נייקי
צילום: טוויטר

נייקי חוזרת לסופרבול אחרי 27 שנה – האם המהלך יציל את המכירות?

ענקית הספורט מנסה להפוך את המגמה השלילית בעזרת פרסום באירוע הנצפה ביותר בארה"ב

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה נייקי סופרבול

לאחר יותר משני עשורים מחוץ לזירת הפרסום של הסופרבול, נייקי Nike Inc 0.47%   מחליטה לחזור ולהשקיע בפרסומת במהלך המשחק הגדול של השנה. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להתמודד עם הירידה בהכנסות ולחזק מחדש את מעמדה של החברה בשוק. אך האם ההימור היקר ישתלם?


לאחר 27 שנים מחוץ לבמה המרכזית של עולם הפרסום, נייקי עושה קאמבק ומחזירה את המותג שלה לפרסום במשחק הסופרבול - כך נחשף על ידי אנליסטים של ג'יי פי מורגן, שמסקרים את החברה. אמנם נייקי טרם פרסמה הודעה רשמית בנושא, אך ההחלטה נראית כמו ניסיון להתמודד עם הירידה המתמשכת במכירות ולחץ מצד משקיעים. נייקי דיווחה על ירידה של 8% בהכנסות ברבעון האחרון, שהסתכמו ב-12.4 מיליארד דולר בלבד, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 12.11 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-78 סנט למניה או 1.16 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים לרווח של 63 סנט בלבד. ברבעון המקביל עמדו רווחי החברה על 1.03 דולר למניה או 1.58 מיליארד דולר.


מניות החברה איבדו כ-30% משוויין בשנה האחרונה, מה שמגביר את הלחץ מצד משקיעים ושותפים עסקיים. חזרתה של נייקי לפרסום בסופרבול מהווה סיכון משמעותי – מחירי הפרסומות במשחק מגיעים ליותר מ-8 מיליון דולר עבור 30 שניות בלבד. עם זאת, מדובר גם בהזדמנות פז לחשיפה אדירה מול מאות מיליוני צופים, בתקווה לשקם את מעמדה של החברה.


המנכ"ל הטרי אליוט היל, שחזר לנייקי באוקטובר האחרון לאחר הפסקה של ארבע שנים, הציג בדצמבר תוכנית שיקום לחברה. בין היתר, היל ביקר את האסטרטגיות הקודמות של נייקי, שכללו הנחות מוגזמות ואובדן הקשר עם קמעונאים גדולים. חלק נוסף מהאסטרטגיה של החברה הוא הגבלת ההיצע של דגמי נעליים אייקוניים כמו Air Force 1s ו-Jordan Brand, כדי לייצר ביקוש מחודש ולחזק את מעמד המותג. מהלך דומה נצפה לאחרונה בפרסומת של נייקי ששודרה בטקס ה"גראמי", בה הושם דגש על ההיסטוריה של המותג והמורשת שלו בעולם הספורט. במקביל, נייקי ביצעה שינויים בצוות השיווק שלה, כולל קידומה של ניקול האברד גראהם לתפקיד סמנכ"לית השיווק הראשית, כחלק מהמאמץ להחיות מחדש את המותג ולהתאים אותו לשוק המשתנה.


חזרת נייקי לסופרבול משקפת שינוי מהותי בגישתה השיווקית. בעבר החברה נמנעה מהשקעות בפרסום יקר מסוג זה, והתמקדה בחסויות ובפרסום דיגיטלי ממוקד. כעת, כשהמותג נמצא תחת לחץ של תחרות קשה מצד אדידס, פומה ושחקנים נוספים, החברה בוחרת במהלך קלאסי של חשיפה המונית. עם זאת, ההימור הזה רחוק מלהיות בטוח – פרסום יקר לא בהכרח מתורגם לעלייה ישירה במכירות, והצלחת הקמפיין תלויה בשאלה האם המסר של נייקי יצליח לפנות לקהל הרחב ולהצית מחדש את ההתלהבות מהמותג. נייקי תקווה שהמהלך יסמן נקודת מפנה במאבקה להחזיר את מעמדה כמובילת שוק הספורט והאופנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)

תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם

סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון



עמית בר |
נושאים בכתבה סרגיי ברין

סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים. 

בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.


כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים

המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי. 

ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם  עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה. 

קזינו
צילום: Getty images Israel

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק

הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה



רן קידר |
נושאים בכתבה קזינו מקאו

הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.

ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות. 


המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף

סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..

חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.

חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.

בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.


המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון  מבקרים נוספים השנה.