עידו סמואל: "דרשו ממני 20,000 דולר כדי להוריד אתר מזויף שהקימו המתחרים שלי"
עידו סמואל ו'ברוקר טוב' חוזרים לכותרות והפעם, לשם שינוי, הם בצד של התובעים ולא הנתבעים. סמואל, המייסד והבעלים של מכללת 'ברוקר טוב' ואתר האינטרנט brokertov טוען בביהמ"ש כי מתחריו בשוק ההון הקימו אתר פיקטיבי בשם brokertov.com (האתר המקורי של סמואל הוא brokertov.net) וובאמצעותו הם מטעים גולשים ברשת האינטרנט ומנתבים אותם לאתר המזויף במקום לאתרו של סמואל, המקורי.
סמואל תבע בביהמ"ש מ'גוגל ישראל' להמציא לידיו בתצהיר את כל המידע והפרטים בעבר ובהווה המוחזקים בידה או בשליטתה הקשורים במישרין ובעקיפין לכתובות הדוא"ל [email protected] ו- [email protected], לרבות שמם המלא של בעלי כתובות הדוא"ל וכתובתם הפיזית. בנוסף תובע סמואל מחברת 'הוט' לחשוף בפניו את כל המידע והפרטים של הגורמים הקשורים לענייןץ
מי עומד מאחורי 'ברוקרטוב' המזויף, האם זה המתחרים?
לטענת סמואל המחזיק באתר האינטרנט "ברוקרטוב נקודה נט"BROKERTOV.NET) הוקם ברשת אתר בשם: "ברוקרטוב נקודה קום" (BROKERTOV.COM), אשר תכניו וצורתו מפרים סימנים רשומים שלו.
מומחה מטעמו של סמואל, שניסה לאתר את פרטי שם המתחם באמצעות שאילתא מקובלת הראה כי המחזיקה במתחם זו חברת Proxy, קרי חברה שמחזיקה במספר אתרים כדי שלא ניתן יהיה להגיע למפעיליהם.
מחוו"ד המומחה עולה גם כי מי שמקיש על מנוע חיפוש כדי למצוא את מכללת ברוקרטוב, שמנוהלת ע"י סמואל, יגיע לאתר אחר, מזויף, ולא לאתר המקורי שלהם.
לטענת סמואל, 'טלנירי', 'מכללת מגמות', 'חברת Be Trader' וחברת 'Level 2'
פועלים בתחום זהה לשלו ועסקיהם מתחרים זה בזה. "הם או מי מהם רכשו את שם המתחם "ברוקר טוב" והקימו את האתר המפר כך שלצופה התמים ייחזה האתר המפר כאתר של המבקשים, לאור סימן המסחר המוכר והרשום שלהם, וכן בגין עבודתם רבת השנים בתחום". כך לדברי סמואל.
מכתב התביעה עולה, כי החברות או מי מהם עשו שימוש בסימן המסחר על שלל הופעותיו באמצעות פיזור המילים "ברוקר טוב" במלוכד ובמפוזר במקומות אסטרטגיים באתר המפר ובשם המתחם המפר, כדי לגרום לציבור הגולשים המחפשים את אתר המבקשים להתבלבל או לטעות בהגיעם לאתר המפר.
עידו סמואל: "דרשו ממני 20,000 דולר כדי להוריד את האתר המזויף"
עידו סמואל הצהיר עוד, כי החברות הנתבעות או מי מטעמם דרשו בעבר סכום של 20,000 דולר כדי להפסיק את פעילות האתר המפר באמצעות מכירת שם המתחם למבקשים. הצעה, שאם היתה קיימת הרי לאור ההתכתבויות שבין הצדדים - עברה מהעולם.
כן טוענים 'ברוקרטוב' וסמואל כי החברות הנתבעות או מי מטעמם ביודעין ובמכוון עשו כל שביכולתם כדי להסתיר את זהות בעלי האתר המפר, בעליו ובעלי שם המתחם המפר תוך ניסיון להונות את המבקשים. בכך הם מרוקנים מתוכן את הסימן הרשום שלהם ופוגעים בעסקיהם.
השופטת: אין כל מניעה שבתי המשפט יחשפו כתובת אינטרנט של גולש שפוגע בחסות האינטרנט
ד"ר דרורה פלפל, השופטת בדיון זה התייחסה רבות לחופש הפעולה והמידע הנרחב שמגלמת בתוכה הזירה האינטרנטית והצביעה על מקרים דומים, קודמים בהם נעשתה באינטרנט עבירת איסור לשון הרע ( מזמור הפקות נגד NRG) אך זו גם הכילה התייחסות לנושא עוולה קניינית.
"בחינת הראיות כפי שצוינו לעיל, מעלה כי יש לפחות גניבת עין אם לא מעבר לזה בשימוש בשם של ברוקרטוב שמטרתו עשיית רווחים כנראה ממוניטין שלה שנצברו במהלך השנים ואשר גובשו בסימן רשום מטעמה לגבי שם זה".
השופטת קיבלה את טענותיו של סמואל וקבעה, כי "מאחר ובדרך שבה נעשה שימוש בשמה של ברוקרטוב נוצרה, לכאורה, הפרה של סימן מסחר רשום שלה וגם או נוצרה לכאורה מראית של גניבת עין, אני מורה על חשיפת כתובת ה – IP של משתמש מס. 33698 באמצעות חברת גוגל".

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.