
רדיט מזנקת ב-7%: מיליארדי פוסטים יהפכו למכונת כסף פרסומית
מניית הרשת החברתית מזנקת ב-7% לאחר שהשיקה כלי בינה מלאכותית חדשניים שמפיקים תובנות שיווקיות מתוכן המשתמשים
מניית המדיה החברתית רדיט Reddit 5.9% מזנקת יותר מ-7% לאחר שהחברה הכריזה על כלים פרסומיים חדשניים שעשויים לשנות את עולם השיווק הדיגיטלי. בפסטיבל קאן ליונס, רדיט חשפה יוזמה חדשה שמקבלת את כל השיחות, הדעות והתכנים שהמשתמשים יוצרים ברשת, ומעבדת אותם לתובנות עסקיות מדויקות. מדובר באסטרטגיה עסקית לחלץ ערך כלכלי מהנכס החשוב ביותר של החברה: האנושיות האותנטית של המשתמשים.
שני המוצרים החדשים מבוססים על מנוע בינה מלאכותית שמנתח את התכנים ברשת ומפיק מהם תובנות עסקיות. Reddit Insights הוא כלי האזנה דיגיטלית שמזהה מגמות צרכנים בזמן אמת ומאפשר למשווקים לבנות עליהן קמפיינים ממוקדים. הכלי השני, שנקרא Conversation Summary Add-ons, לוקח דיונים וביקורות חיוביות אותנטיות של משתמשים ומציב אותם מתחת לפרסומות של המותגים - כך שהפרסומת מקבלת גיבוי של המלצות אמיתיות.
ההכרזה על הכלים החדשים מגיעה בעיתוי טוב עבור החברה. רדיט מתמודדת עם סימני האטה בצמיחה - קצב הגידול במספר המשתמשים היומיים ירד מ-37% לפני שנה ל-31% ברבעון האחרון. המניה איבדה 15% מערכה השנה לפני העלייה החדה השבועית, והאנליסטים חוששים מהמשך הירידה בתעבורה המגיעה מהפניות של גוגל - מקור תנועה קריטי עבור הפלטפורמה.
למרות האתגרים, הביצועים הפיננסיים של החברה נותרו חזקים. ברבעון האחרון דיווחה רדיט על הכנסות של 392.4 מיליון דולר, כאשר פעילות הפרסום מהווה 91% מסך ההכנסות. הכנסות הפרסום גדלו בקצב מרשים של 61% בהשוואה שנתית - עדות לכוח המשיכה של הפלטפורמה בקרב מפרסמים המחפשים חשיפה למשתמשים מעורבים ואותנטיים.
הייחודיות של רדיט
הייחודיות של רדיט טמונה בדיונים הפתוחים והכנים שמתקיימים בה. בעוד שרשתות חברתיות אחרות מתמודדות עם בעיות של תוכן מזויף או מניפולציות, רדיט שומרת על אופי אותנטי יחסית. זה הופך את התובנות שנאספות ממנה לבעלות ערך גבוה במיוחד עבור משווקים.
ג'ן וונג, מנהלת התפעול של רדיט, הגדירה את האסטרטגיה העסקית: "בעולם שנהיה יותר ויותר אחיד בגלל בינה מלאכותית, הערך של תוכן אנושי בפלטפורמה שלנו רק גדל". הרציונל העסקי מאחורי המהלך ברור: ככל שהאינטרנט מתמלא בתוכן מלאכותי ואוטומטי, כך גדלה הפרמייה על דיונים אותנטיים של משתמשים אמיתיים - ורדיט יושבת על מאגר עצום של כאלה.
החברה כבר מתחילה לבדוק את הכלים החדשים עם לקוחות נבחרים. פובליסיס, אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם, משמשת כבודקת אלפא בלעדית ל-Reddit Insights. בצד השני, חברות כמו לוסיד וג'קבוקס משתתפות בבדיקות המוקדמות של כלי הביקורות המשולבות.
- הבהלה לזהב - הבנקים המרכזיים מתכוונים להמשיך קנות
- מנכ"ל אמזון פותח את הקלפים: המכונות יחליפו עובדים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
השפעת מלחמת הסחר
המהלך מגיע בעת שהתעשייה כולה מתמודדת עם אתגרים כלכליים. מלחמת הסחר עם סין משפיעה על הוצאות פרסום גלובליות, וחברות רבות דיווחו על מכירות פרסום איטיות במהלך עונת הדוחות האחרונה. למרות זאת, נראה שיש התרככות במתחים בין ארה"ב לסין, מה שעשוי לשפר את האווירה.
רדיט מצליחה בינתיים לנצל לטובתה שינויים שביצעה גוגל באלגוריתם החיפוש, שמתעדפים יותר תוכן מקורי ודיונים אותנטיים - בדיוק מה שרדיט מציעה. בנוסף, החברה מתמקדת בלהמיר משתמשים לא רשומים למשתמשים רשומים. זהו מהלך אסטרטגי חשוב, שכן משתמשים רשומים מאפשרים למפרסמים לקבל פרופיל דמוגרפי מדויק ולכוון פרסומות בצורה מותאמת אישית - מה שמגדיל משמעותית את הערך הפרסומי של כל צפייה.
הסיפור של רדיט מייצג מגמה רחבה יותר בתעשיית הטכנולוגיה - החיפוש אחר דרכים חדשניות לנצל את הבינה מלאכותית כדי לייעל פרסום ולשפר את החיבור בין מותגים לקהלים. כלים כאלה לא רק משנים את דרכי העבודה המסורתיות, אלא גם מאיימים על שחקנים ותיקים בתחום.
המבחן האמיתי יהיה האם הכלים החדשים יצליחו למשוך מפרסמים גדולים ולהפוך את ההאטה בצמיחה למגמה זמנית. עם בסיס של למעלה מ-22 מיליארד פוסטים ותגובות, לרדיט יש חומר גלם עצום. השאלה היא האם החברה תדע לחלץ ממנו את הפוטנציאל הכלכלי המלא.
הדוחות האחרונים
רדיט הפתיעה ברבעון הראשון עם תוצאות שעלו על הציפיות בכל הפרמטרים המרכזיים. החברה דיווחה על הכנסות של 392 מיליון דולר לעומת צפי של 370 מיליון. הרווח למניה הגיע ל-13 סנט לעומת צפי ל-2 סנט, ואף עברה מהפסד נטו של 575 מיליון דולר לפני שנה לרווח נטו של 26.2 מיליון דולר.
החברה פרסמה תחזית אופטימית לרבעון השני בטווח של 410-430 מיליון דולר, גבוה מציפיות האנליסטים ל-396 מיליון דולר. המנכ"ל סטיב האפמן הדגיש שהחברה "גדלה בתקופות מאתגרות בעבר" וש"אנשים זקוקים לקשר ולמידע באותה מידה גם בתקופות של אי-וודאות".
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 24.9 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה נפלה ב-17% מתחילת השנה וזינקה ב-123% ב-12 החודשים האחרונים.