הסוחרים נלחמים על כל דולר, מה צפוי לזוכים?
ביום ב' ה-6.1.2014 נפתחה תחרות הסוחרים הגדולה של חברת
בתחרות נוטלים חלק מהטריידרים המוכרים בישראל לצד סוחרים אנונימיים מכל קהילת הסוחרים. כבר בימיה הראשונים של התחרות ניתן להבחין בכך שהתחרות לא תהיה קלה לאף סוחר. בצמרת הטבלה רואים תהפוכות רבות, אפילו על בסיס שעתי. סוחרים שהיו אך לפני יום-יומיים בראש הטבלה צונחים פתאומית ב-2-3 מקומות או מטפסים במעלה הטבלה באותו הקצב.
ריבוי המשתתפים בתחרות מותיר לסוחרים תחושת תחרותיות מתמדת משום שאין ביטחון מוחלט גם למי שנמצא בצמרת וזאת כיוון שמספיק שיהיה סוחר אנונימי אחד שקלע ובחר במניה שטסה בפתאומיות עשרות אחוזים ביום בכדי להדיח מתמודד אחר מהצמרת.
מחברת Best-Trader נמסר כי הפידבק המתקבל מסוחרים רבים (דווקא מהאנונימיים וחסרי הניסיון שביניהם), הוא פידבק מצוין אשר מתמקד בעיקר בתודות מהמשתתפים אשר מדגישים כי הם לומדים המון מעצם התחרות. "סוחרים רבים באים ואומרים לנו כי לסחור בדמו ללא תחרות לא באמת נותן תחושות אמיתיות של הפסד או רווח ואילו בתוך מסגרת תחרותית, פתאום נאבקים על כל דולר כדי למקסם רווחים ולחתוך הפסדים כמה שיותר מהר".
"לנו בחברת Best Trader חשוב מאוד שהציבור יבין שגם בימים אלו בהם הריביות בעולם אפסיות ניתן להרוויח לא מעט ולא צריך להסתפק במועט. חשוב לנו שהסוחרים יאמינו בעצמם, ילמדו לסחור ויבינו שאפשר להפיק רווחים נאים בשוק ההון גם אם לא זוכים בתחרות ולא מייצרים עשרות אחוזים ברבעון. אם השכלה פיננסית היתה חלק מתכנית הלימודים בבתי הספר והמודעות היתה גבוהה יותר היו כאן עוד אלפי משתתפים שמבינים את מה שמבינים היום מאות הסוחרים שכבר משתתפים בתחרות."
אין ספק, שלקהילת הסוחרים המנומנמת תחרויות מהסוג הזה עושות רק טוב. הן גורמות לסוחרים להבין שהם לא לבד מול המחשב. הן מעוררות מחדש את יצר התחרויות והן בעיקר גורמות לכל סוחר לשבת מול המחשב, לחשוב ולנתח. לנו לא נותר אלא לאחל למשתתפים הצלחה.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
