הכנסות של 153 מיליון שקל לבגיר ברבעון הראשון

בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח נקי הסתכם ב-11.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח נבע משיפור ברווח הגולמי של החברה שעלה לכ-30%
דרור איטח |

חברת בגיר, יצרנית החליפות מקבוצת פולגת, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2005 עם רווח נקי של 11.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 4 מיליון שקל, שנרשם ברבעון הראשון אשתקד. הגידול ברווח נבע משיפור בשיעור הרווח הגולמי של החברה שעלה לכ-30% מהמכירות (לעומת 28.5% ברבעון המקביל) ומעליה חדה של כ-23% ברווח לפני מס.

הכנסותיה של בגיר ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמו בכ-153 מיליון שקל, בדומה להיקף המכירות ברבעון המקביל ב-2004, כאשר עיקר מכירותיה של בגיר הינן לשוק האירופאי. בהתאם למדיניות החברה, הקטינה בגיר את חלקו של הלקוח העיקרי של החברה, רשת מרקס אנד ספנסר, מתוך הכנסות החברה: מכ-67% ברבעון הראשון של שנת 2004 לכ-64% ברבעון המדווח.

נתח מוצרי החדשנות בתוך סך מכירות בגיר הגיע ל-32%, לעומת 25% במהלך שנת 2004. מוצרי החדשנות, המקנים לבגיר יתרון יחסי משמעותי לעומת מתחריה, נחשבים לרווחיים יותר מהמוצרים המסורתיים.

ברבעון השני של שנת 2005 צפויה בגיר להנות מתוספת של כ-6 מיליון שקל לרווח הנקי שלה בעקבות הסדר שחתמה החברה עם אחד מקבלני המשנה שלה.

במהלך חודש אפריל השלימה בגיר גיוס הון כולל של 192 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות ואופציות ובהנפקה ציבורית של מניות ואג"חים להמרה.

חברת האם, פולגת, הציגה ברבעון הראשון של 2005 תוצאות דומות: רווח נקי של כ-10.5 מיליון שקל , בהשוואה לרווח של כ-4.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

חברת האם, פולגת, צפויה לרשום ברבעון השני של 2005 רווח הון של כ-40 מיליון שקל שינבע לה כתוצאה מהנפקת מניות בגיר לציבור שיעור אחזקותיה של פולגת בבגיר עומד כיום על כ-67%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.