הכנסות של 153 מיליון שקל לבגיר ברבעון הראשון

בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח נקי הסתכם ב-11.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח נבע משיפור ברווח הגולמי של החברה שעלה לכ-30%
דרור איטח |

חברת בגיר, יצרנית החליפות מקבוצת פולגת, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2005 עם רווח נקי של 11.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 4 מיליון שקל, שנרשם ברבעון הראשון אשתקד. הגידול ברווח נבע משיפור בשיעור הרווח הגולמי של החברה שעלה לכ-30% מהמכירות (לעומת 28.5% ברבעון המקביל) ומעליה חדה של כ-23% ברווח לפני מס.

הכנסותיה של בגיר ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמו בכ-153 מיליון שקל, בדומה להיקף המכירות ברבעון המקביל ב-2004, כאשר עיקר מכירותיה של בגיר הינן לשוק האירופאי. בהתאם למדיניות החברה, הקטינה בגיר את חלקו של הלקוח העיקרי של החברה, רשת מרקס אנד ספנסר, מתוך הכנסות החברה: מכ-67% ברבעון הראשון של שנת 2004 לכ-64% ברבעון המדווח.

נתח מוצרי החדשנות בתוך סך מכירות בגיר הגיע ל-32%, לעומת 25% במהלך שנת 2004. מוצרי החדשנות, המקנים לבגיר יתרון יחסי משמעותי לעומת מתחריה, נחשבים לרווחיים יותר מהמוצרים המסורתיים.

ברבעון השני של שנת 2005 צפויה בגיר להנות מתוספת של כ-6 מיליון שקל לרווח הנקי שלה בעקבות הסדר שחתמה החברה עם אחד מקבלני המשנה שלה.

במהלך חודש אפריל השלימה בגיר גיוס הון כולל של 192 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות ואופציות ובהנפקה ציבורית של מניות ואג"חים להמרה.

חברת האם, פולגת, הציגה ברבעון הראשון של 2005 תוצאות דומות: רווח נקי של כ-10.5 מיליון שקל , בהשוואה לרווח של כ-4.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

חברת האם, פולגת, צפויה לרשום ברבעון השני של 2005 רווח הון של כ-40 מיליון שקל שינבע לה כתוצאה מהנפקת מניות בגיר לציבור שיעור אחזקותיה של פולגת בבגיר עומד כיום על כ-67%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.74%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.