ריביאן
צילום: טוויטר

ריביאן דיווחה על ירידה במסירות, למה המניה מזנקת?

למרות שנתוני המסירות של ריביאן ירדו ב-2024, הם תאמו את הציפות, אבל הודעה אחרת של החברה מקפיצה את המניה ומציתה אופטימיות בקרב המשקיעים לגידול במכירות; מה הייתה ההודעה הגדולה של ריביאן?

רוי שיינמן |

ריביאן Rivian Automotive 1.32%  , יצרנית הרכבים החשמליים, דיווחה על ירידה במסירות ברבעון הרביעי של השנה, עם 14,183 רכבים שנמסרו, ירידה של 19% לעומת התקופה המקבילה, כאשר גם בייצור נרשמה ירידה של 9% עם 12,727 רכבים שיוצרו ברבעון. עם זאת, למרות המספרים המאכזבים, מניית החברה מזנקת במסחר - מה תפס את תשומת הלב של המשקיעים?


ההודעה שהקפיצה את המניה - ריביאן מצאה פתרון לבעיות בשרשרת האספקה

הבשורה המשמעותית של החברה היא על כך שהמחסור ברכיב לפלטפורמות  הייצור של דגמי R1 ו-RCV, שהשפיע על הייצור בעבר, כבר לא מהווה מגבלה. הבשורה הזו עשויה לאפשר לריביאן להגדיל את קצב הייצור והמכירות בשנת 2025, אם כי תחזיות מסירות מדויקות טרם נמסרו.


במהלך 2023, הייצור נותר יציב יחסית לשנה הקודמת, בין היתר בשל המגבלות שהטילו בעיות בשרשרת האספקה. עם זאת, פתרון הבעיות הללו עשוי להוביל לצמיחה בייצור והמכירות בשנתיים הקרובות, והמשקיעים אופטימיים במיוחד.


גם חברות ה-EV האחרות דיווחו על נתוני המסירות שלהן - מניית טסלה ירדה אחרי שהחברה דיווחה על הירידה השנתית הראשונה אי פעם במסירות, עם 1,789,226 רכבים שנמסרו ב-2024 לעומת 1.81 מיליון ב-2023. ברבעון הרביעי טסלה מסרה 495,570 רכבים, כאשר מנגד BYD דיווחה על נתון מרשים של 595,000 רכבים.


למרות הירידה, נתוני המסירות עמדו בצפי

נתוני המסירות לרבעון הרביעי אמנם לא הדהימו, אך הם עמדו בתחזיות שהחברה סיפקה למשקיעים ואף עלו עליהן במעט. ב-2023 כולה, ריביאן ייצרה 49,476 רכבים ומסרה 51,579, נתונים התואמים לטווח התחזיות של הנהלת החברה.


האנליסט רונלד ג'וזיקוב מ-Guggenheim ציין כי הייצור ברבעון הרביעי, שעמד מעל תחזיותיו (12,000 רכבים) ואף עלה על הקונצנזוס (11,400 רכבים), עשוי לשפר במעט את שולי הרווח הגולמי של החברה. הוא ממשיך להמליץ על רכישת המניה עם יעד מחיר של 18 דולר, אפסייד של 10%.


מה המשקיעים מצפים מריביאן ל-2025?

המשקיעים מצפים שריביאן תמסור כ-56,000 רכבים בשנת 2025. התוצאות הכספיות של החברה לרבעון הרביעי צפויות להתפרסם ב-20 בפברואר, אז ייתכן כי החברה תספק תחזיות ברורות יותר לתקופה הקרובה.

קיראו עוד ב"גלובל"


בינתיים, המניה עדיין מנסה להתאושש מירידה של כ-35% ב-2024, בעיקר בשל ההאטה במכירות רכבים חשמליים והמחסור בחלקי חילוף. הפתרון לבעיות בשרשרת האספקה והעמידה בתחזיות המסירות והייצור נותנים למשקיעים סיבה לאופטימיות זהירה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות

שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל

נושאים בכתבה וורן באפט אפל

וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.

באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:

ראשית, אף אחד לא נביא

שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.

שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה  מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה? 

וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.   

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

גילת קפצה ב-7%, טסלה עלתה ב-2.3%; וול-סטריט ננעלה בירוק

צוות גלובל |

שלושת המדדים העיקריים סיימו בעליות שערים, כאשר הנאסד״ק עלה ב-0.9%, ה-S&P עם 0.6% והדאו עם 0.3%.  העליות הגיעו בעקבות ההקלה במתיחות הסחר בין ארצות הברית לסין והציפייה לפרסום מדד המחירים לצרכן (CPI) ביום שישי.

עיני שוק מופנות כעת לפרסום מדד המחירים לצרכן של ספטמבר, שיתפרסם לאחר דחייה שנגרמה בשל השבתת הממשל בארה"ב. כלכלנים מעריכים כי מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, יעלה ב־0.3% בחודש השלישי ברציפות, נתון שישאיר את קצב האינפלציה השנתי על 3.1%. נתון זה יספק לבנק הפדרלי תמונה חשובה על רמות המחירים לפני החלטת הריבית הקרובה.


לצד העליות במניות הטכנולוגיה, מניות האנרגיה התחזקו  בעקבות קפיצה חדה במחירי הנפט. הנפט מסוג WTI מזנק ב־5.8% ל־61.89 דולר לחבית לאחר שהממשל האמריקאי הודיע על סנקציות חדשות נגד חברות הנפט הגדולות ברוסיה, צעד שנועד ללחוץ על מוסקבה לסיים את המלחמה באוקראינה. גם הזהב רושם עליות מתונות לאחר שבוע תנודתי, והדולר נותר יציב.


המשקיעים ממשיכים להעריך מחדש את הסיכונים בשוק על רקע תנודתיות גוברת וחששות מהערכת יתר של מניות. עם זאת, תיקוני השוק האחרונים נבלמו במהירות, כאשר משקיעים פרטיים מנצלים כל ירידה כהזדמנות לרכישת מניות נוספות. “המשקיעים נצמדים לגישת ‘לקנות את הירידה’, אפילו המשקיעים הפסימיים מתחילים לפקפק בתחזיותיהם,” אמר מארק האקט מ־Nationwide.


למרות שאינפלציה נותרה מעל יעד הפד, המשקיעים מעריכים כי הבנק המרכזי צפוי להוריד את הריבית בפעם השנייה השנה בישיבה שתיערך ב־28–29 באוקטובר, בשל חולשת שוק העבודה. אנליסטים מציינים כי נתוני יום שישי אמנם חשובים, אך ככל הנראה לא ישפיעו משמעותית על החלטת הפד. “הבנק הפדרלי מתמקד יותר בשוק העבודה, ולכן נתוני האינפלציה לא ישנו את הכיוון,” אמרה אמילי באוורסוק היל, שותפה מייסדת ב־Bowersock Capital Partners, והוסיפה כי “ייתכן שנראה עוד שתי הורדות ריבית עד סוף השנה.”