ידין ענתבי: "נפילה של טייקון בישראל היא לא דרמטית והיא לא תמוטט את המשק"

הממונה על שוק ההון במשרד האוצר בראיון לגלי צה"ל: הממשלה לא צריכה להשתמש בכספי הציבור בכדי להציל טייקון ישראלי מנפילה
אריאל אטיאס |

הממונה על שוק ההון במשרד האוצר טוען הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי הממשלה לא צריכה להשתמש בכספי הציבור בכדי להציל טייקון ישראלי מנפילה. בכך הסכים ידין ענתבי עם דבריו של חברו במשרד האוצר, ראש אגף התקציבים, רם בלינקוב שהתייחס אתמול לשאלת ה"טייקונים" ואמר, כי "אם מישהו הנפיק אגרות חוב והלך עם הכסף למזרח אירופה עד שהגיע לאיזה קרקע והחליט להקים שם איזה בניין, אז מי שהלווה לו עשה פעולה מופקרת ואין שום סיבה שמדינת ישראל תשלם כדי לעזור לו".

בכירי האוצר התייחסו לשאלה הגדולה של פירעון החובות של בעלי החברות הגדולים ביותר בישראל. בשנתיים הקרובות צריכים להיפרע חלק גדול מההלוואות. "לגופים המוסדיים יש אחראיות מאוד גדולה להחזרת הכסף ללקוחות שלהם. הלוואות האלה ניתנו במהלך השנים כאשר חלק גדול מאוד מהכספים שלהן נותב לפעילות חיובית בשוק המקומי וחלק אחר לפעילות לא טובה", אמר ענתבי.

"לקופות הגמל יש מספר דרכים להחזיר את החובות של בעלי החברות כלפיהן. חלק מהתהליך להחזר החוב הוא לקחת מניות או בעלות על החברות של הטייקונים שהנפיקו, כלומר לקחת נכסים אחרים שלהם. זו לא עזרה של המדינה אלא פעילות שאותו גוף צריך לעשות", אמר ענתבי.

"היום אנחנו מתירים הרבה מגבלות כדי שהם יוכלו לעשות את זה", אמר ענתבי בהתייחסות לפעולות אותם נוקטת הממשלה כדי לאפשר לגופים המוסדיים להחזיק בנכסים אחרים במידת הצורך.

ענתבי טוען, כי "צריכים להתרגש קצת פחות מנפילה של הטייקונים האלה. יש להם נכסים אחרים, בין אם נדל"ן ובין אם פירמות אחרות שנסחרות בבורסה הישראלית. נפילה של טייקון בישראל היא לא דרמטית והיא לא תמוטט את המשק. לכן, המדינה לא צריכה להזרים כספים כדי להציל אותו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק