.


 השאלה שתעמוד במרכז הדו"ח ב־31 ביולי תהיה האם רדיט מסוגלת להמציא את עצמה מחדש בעידן הבינה המלאכותית. היא צריכה להוכיח שהיא לא רק מאגר מידע שגוגל יכולה לגרד ממנו, אלא קהילה פעילה, חיה ונושמת – מקום שמשתמשים רוצים לחזור אליו, לא רק לקרוא בו פעם אחת.


קיראו עוד ב"גלובל"

אפילו אם הדו"ח יפתיע לטובה ברמה הכספית, המבחן האמיתי יהיה בנתוני התנועה – כמה משתמשים מגיעים לאתר, כמה מהם נשארים, והאם רדיט מצליחה לשמר מעורבות גבוהה לאורך זמן.


רדיט נסחרת כעת לפי שווי של 26.9 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה ירדה ב-10.5% מתחילת השנה וזינקה ב-114% ב-12 החודשים האחרונים.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איפור. צילום: Anderson Guerra, Pexelsאיפור. צילום: Anderson Guerra, Pexels
הטור של גרינברג

סודות היופי של אודיטי

החברה הישראלית השכילה לזהות את נקודת ההשקה של מהפכת הטכנולוגיה והבינה המלאכותית עם תעשיית היופי והבריאות, ויצרה מודל חדשני שקוסם לצרכנים. עם הנהלה טובה ותחזיות חיוביות, נראה כי המניה, למרות חולשה שרשמה לאחרונה, מעניינת לרכישה

שלמה גרינברג |



בשבוע שעבר כתבתי על ענקית טיפוח העור והבשמים אסתי לאודר (סימול:EL) שירדה מגדולתה במהלך ארבע השנים האחרונות, ומאז מנייתה התדרדרה קשות והיא נמצאת בתהליך של Turn around. אחד הקוראים הציע שאכתוב משהו על החברה הישראלית Oddity Tech  (סימול:ODD) שלדעתו כדאי לאסתי לאודר לרכוש אותה וזה יעזור לה להשלים את מהלך ההבראה שלה. 

יכול מאוד להיות שאותו קורא צודק ושבאמת אודיטי טק יכולה לעזור לאסתי לאודר להתגבר על הבעיות שלה, אבל אין לי שום ספק שבנקאי ההשקעות של אסתי לאודר בניו יורק מכירים היטב את אודיטי טק ואם הרעיון היה רציני, הם היו מגישים הצעה נדיבה לחברה הישראלית שהיא, עד כמה שאני יודע, תופעה יוצאת דופן בסטארט-אפ ניישן, שעשתה לעצמה שם בתחום הביטחוני, הסייבר, השבבים, החקלאות וכו' ומשום מה התעלמה מתעשיות הטיפול ביופי והאופנה. 

אומנם היתה כאן חברת בגדי הים גוטקס, שאם לאה גוטליב המייסדת ייתה מאפשרת לישראל מקוב להנפיק את החברה כשניהל אותה, אז ללא ספק הייתה צומחת לנו "טבע שנייה". אבל בתחום טיפוח היופי היינו כנראה חייבים להמתין לחברה מהסוג של אודיטי טק, שמייסדיה זיהו נישה חדשנית ומשבשת והצליחו, עד כה, להקצות לעצמם מקום חשוב בתעשיית הטיפול בעור והאיפור. 

אם עוקבים אחרי החברה מאז התחילה לפעול בארה"ב ב-2018, אפשר לראות לא רק מודל עסקי יוצא דופן אלא גם הבנה של מנהלי החברה בהובלה של חברה בנישה משבשת כשהם מנצלים למקסימום את מיזוג הבינה המלאכותית ולמידת המכונה בתחום שעד כה פיגר מאחור בחדשנויות הנ"ל. 

רכישה על ידי אסתי לאודר? שטות

דעתי האישית היא שאודיטי טק תעשה שטות אם תסכים בשלב הנוכחי להירכש על ידי אסתי לאודר או כל חברת יופי אחרת. מדוע? כי הנהלתה אכן זיהתה נישה עתיקת יומין שהצרכנים עושים בה שימוש, אבל שההתקדמות הטכנולוגית, ובמיוחד התמזגות הבינה ולמידת המכונה, מאפשרת להנהלת החברה לייצר למשתמשים אלטרנטיבות. לכן בואו ונתבונן בחברה הישראלית וננסה להעריך את הפוטנציאל.