דירוג הפרסום לחודש ספטמבר: רשתות השיווק מובילות. בקטגוריית האינטרנט מובילה פרטנר

רשתות השיווק הוציאו כ-43.2 מיליון שקל במחירים ריאלים, שהם למעלה מפי שניים מקטגוריית ספקי האינטרנט, שהוציאו כ-19 מיליון שקל ודורגו במקום השני
מאיה זיסר |

בכל תקופת חגים מסתערות רשתות השיווק על הצרכנים ומעלות את הוצאות הפרסום בצורה משמעותית. לכן רשתות השיווק מובילות באופן ניכר בהיקף ההוצאה לפרסום בחודש ספטמבר האחרון כך עולה מדירוג יפעת בקרת פרסום לחודש ספטמבר 2009.

על פי הדירוג רשתות השיווק הוציאו כ-43.2 מיליון שקל במחירים ריאלים, שהם למעלה מפי שניים מקטגוריית ספקי האינטרנט, שהוציאו כ-19 מיליון שקל ודורגו במקום השני. מבין רשתות השיווק רשת 'הרבוע הכחול' הינה המפרסמת המובילה בין רשתות השיווק עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-9.6 מיליון שקל, ואחריה שופרסל עם הוצאה של 8.9 מיליון שקל כאשר רשת ה'סופר-פארם' עם 5.7 מיליון שקל.

בקטגוריית האינטרנט וכן בדירוג המותגים מובילה חברת 'פרטנר', עם הוצאה של 9.4 מיליון שקל לפרסום שירותי האינטרנט בקמפיין 'לגלוש בלפטופ מכל מקום' באמצעות משרד הפרסום, 'שלמור אבנון עמיחי'. חברת 'בזק' מדורגת במקום השני, עם ההשקה הבולטת של רשת NGN המהירה באמצעות משרד הפרסום 'אדלר חומסקי ורשבסקי'.

כבכל חג מתבלטת גם קטגוריית הביגוד, ובספטמבר האחרון היא ממוקמת במקום השלישי עם הוצאה לפרסום של כ-15.3 מיליון שקל. ביניהן, רשת 'קסטרו' הנה המפרסמת הבולטת בקטגוריה עם קמפיין 'CITY.LOVE.STYLE' של משרד הפרסום, 'ראובני-פרידן' לחורף 2010, כאשר אחריה מודרגת רשת TNT באמצעות משרד הפרסום 'באומן בר ריבנאי', במקום השלישי מדורגת הרשת 'פקטורי 54' שבשנה האחרונה התרחבה בצורה משמעותית.

קטגוריה נוספת הפעילה מאד בתקופות החגים היא קטגוריית העמותות המסייעות לנזקקים. עמותות הסיוע פירסמו בספטמבר בכ-6.8 מיליון שקל ובראשן 'הקרן לידידות', שפרסמה הענקת תלושי קניה לנזקקים בשופרסל באמצעות אדלר חומסקי ורשבסקי, וכן עמותת 'לתת' שהודיעה על הענקת 200 אלף ארוחות חג באמצעות 'שלמור אבנון עמיחי'.

המפרסם הגדול: קבוצת שטראוס היקף הוצאה בסה"כ של כ-13.6 מיליון שקל

על פי דירוג יפעת, המפרסמת המובילה בחודש ספטמבר הינה 'קבוצת שטראוס', עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-13.6 מיליון שקל. שטראוס פירסמה בספטמבר באמצעות משרד הפרסום 'שלמור אבנון עמיחי' את מארז הבקבוקונים החדש של שוקו יטבתה, חטיף אנרג'י, שמן הזית של יד מרדכי ומילקי בטעמים חדשים. באמצעות משרד הפרסום 'באומן בר ריבנאי' פירסמה שטראוס את קפה עלית בטעם ברזילאי, את מסטיק MUST, שוקולד פרה ועוד. בגזרת הגלידות פירסמה שטראוס את קרמיסימו קרמבו באמצעות משרד הפרסום, 'ראובני פרידן'.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "נתון מעניין נוסף העולה מפרסום שטראוס הנו הצטרפות משרד הפרסום המתמחה בצעירים 'לעומק התודעה' אל שורות משרדי הפרסום הגדולים המייצגים את הקבוצה עם קמפיין אינטרנטי למסטיק MUST תחת הסלוגן: 'MUST LONG LAST'.

במקום השני מדורגת חברת פרטנר עם 10.5 מיליון שקל, במקום השלישי מדורגת קו אופ הריבוע הכחול עם 9.6 מיליון שקל שקל. 'החברה המרכזית למשקאות' התברגה בספטמבר במקום הרביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-9.2 מיליון שקל. החברה פירסמה באמצעות 'קבוצת דחף' ברכת חג שמח מקוקה-קולה, ובאמצעות JWT משקה בטעם דבש של פריגת. קבוצת בזק סוגרת החמישיה הראשונה עם הוצאה ריאלית לפרסום כ-9 מיליון שקל.

ג'יימס ריצ'רדסון סוגר את טבלת המותגים ומתמקם במקום העשירי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-3.5 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום, 'גליקמן נטלר סמסונוב', עם פרסום קוסמטיקה ובשמים ליוצאים לחו"ל בתקופת החגים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה