צור וביטוח ישיר מזנקות: במו"מ למכירת אחזקותיה במזרח אירופה ברווח של 180 מ' ד'
קבוצת צור שמיר שבשליטת משפחת שניידמן, ומנוהלת ע"י הבן מוקי (משה) שניידמן המשמש כיו"ר החברה, מנהלת מגעים מתקדמים למכירת אחזקותיה (50%) בחברת הביטוח אינטאוצ' גרופ (Intouch) המרכזת את פעילותה במזרח אירופה, לשותפתה רויאל סאן אליאנס (Royal & Sun Alliance Insurance). כך עולה מדיווח שפרסמו הבוקר החברות לבורסה. התמורה לרכישה היא בסכום של 70 מיליון יורו. החברה צופה, כי במידה והמו"מ יבשיל לכדי עסקה, עשוי להיווצר לה רווח הון בסכום של כ-180 מליון שקל לאחר מס.
הערכות בשוק הן שניסיון למכור את אחזקותיה במזרח אירופה נובעת מהצורך לנזילות והעמידה בפרעון לפרוע בחודשים אפריל עד יולי 2009 תשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח בהיקף של כ-116 מיליון שקל ולגלגל עד סוף השנה חוב בנקאי בהיקף של 136 מיליון שקל.
חברת הדירוג S&P מעלות הורידה לאחרונה את דירוג האג"ח של צור שמיר, באופן חד של שבע דרגות. מדובר באג"ח מסדרה ה' שדירוגו ירד מרמה של A עם אופק שלילי לרמה של -BB עם אופק שלילי. האג"ח הצפוי להיפדות באפריל 2012 נסחר בתשואה שנתית לפדיון של 21.8%, זה אחרי עלייה של 5% הבוקר.
חברת אחזקות צור שמיר נסחרת בבורסה לפי שווי של 72.1 מיליון שקל. החברה פועלת בעיקר בתחומי הביטוח - באמצעות חברה בת (67.2%) ביטוח ישיר (נסחרת לפי שווי של 271 מיליון ש') והחברה נכדה (85% החזקה של ביטוח ישיר) ישיר איי.די.איי (נסחרת לפי שווי של 144.3 מיליון ש'). תחום הפעילות השני של החברה הינו נדל"ן, בה פועלת החברה באמצעות חברה בת (62.1%) אדגר השקעות (נסחרת לפי שווי של 316 מיליון ש').

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.