צרכנות: למי יש את הנקניקיה הכי גדולה?

לטירת צבי כמובן. מי תיתן ויאגרה בחצי הגמר? במה תטבל אסם את יום העצמאות? איזו חוויה של הדור ה-3 מכינה פלאפון? ואיזה טעם של ביסלי חדש יושק על ידי אסם?
שרות Bizportal |

לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר מפתיעה טירת צבי בסדרת נקניקיות ענק, ראשונה מסוגה בישראל "ענקניקיות". המוצרים פותחו בהשקעה כספית של חצי מליון שקל. החברה צופה גידול שנתי של 10% במכירות מוצרי הנקניקיות של "טירת צבי" בעקבות ההשקה.

ה"ענקניקיות" הינן נקניקיות ענק בתיבול פיקנטי, הייחודיות בגודלן, שאין שני לו בישראל. הסדרה כוללת 2 מוצרים במארזים שונים: מארז של 2 נקניקיות 300 גר', ומארז של 5 נקניקיות 800 גר'. המארזים מעוטרים בלוגו חגיגי דמוי מגן דוד המציין את יום העצמאות ומהווה סמל לישראליות.

חברת התרופות פייזר (Pfizer) , יצרנית הויאגרה (Viagra), תיתן חסות במשחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורגל. החסות כוללת פרסום באיצטדיון רמת גן ופרסום על חולצות שחקני מכבי הרצליה. הכיתוב שיוביל את החסות הוא "תוסיפו V לסקס טוב יותר", משפט המלווה את פעילות המותג ויאגרה (Viagra), המותג המוביל בתחום הטיפול בתפקוד המיני.

חברת אסם ממשיכה לחדש בתחום רטבי הבישול והתיבול ומשיקה לרגל יום העצמאות סדרת רטבי ברביקיו לעוף בשלושה טעמים שונים: רוטב ברביקיו לעוף בטעם שום ודבש, רוטב ברביקיו לעוף בטעם מזרחי, Uרוטב ברביקיו לעוף בטעם מעושן.

סדרת רטבי הברביקיו לעוף מיועדת לשימוש בתנור הביתי או על המנגל והיא נותנת מענה לצרכנים המבקשים ליהנות מאכילת עוף בתיבול עשיר וטעים, תוך חסכון במאמץ וזמן

וללא פשרות באיכות.

חוויה הדור ה-3 בפלאפון. צפייה בכל התוכניות חינם ללא הגבלה. קונים מכשיר דור שלישי במחיר מיוחד של 29 שקל נטו לחודש ומקבלים את כל התכנים והגלישה בדור השלישי של פלאפון חינם ללא הגבלה למשך שנה. הפלאפון הרשמי של הדור השלישי: ה-Samsung 740 מוצע עכשיו למשדרגים ולמצטרפים מרשתות אחרות במחיר 29 שקל לחודש - 79 שקל בחודש עם זיכוי של 50 שקל בזמן אויר.

אסם מרחיבה את סדרת חטיפי הביסלי ומשיקה לרגל יום העצמאות טעם שישי בסדרה: חטיף ביסלי בטעם המבורגר. ביסלי המבורגר מצטרף לחטיפי הביסלי בטעמים הבשריים ? ביסלי גריל וביסלי ברביקיו, הזוכים לפופולאריות גבוהה ביותר. במבחני טעימה שנערכו בקרב בני נוער, המהווים את קהל היעד העיקרי של המוצר, זכה ביסלי המבורגר לציונים גבוהים מאד.

ביסלי המבורגר, כשאר סדרת חטיפי ביסלי מבית אסם, מיוצר ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים. אריזת ביסלי המבורגר מעוצבת בצבע אדום אש, וכוללת את שתי דמויות הביסלי, המלוות את הקמפיינים הפרסומיים של סדרת חטיפי ביסלי וזוכות לשיעורי אהדה גבוהים בקרב בני נוער ומבוגרים. למוצר אריזה מטאלית אטומה המבטיחה שמירה על טריות לאורך זמן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה

ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה


הדס ברטל |

הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל,  עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה.  נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על  התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.

מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה

לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.

מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף  ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף  ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%)   השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

 

אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה - קרדיט: שירות התעסוקה




יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות

כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.

סופרמרקט אינפלציה קניות
צילום: תמר מצפי

מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות

אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה אינפלציה OECD

מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.

בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!

המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD  

www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf


תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם

כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':