ת"א חתמה בעליות קלות: מכתשים אגן ב-3.13%

ת"א 25 עלה ב-0.21%, ת"א 100 הוסיף 0.36%, והתל טק 15 קפץ ב-1.1%. מניות הפועלים ולאומי ירדו ב-0.6% ו-0.65% בהתאמה. בזק נפלה ב-1.79%, אלווריון זינקה ב-6%
דרור איטח |

בסיום יום המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב חתמו מרבית המדדים בעליות שערים. את יום המסחר פתחה הבורסה בעליות סביב רמת 0.5%, כשהיא מעודדת מהעליות שנרשמו אמש בשווקי וול סטריט. במהלך היום נחלשו המדדים כשמדד התל טק בלבד מצליח לשמור על חוזקה. מחזור המסחר הסתכם ב-681 מיליון שקל, מתוכם כ-428 מיליון שקל נזקפו לזכות מדד המעו"ף.

מדד תל אביב 25 עלה ב-0.21% לרמת 653.78 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.36% לרמת 674.96 נקודות, ומדד הטכנולוגיה, תל טק 15 קפץ ב-1.1% לרמת 403.51 נקודות.

מניות הבנקים שפתחו את יום המסחר בעליות שערים, חתמו במגמה מעורבת: מניות הפועלים ולאומי שנסחרו במהלך המסחר בעליות של למעלה מ-1%, עברו בסיום לירידות של 0.6% ו-0.65% בהתאמה. מניות דיסקונט הוסיפו 0.62%, המזרחי עלו ב-0.14% והבינלאומי התרוממו ב-0.45%.

מניית מכתשים אגן זינקה ב-3.13%. ברקע, החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת Bayer Science לאספקת אימידקלופריד, קוטל החרקים הנמכר ביותר בעולם. האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר, העריך כי המוצר יכול להוסיף עוד כ-10% לרווחיות החברה, בתוך מספר שנים, שצפויים לתרום כ-20 עד 25 מיליון דולר ברווח הנקי. בלידר ושות' הותירו את המלצתם על "תשואת יתר" במחיר יעד של 30 שקל.

מניית בזק נפלה ב-1.79%. בבנק הפועלים העריכו, כי הכנסות בזק יצמחו ב-37% ברבעון הראשון 2005 ל-2.75 מיליארד שקל. אך ירדו ב-0.8% למול רבעון עוקב. הם מותירים את ההמלצה לבזק ב'תשואת שוק' עם מחיר יעד של 5.6 שקל והמניות מגיבות בעליה של 0.53%, תוך מחזור של 10 מיליון שקל.

מניית אל על עלתה ב-0.61%. בבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, סבורים כי המניה מתקשה להמריא ומעניקה למניה המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 3.5 שקל. בבית ההשקעות אומרים כי, ענף התעופה תנודתי מאוד ומשופע מגורמים רבים, להם השפעה מכרעת על החברה. כל עוד היא לא תצטרף לאחת מבריתות התעופה - צמיחתה מוגבלת.

אסם ירדה בסיום ב-0.86%, למרות העלאת המלצה עבורה על ידי האנליסטים של בנק הפועלים מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק" ומחיר יעד של 42 שקל. האנליסטים של הבנק סבורים, כי המחיר המניה משקף רמת מכפיל סבירה ביחס לאלטרנטיבות.

מניית אפריקה ישראל ירדה ב-1.04% למרות המלצה אוהדת מבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, שהעלו את המלצתם למניית החברה. האנליסט יובל בן זאב סבור כי הפוטנציאל היזמי של החברה עוד רחוק ממימוש, והעלה את המלצתו למניית החברה ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 156 שקל למניה, הגבוה ב-9.4% ממחיר המניה בשוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.