צרכנות: למי יש את הנקניקיה הכי גדולה?
לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר מפתיעה טירת צבי בסדרת נקניקיות ענק, ראשונה מסוגה בישראל "ענקניקיות". המוצרים פותחו בהשקעה כספית של חצי מליון שקל. החברה צופה גידול שנתי של 10% במכירות מוצרי הנקניקיות של "טירת צבי" בעקבות ההשקה.
ה"ענקניקיות" הינן נקניקיות ענק בתיבול פיקנטי, הייחודיות בגודלן, שאין שני לו בישראל. הסדרה כוללת 2 מוצרים במארזים שונים: מארז של 2 נקניקיות 300 גר', ומארז של 5 נקניקיות 800 גר'. המארזים מעוטרים בלוגו חגיגי דמוי מגן דוד המציין את יום העצמאות ומהווה סמל לישראליות.
חברת התרופות פייזר (Pfizer) , יצרנית הויאגרה (Viagra), תיתן חסות במשחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורגל. החסות כוללת פרסום באיצטדיון רמת גן ופרסום על חולצות שחקני מכבי הרצליה. הכיתוב שיוביל את החסות הוא "תוסיפו V לסקס טוב יותר", משפט המלווה את פעילות המותג ויאגרה (Viagra), המותג המוביל בתחום הטיפול בתפקוד המיני.
חברת אסם ממשיכה לחדש בתחום רטבי הבישול והתיבול ומשיקה לרגל יום העצמאות סדרת רטבי ברביקיו לעוף בשלושה טעמים שונים: רוטב ברביקיו לעוף בטעם שום ודבש, רוטב ברביקיו לעוף בטעם מזרחי, Uרוטב ברביקיו לעוף בטעם מעושן.
סדרת רטבי הברביקיו לעוף מיועדת לשימוש בתנור הביתי או על המנגל והיא נותנת מענה לצרכנים המבקשים ליהנות מאכילת עוף בתיבול עשיר וטעים, תוך חסכון במאמץ וזמן
וללא פשרות באיכות.
חוויה הדור ה-3 בפלאפון. צפייה בכל התוכניות חינם ללא הגבלה. קונים מכשיר דור שלישי במחיר מיוחד של 29 שקל נטו לחודש ומקבלים את כל התכנים והגלישה בדור השלישי של פלאפון חינם ללא הגבלה למשך שנה. הפלאפון הרשמי של הדור השלישי: ה-Samsung 740 מוצע עכשיו למשדרגים ולמצטרפים מרשתות אחרות במחיר 29 שקל לחודש - 79 שקל בחודש עם זיכוי של 50 שקל בזמן אויר.
אסם מרחיבה את סדרת חטיפי הביסלי ומשיקה לרגל יום העצמאות טעם שישי בסדרה: חטיף ביסלי בטעם המבורגר. ביסלי המבורגר מצטרף לחטיפי הביסלי בטעמים הבשריים ? ביסלי גריל וביסלי ברביקיו, הזוכים לפופולאריות גבוהה ביותר. במבחני טעימה שנערכו בקרב בני נוער, המהווים את קהל היעד העיקרי של המוצר, זכה ביסלי המבורגר לציונים גבוהים מאד.
ביסלי המבורגר, כשאר סדרת חטיפי ביסלי מבית אסם, מיוצר ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים. אריזת ביסלי המבורגר מעוצבת בצבע אדום אש, וכוללת את שתי דמויות הביסלי, המלוות את הקמפיינים הפרסומיים של סדרת חטיפי ביסלי וזוכות לשיעורי אהדה גבוהים בקרב בני נוער ומבוגרים. למוצר אריזה מטאלית אטומה המבטיחה שמירה על טריות לאורך זמן.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
