רדיט
צילום: טוויטר

רדיט מזנקת ב-7%: מיליארדי פוסטים יהפכו למכונת כסף פרסומית

 מניית הרשת החברתית מזנקת ב-7% לאחר שהשיקה כלי בינה מלאכותית חדשניים שמפיקים תובנות שיווקיות מתוכן המשתמשים 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רדיט רשת חברתית

מניית המדיה החברתית רדיט Reddit -0.07%  מזנקת יותר מ-7% לאחר שהחברה הכריזה על כלים פרסומיים חדשניים שעשויים לשנות את עולם השיווק הדיגיטלי. בפסטיבל קאן ליונס, רדיט חשפה יוזמה חדשה שמקבלת את כל השיחות, הדעות והתכנים שהמשתמשים יוצרים ברשת, ומעבדת אותם לתובנות עסקיות מדויקות. מדובר באסטרטגיה עסקית לחלץ ערך כלכלי מהנכס החשוב ביותר של החברה: האנושיות האותנטית של המשתמשים.


שני המוצרים החדשים מבוססים על מנוע בינה מלאכותית שמנתח את התכנים ברשת ומפיק מהם תובנות עסקיות. Reddit Insights הוא כלי האזנה דיגיטלית שמזהה מגמות צרכנים בזמן אמת ומאפשר למשווקים לבנות עליהן קמפיינים ממוקדים. הכלי השני, שנקרא Conversation Summary Add-ons, לוקח דיונים וביקורות חיוביות אותנטיות של משתמשים ומציב אותם מתחת לפרסומות של המותגים - כך שהפרסומת מקבלת גיבוי של המלצות אמיתיות.


ההכרזה על הכלים החדשים מגיעה בעיתוי טוב עבור החברה. רדיט מתמודדת עם סימני האטה בצמיחה - קצב הגידול במספר המשתמשים היומיים ירד מ-37% לפני שנה ל-31% ברבעון האחרון. המניה איבדה 15% מערכה השנה לפני העלייה החדה השבועית, והאנליסטים חוששים מהמשך הירידה בתעבורה המגיעה מהפניות של גוגל - מקור תנועה קריטי עבור הפלטפורמה.


למרות האתגרים, הביצועים הפיננסיים של החברה נותרו חזקים. ברבעון האחרון דיווחה רדיט על הכנסות של 392.4 מיליון דולר, כאשר פעילות הפרסום מהווה 91% מסך ההכנסות. הכנסות הפרסום גדלו בקצב מרשים של 61% בהשוואה שנתית - עדות לכוח המשיכה של הפלטפורמה בקרב מפרסמים המחפשים חשיפה למשתמשים מעורבים ואותנטיים.


הייחודיות של רדיט

הייחודיות של רדיט טמונה בדיונים הפתוחים והכנים שמתקיימים בה. בעוד שרשתות חברתיות אחרות מתמודדות עם בעיות של תוכן מזויף או מניפולציות, רדיט שומרת על אופי אותנטי יחסית. זה הופך את התובנות שנאספות ממנה לבעלות ערך גבוה במיוחד עבור משווקים.


ג'ן וונג, מנהלת התפעול של רדיט, הגדירה את האסטרטגיה העסקית: "בעולם שנהיה יותר ויותר אחיד בגלל בינה מלאכותית, הערך של תוכן אנושי בפלטפורמה שלנו רק גדל". הרציונל העסקי מאחורי המהלך ברור: ככל שהאינטרנט מתמלא בתוכן מלאכותי ואוטומטי, כך גדלה הפרמייה על דיונים אותנטיים של משתמשים אמיתיים - ורדיט יושבת על מאגר עצום של כאלה.


החברה כבר מתחילה לבדוק את הכלים החדשים עם לקוחות נבחרים. פובליסיס, אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם, משמשת כבודקת אלפא בלעדית ל-Reddit Insights. בצד השני, חברות כמו לוסיד וג'קבוקס משתתפות בבדיקות המוקדמות של כלי הביקורות המשולבות.

קיראו עוד ב"גלובל"


השפעת מלחמת הסחר

המהלך מגיע בעת שהתעשייה כולה מתמודדת עם אתגרים כלכליים. מלחמת הסחר עם סין משפיעה על הוצאות פרסום גלובליות, וחברות רבות דיווחו על מכירות פרסום איטיות במהלך עונת הדוחות האחרונה. למרות זאת, נראה שיש התרככות במתחים בין ארה"ב לסין, מה שעשוי לשפר את האווירה.


רדיט מצליחה בינתיים לנצל לטובתה שינויים שביצעה גוגל באלגוריתם החיפוש, שמתעדפים יותר תוכן מקורי ודיונים אותנטיים - בדיוק מה שרדיט מציעה. בנוסף, החברה מתמקדת בלהמיר משתמשים לא רשומים למשתמשים רשומים. זהו מהלך אסטרטגי חשוב, שכן משתמשים רשומים מאפשרים למפרסמים לקבל פרופיל דמוגרפי מדויק ולכוון פרסומות בצורה מותאמת אישית - מה שמגדיל משמעותית את הערך הפרסומי של כל צפייה.


הסיפור של רדיט מייצג מגמה רחבה יותר בתעשיית הטכנולוגיה - החיפוש אחר דרכים חדשניות לנצל את הבינה מלאכותית כדי לייעל פרסום ולשפר את החיבור בין מותגים לקהלים. כלים כאלה לא רק משנים את דרכי העבודה המסורתיות, אלא גם מאיימים על שחקנים ותיקים בתחום.


המבחן האמיתי יהיה האם הכלים החדשים יצליחו למשוך מפרסמים גדולים ולהפוך את ההאטה בצמיחה למגמה זמנית. עם בסיס של למעלה מ-22 מיליארד פוסטים ותגובות, לרדיט יש חומר גלם עצום. השאלה היא האם החברה תדע לחלץ ממנו את הפוטנציאל הכלכלי המלא.


הדוחות האחרונים

רדיט הפתיעה ברבעון הראשון עם תוצאות שעלו על הציפיות בכל הפרמטרים המרכזיים. החברה דיווחה על הכנסות של 392 מיליון דולר לעומת צפי של 370 מיליון. הרווח למניה הגיע ל-13 סנט לעומת צפי ל-2 סנט, ואף עברה מהפסד נטו של 575 מיליון דולר לפני שנה לרווח נטו של 26.2 מיליון דולר.


החברה פרסמה תחזית אופטימית לרבעון השני בטווח של 410-430 מיליון דולר, גבוה מציפיות האנליסטים ל-396 מיליון דולר. המנכ"ל סטיב האפמן הדגיש שהחברה "גדלה בתקופות מאתגרות בעבר" וש"אנשים זקוקים לקשר ולמידע באותה מידה גם בתקופות של אי-וודאות".


החברה נסחרת כעת לפי שווי של 24.9 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה נפלה ב-17% מתחילת השנה וזינקה ב-123% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ ופאוולטראמפ ופאוול

הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25% – מה אמר פאוול במסיבת העיתונאים?

הפדרל ריזרב הפחית את הריבית ברבע אחוז לטווח של 4%-4.25% וצופה עוד 2 הורדות ריבית השנה. הבנק המרכזי ציין כי נוכח האינפלציה הגבוהה יפעל בזהירות ויבחן הפחתות נוספות לפי הנתונים

אדיר בן עמי |

בפעם הראשונה השנה ומאז חזרתו של טראמפ לבית הלבן, הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%. החלטת הפדרל ריזרב התקבלה כצפוי לאחר תקופה ארוכה של סימנים להאטה בשוק העבודה והיחלשות בלחצי האינפלציה. מדובר במהלך שנועד להמריץ את הצמיחה ולתמוך בתעסוקה, ומסמן שינוי כיוון מובהק אחרי חודשים של ריבית יציבה ברמות גבוהות. כעת נותר לראות מה פאוול יגיד במסיבת העיתונאים.


הפדרל ריזרב הוריד את הריבית לראשונה מזה תשעה חודשים, אך שמר על גישה זהירה כאשר הפחית אותה ברבע אחוז בלבד. בתום ישיבת מדיניות בת יומיים קבעה ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי יעד ריבית חדש בטווח של 4%-4.25%, בהתאם לציפיות המשקיעים. עוד לפני ההחלטה העריך שוק החוזים על הריבית בסבירות של 96% שהפד יבחר בהפחתה צנועה זו.


עם זאת, אתגר האינפלציה ממשיך להעיב על קובעי המדיניות. מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט טיפס כמעט באחוז שלם מעל יעד האינפלציה של 2% שנקבע על ידי הבנק, מה שמעיד כי לחצי המחירים טרם שככו. הפד הדגיש כי ימשיך לעקוב מקרוב אחר הנתונים הכלכליים וכי המשך הורדות ריבית יישקלו בזהירות, בהתאם להתפתחויות בשוק העבודה וברמות המחירים.


בהודעתו ציין הפדרל ריזרב כי זוהי הפחתת הריבית הראשונה לשנת 2025, וכי התחזית החציונית מצביעה על הורדה כוללת של כ-0.5% נוספים עד סוף השנה. עם זאת, לא כולם שותפים לקצב הזה: המושל מירן הצביע בעד הפחתה חדה יותר של חצי אחוז כבר בהחלטה הנוכחית, בעוד שישה בכירים סבורים שלא תהיינה עוד הורדות במהלך השנה ותשעה בכירים מעריכים שתי הפחתות נוספות. עוד הדגיש הבנק כי הסיכונים להיחלשות בשוק העבודה גברו, מה שמעיד על שינוי דגש במדיניות – ממאבק באינפלציה להגנה על התעסוקה והצמיחה.


שוק העבודה 

למרות סימנים ברורים להאטה בשוק העבודה, הפדרל ריזרב הותיר ללא שינוי את תחזיותיו לשיעור האבטלה לשנה הקרובה. לפי התחזית החציונית בעדכון האחרון של תחזיות המדיניות (SEP), שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.5% עד סוף 2025 – בדיוק כפי שנקבע בתחזיות הקודמות.


גיימי דיימון
צילום: Getty images Israel

"הכלכלה האמריקאית - עד כה טובה, הפד חייב להישאר עצמאי"

ג’יימי דיימון נפגש עם סנאטורים רפובליקנים וסיפק תובנות - "ישנם סימנים להאטה, אך התמונה הכוללת עדיין יציבה, אך צריך לפעול כדי שתישאר כך" 

צוות גלובל |

ג’יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארצות הברית ג'יי.פי מורגן צ’ייס, הגיע ביקור מפתיע בקפיטול היל, שם נפגש עם קבוצת סנאטורים רפובליקנים ודן עמם בצמיחה הכלכלית ובמדיניות הפדרל ריזרב.

דיימון, אחד הקולות המשפיעים ביותר בוול סטריט ובמערכת הבנקאות האמריקאית, אמר לכתבים לאחר הפגישה כי אינו מודאג בנוגע לעצמאות הפד. לדבריו, “הפד צריך להיות עצמאי. שמעתי גם את הנשיא טראמפ אומר שהפד צריך להיות עצמאי, ולכן איני מודאג מכך”. דבריו נאמרו על רקע ביקורת מתמשכת מצד הנשיא טראמפ כלפי יו"ר הפד וצוותו, ובזמן שבו רגישות השווקים לנושאי מדיניות מוניטרית נמצאת בשיא.

בנוסף, דיימון תיאר את מצב הכלכלה האמריקאית כ”עד כה,  טוב”. לדבריו, "ישנם סימנים להאטה, אך התמונה הכוללת עדיין יציבה, אך צריך לפעול כדי שתישאר כך". מנהיג הרוב בסנאט, ג’ון טון, אמר לאחר הפגישה כי תמיד חשוב לקבל את הערכתו של דיימון לגבי התמונה המאקרו־כלכלית: “זה מוסיף נקודת מבט מהשטח של המערכת הפיננסית”.

עם זאת, ברקע הנתונים הכלכליים שהתפרסמו השבוע מצביעים על חולשה מתמשכת. התחלות הבנייה ירדו לרמה הנמוכה מאז מאי, על רקע עודפי מלאי בשוק הדיור שמאט את קצב העבודה של הקבלנים. בנוסף, סנטימנט הצרכנים ירד בספטמבר לשפל מאז מאי, בעוד הציפיות לאינפלציה לטווח ארוך טיפסו חודש שני ברציפות. המשמעות היא שהציבור האמריקאי פחות אופטימי, בעיקר בשל חששות לגבי שוק העבודה והמשך העליות במחירים.

דיימון התייחס גם לסוגיה רגישה נוספת, קשרי עבר של ג’יי.פי מורגן עם הפיננסייר המורשע ג’פרי אפשטיין. לדבריו, החברה “מצרה על כל קשר שהיה בעבר” ותשתף פעולה עם כל דרישה של הקונגרס בנושא.