הכנסות של 153 מיליון שקל לבגיר ברבעון הראשון

בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח נקי הסתכם ב-11.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח נבע משיפור ברווח הגולמי של החברה שעלה לכ-30%
דרור איטח |

חברת בגיר, יצרנית החליפות מקבוצת פולגת, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2005 עם רווח נקי של 11.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 4 מיליון שקל, שנרשם ברבעון הראשון אשתקד. הגידול ברווח נבע משיפור בשיעור הרווח הגולמי של החברה שעלה לכ-30% מהמכירות (לעומת 28.5% ברבעון המקביל) ומעליה חדה של כ-23% ברווח לפני מס.

הכנסותיה של בגיר ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמו בכ-153 מיליון שקל, בדומה להיקף המכירות ברבעון המקביל ב-2004, כאשר עיקר מכירותיה של בגיר הינן לשוק האירופאי. בהתאם למדיניות החברה, הקטינה בגיר את חלקו של הלקוח העיקרי של החברה, רשת מרקס אנד ספנסר, מתוך הכנסות החברה: מכ-67% ברבעון הראשון של שנת 2004 לכ-64% ברבעון המדווח.

נתח מוצרי החדשנות בתוך סך מכירות בגיר הגיע ל-32%, לעומת 25% במהלך שנת 2004. מוצרי החדשנות, המקנים לבגיר יתרון יחסי משמעותי לעומת מתחריה, נחשבים לרווחיים יותר מהמוצרים המסורתיים.

ברבעון השני של שנת 2005 צפויה בגיר להנות מתוספת של כ-6 מיליון שקל לרווח הנקי שלה בעקבות הסדר שחתמה החברה עם אחד מקבלני המשנה שלה.

במהלך חודש אפריל השלימה בגיר גיוס הון כולל של 192 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות ואופציות ובהנפקה ציבורית של מניות ואג"חים להמרה.

חברת האם, פולגת, הציגה ברבעון הראשון של 2005 תוצאות דומות: רווח נקי של כ-10.5 מיליון שקל , בהשוואה לרווח של כ-4.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

חברת האם, פולגת, צפויה לרשום ברבעון השני של 2005 רווח הון של כ-40 מיליון שקל שינבע לה כתוצאה מהנפקת מניות בגיר לציבור שיעור אחזקותיה של פולגת בבגיר עומד כיום על כ-67%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.