
המניה שעשויה ללמד שביל אקמן צדק - קארמקס מפתיעה את וול סטריט
על הקשר בין ההימור של אקמן על הרץ לבין קארמקס, על הדוחות של קארמקס ועל הצפי להמשך
מניית קארמקס (KMX ) מזנקת ב-7.3% במסחר המוקדם, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות רבעוניות שעקפו את תחזיות האנליסטים. התוצאות המרשימות מעלות את השאלה: האם מדובר בסימן לתחייה של שוק הרכב המשומש? יש כמה סיבות שמאשרות את השאלה, למרות שיש כמובן ספקות ומהמורות בדרך. שוק הרכבים המשומשים מתחזק משתי סיבות עיקריות - הראשונה: הטלת מכסים על רכבים חדשים מייקרת את הרכבים המשומשים. זה אומר שהמלאי מזנק, זה אומר שהפחתות הערך השנתיות (בלאי) יורדות.
השנייה: אנשים רבים יעברו מכוונה לרכוש רכב חדש לרכישת רכב משומש. נזכיר כי המכסים בארה"ב על רכבים חדשים יהיו במינימום 10%, כשבפועל כבר בתקופה הזמנית עד לקביעה סופית של מכסים הם סובלים ממיסוי גבוה ממוצע של 25% כי טראמפ סימן את התעשייה הזו. הוא רוצה להקל על תעשיית הרכב האמריקאית וליהנות ממסים על היבוא המאוד משמעותי של רכבים מאירופה. זאת הסיבה שביל אקמן הימר בגדול על מניית הרץ, אחת ממשכירות הרכבים הגדולות בעולם. הוא הבין שערך המלאי של הרץ גדול ממה שרשום בספרים בשיעור מאוד משמעותי והוא מעריך שבמקביל לשיפור תפעולי בביזנס בשל הצורך בהתייעלות ורה ארגון מחדש, הרווח יצמח בהמשך.
זה תהליך ממושך, אבל ביל אקמן רואה רחוק. הוא מכוון להתאוששות בהמשך השנה ומדבר על כך שעידן המכסים החדש יוביל להתעוררות בשוק הרכבים המשומשים ובשוק השכרת הרכבים.
קארמקס בתוצאות פיננסיות מרשימות
קארמקס, הרשת הגדולה ביותר בארצות הברית למכירת רכבים משומשים, דיווחה על רווח של 1.38 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים של 1.16 דולר בלבד. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-7.55 מיליארד דולר, מעל הצפי של 7.51 מיליארד דולר. בנוסף, החברה רשמה צמיחה של 8.1% במכירות בחנויות דומות (comparable store sales) לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מה שהצית אמון מחודש בקרב המשקיעים ותרם לעלייה החדה במניה.
מניית קארמקס ירדה ב-21% מתחילת 2025, בין היתר בשל אי וודאות בשווקים, תחרות עזה והאטה כללית בענף הרכב. התוצאות האחרונות מעלות תקווה כי החברה עשויה להפוך את המגמה. המשקיעים מתלהבים.
שווי השוק של החברה 9.9 דולר ומחיר המניה עומד על 70 דולר אחרי הזינוק במסחר המוקדם. החברה צפויה להרוויח השנה 5 דולר למניה, כך שמדובר על מכפיל רווח עתידי של 14.
שוק הרכב המשומש נמצא כאמור בנקודת מפנה. המכסים העלו את מחירי הרכבים החדשים האמריקני הטיל מכסים של עד 25% על רכבים וחלפים מיובאים, מה שהעלה משמעותית את מחירי הרכבים החדשים. מכיוון שמכסים אלה אינם חלים על רכבים משומשים, השוק המשומש נהנה מביקוש גובר מצד צרכנים המחפשים אלטרנטיבות זולות יותר.
- אפל 2025 - כשבראד פיט יותר חשוב מסירי
- איראן מכבה אורות - מפקחי הגרעין עזבו את טהראן
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
כמו כן, משברי ייצור עולמיים, שהחלו בתקופת הקורונה והמשיכו בשל שיבושים בשרשראות האספקה, הובילו למחסור ברכבים בשנים ההם וזה מוביל כעת למחסור ברכבים משומשים. במקביל, הקיץ מביא לעלייה עונתית בביקוש לרכבים, כאשר מחירי רכבים חדשים עלו בחודש האחרון במעל 1%. לעומת זאת, בעסקאות גדולות לרכישת רכבים שעושה קארמקס - רכישות בסיטונאות מחברות, גופי ליסינג ועוד, יש ירידה במחירים וזה מגדיל את שולי הרווח. אנליסטים טוענים כי אם המכסים יישארו גבוהים, מחירי הרכבים המשומשים צפויים להישאר ברמות גבוהות לאורך זמן, מה שיחזק עוד יותר את מעמדה של קארמקס.
המלצות אנליסטים
אנליסטים מ-Evercore ISI שומרים על דירוג "Outperform" למניית קארמקס, עם מחיר יעד של 80 דולר, וממליצים לחברה להמשיך להרחיב את המלאי, לשפר את מאמצי השיווק ולהגדיל את היצע המימון ללקוחות תת-פריים. Wedbush Securities ו-RBC Capital Markets אף הם מחזיקים בדירוג "Outperform", עם מחירי יעד של 90 דולר ו-80 דולר, בהתאמה.
ביל אקמן מהמר על הרץ
בדומה להימור המפורסם של ביל אקמן על חברת השכרת הרכבים הרץ, שהצביע על אמון בתחייה של רכבים משומשים, גם השקעה בקארמקס עשויה להיתפס כהימור על התאוששות שוק הרכב המשומש. עליית מחירי הרכבים החדשים, בשילוב עם מחסור במלאי משומש, יוצרים סביבה תומכת עבור קארמקס והרץ. בדומה להרץ, שקיבלה זריקת אמון ממשקיעים, קארמקס, מראה סימנים של מומנטום חיובי.
שאלות ותשובות על קארמקס, הרץ ורכבים משומשים
האם המחסור באספקה ימשיך לעודד עליית מחירים?
כנראה שכן. המחסור המתמשך ברכבים משומשים, שהחל ב-2021–2022, בשילוב עם מכסים על רכבים חדשים, ממשיך לדחוף צרכנים לשוק המשומש. כתוצאה מכך, מחירי הרכבים המשומשים צפויים להישאר גבוהים, מה שמגדיל את הערך של עסקאות קארמקס ומחזק את מעמדה בשוק.
כיצד התחרות משפיעה, למשל Carvana ו-AutoNation?
Carvana מתמקדת במכירות מקוונות בלבד, אך מתמודדת עם אתגרים כמו ריביות גבוהות על הלוואות וחששות מפני שינויים כלכליים, שמגבילים את צמיחת מנייתה. AutoNation נהנית מגיוון בהיצע, הכולל גם רכבים חדשים, אך פחות ממוקדת בשוק המשומש. קארמקס, לעומת זאת, מציעה מודל המשלב סניפים פיזיים ופלטפורמה דיגיטלית, מה שמקנה לה יתרון תחרותי.
מה האתגר הבא לרווח של קארמקס?
אנליסטים מ-Evercore ISI מזהירים כי הרווחים עלולים להיתקל באתגרים ברבעון הבא במיוחד אם הביקוש בשוק יתמתן. גורמים כמו תנודתיות במחירי הגלם של רכבים משומשים ועלייה בהוצאות התפעול עשויים להשפיע על שולי הרווח. בנוסף, עלייה בשיעורי ההלוואות הבלתי-מוחזרות בחטיבת המימון עלולה להוות סיכון.
מה התחזית לרווח שנתי?
קארמקס מכוונת לצמיחה דו-ספרתית ברווח למניה בשנים הקרובות כשבשנה הקרובה היא צפויה להרוויח 5 דולר למניה.
האם המכסים על רכבים חדשים תומכים בתחייה בשוק המשומש?
בהחלט. עליית מחירי הרכבים החדשים, המונעת ממכסים ושיבושים בייצור, מגדילה את הביקוש לרכבים משומשים. מחסור מתמשך במלאי, לצד מגבלות בתחבורה הציבורית, מחזקים את המגמה הזו. כתוצאה מכך, שוק הרכב המשומש צפוי להמשיך לצמוח.
אילו שינויים צפויים בהתנהגות הצרכנים?
עם עליית מחירי הרכבים החדשים צפויה גם עלייה במחייר הרכבים המשומשים, אבל סביר שלא באותו שיעור. במקביל, יותר צרכנים צפויים לפנות לרשתות הגדולות כמו קארמקס.
- 1.אנונימי 20/06/2025 15:26הגב לתגובה זומתי יבוטלו גזרות המכס של טראמפ