איפה מעלימים יותר מס, בשוק של ראש העין או בנצרת?

מה גרם לבעל מכבסה להשאר ללא מילים? ולמה המשטרה אשמה בעבירות של רופא שיניים? ביקורת מס בנצרת והסביבה, כל הפרטים בפנים
גיא עיני |

רשות המסים מדווחת היום (ג') על מספר ארועים חריגים בביקורת של מס הכנסה שנערכה לפני כשבוע באזור נצרת, כחלק מ-169 ביקורות בעסקים מענפי התעשייה, מסחר ומתן שירותים באזורים כפריים ועירוניים, שערך בשבוע שעבר משרד פקיד שומה נצרת,  בעיר ובסביבתה. התוצאות מראות כי בקרב 17% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

לצורך ההשוואה, לפני מספר שבועות דיווחנו כי מבקרי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים ממנו עלה כי אחוז גבוה של כ-37% מקרב עסקים בשוק ראש העין ובדוכנים בפתח תקווה ובסביבה לא רשמו הכנסות כדין ולא ניהלו ספרים כנדרש (לכתבה המלאה).

על פי הדיווח של הרשות מהיום, בביקורת שנערכה במכבסה בשפרעם, נמצא יומן קלנדרי המשמש למעקב אחרי הכביסה ללקוחות והתשלום בגינה. בדיקת היומן העלתה  כי לא נרשמו הכנסות בסכום של 1,775 שקל. התשלומים התקבלו ממספר לקוחות שונים עבור שירותי כביסה. בעל המכבסה, שנתור ללא מילים אמר למבקרים כי "אין לו מה לומר להם..."

המשטרה אשמה בהכל

במרפאת שיניים נמצא מסמך עסקי המעיד על טיפולים שעשה הרופא והסכומים שקיבל. מהמסמך עלה כי ארבעה תשלומים בסך 4,000 שקל לא נרשמו בספרי העסק. תשובתו המפתיעה של רופא השיניים היתה: "המשטרה תפסה לי את הספרים, החזירו לי אותם לפני שבוע ולא הספקתי לרשום".

פורע את הצ'ק ומוציא חשבונית

מבדיקת תנועת הבנק של אדריכל מנצרת נמצאו הפקדות של 3 צ'קים בחשבונות של האדריכל, שלא תועדו בספרי העסק. תשובתו לפשר הדבר: "הצ'קים עבור תכניות בניה בכפר משהד- צ'ק אחד נפרע וחיכיתי שהצ'ק השני יפרע ואז אוציא חשבוניות אחת על שני הצ'קים. לגבי הצ'ק הנוסף לא יודע מה מקור הצ'ק". ההסבר שניתן על ידי האדריכל לא שכנע את המבקרים שהעבירו את תיקו למחלקת התביעות לאחר שנחקר.

אין חשבוניות ביום ראשון

במהלך הביקורת הגיעו המבקרים גם למספר משרדי עורכי דין באזור, אצל אחד מהם נבדקו תנועות חשבון הבנק שהעלו כי 4 העברות בנקאיות, שהועברו אל חשבונו מההוצאה לפועל, בסך 11,613 שקל, לא נרשמו בספרי החשבונות, כמו גם צ'ק שנמצא ברשותו בעת הביקורת, על סך 6,900 שקל. עורך הדין נימק כך: "את הצ'ק קיבלתי בשבת בבית, ביום ראשון אנחנו לא עובדים והיום לא הספקתי עדיין לרשום. לגבי ההוצאה לפועל, אני מחכה להם לפירוט לגבי איזה לקוחות הסכומים שהעבירו לי כדי להוציא להם קבלות".

כמה מבעלי העסקים שבוקרו בחרו להעביר את האחריות למעשיהם אל בני משפחתם, כך למשל משווק גלידות מנצרת שלא רשם בספרי העסק 1,450 שקלים שהופקדו לחשבונו לטענתו, אחיו מטפל בצ'קים והוא צריך לשאול אותו.

קיראו עוד ב"בארץ"

"חיכיתי לאחותי שתבוא ותרשום"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)

חוק הגיוס: כשזה מגיע לחרדים, עוצמה יהודית מאבדת את העוצמה

עוצמה יהודית רוצה מלחמה בלי לוחמים: השתיקה המפלגתית על גיוס החרדים חושפת עד כמה המספרים מתעתעים, איך יוצאים בשאלה נספרים כחרדים, ואיך החוק החדש מאפשר להציג עמידה ביעדים כמעט בלי לגייס באמת, מהלך שמרחיק את החרדים מלהשתלב בתעסוקה ופוגע במשק כולו
ד"ר אדם רויטר |

במסגרת מאמציהם למנוע את רוע הגזירה, משמע לשאת בעול הביטחון כמו כל יהודי אחר במדינת ישראל, מנהיגי החרדים מייצרים כמה שיותר קומבינטוריקה וביסמוט נופל או מופל לפח. במסגרת ההסכמות שחוק הגיוס החדש והרע מאד הזה קובע, ייספרו בתוואי הגיוס כל הבנים שלמדו אי פעם במוסדות חרדיים, כולל 20% מהם שבכלל עזבו את המגזר. אסביר בסוף גם איך כל זה קשור לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה.

מסתבר שכיום שיעור היוצאים בשאלה מכל שנתון חרדי עומד על שיעור של כ-20%. אתם קוראים נכון. לפי "עמותת הלל", שהיא הכתובת הראשית של יוצאות ויוצאים בשאלה מהמגזר - שמגיעים אליה ונעזרים בה לרוב כשהם בגילאי 17 עד 25, אלו מביניהם בגילאי 18 עד 20 מתגייסים ברובם לצה"ל. למעשה לפי עמותת הלל כ-75% בגילאים הללו מתגייסים לצה"ל.

בואו ניכנס רגע למספרים. בשנתון הגיוס של 2024-2025 (תשפ"ה) יש כ-76 אלף בנים שנולדו בשנת 2006, מתוכם כ-57 אלף הם יהודים שמתוכם כ-14 אלף הם מהמגזר החרדי. מתוכם התגייסו השנה כ-2,900 שהם כ-20% מהשנתון החרדי (המקור: עיתון "הארץ" )

יש לציין כי זו קפיצה משמעותית ביותר לעומת כ-1,200 מגויסים יוצאי המגזר בממוצע שנתי, משמע 8% מכל שנתון, בשנים שקדמו לתשפ"ה וזו לפחות בהחלט בשורה טובה.

כמה מתוך המתגייסים יצאו מהמגזר וכבר אינם חרדים? ע"פ הערכות כ-20% מכל שנתון עזבו את המגזר. משמע מתוך שנתון של 15,000 כ-3,000 כבר אינם חרדים. לפי עמותת הלל המלווה יוצאים ויוצאות מהמגזר, כ-75% מהם מתגייסים לצה"ל. משמע מתוך ה-2,900 שהתגייסו, שהם יוצאי המגזר החרדי ניתן להניח שכ-2,250 מהם בכלל עזבו את המגזר. מבחינתם, הם לא מתגייסים לצה"ל כחרדים אלא כדתיים לאומיים, כמסורתיים או כחילוניים (רובם נותרים קרובים לאמונה ולמסורת ואינם הופכים לחילוניים). אבל הם נספרים כמתגייסים חרדים - וזו נקודה מאד חשובה.