אופציית Knock-In

האופציות האקזוטיות אומנם מורכבות יותר, אך מאפשרות למשקיע אפשרויות השקעה חדישות, שונות ומיוחדות שלא ניתן להשיג באמצעות אף מכשיר פיננסי אחר

משקיעים רבים הסוחרים באופציות נחשפים למסחר באופציות רק בצורתם הבסיסית ולא חוקרים עולם זה לעומק.עולם המסחר באופציות הוא למעשה אין סופי, בזכות השימושים הרבים שניתן לעשות ע"י שילובים של אופציות (אסטרטגיות), ובשל האופציות הפחות מוכרות למשקיעים- אופציות אקזוטיות.

האופציות האקזוטיות אומנם מורכבות יותר, אך מאפשרות למשקיע אפשרויות השקעה חדישות, שונות ומיוחדות שלא ניתן להשיג באמצעות אף מכשיר פיננסי אחר.

שם המשחק באופציות זה מחיר הפרמיה שמשקיע ישלם במידה ויקנה אופציה, או עלות הפרמיה שיקבל במידה ויחליט למכור. באופציות אקזוטיות נהוג להוסיף אלמנט נוסף לאופציות הערומות (PUT,CALL), ובכך מוזילים את עלות הפרמיה.

כמו בסוגי אסטרטגיות, ישנם מספר סוגי אופציות אקזוטיות, אחת מהן היא אופצייתKnock In.

אופציה זו דומה בהגדרתה ל-ORDER בו אנו משתמשים במסחר במניות או במט"ח. לדוגמה, אם ברצונו של משקיע לבצע קנייה של אופציית CALL דולר/שקל, ושער זוג מטבעות בעת הכנסת האופציה היה 4.3000, אותו משקיע יהיה מעוניין שהאופציה תפתח כששער השוק ירד לרמה של 4.2500 (לדוגמא) ולכן יבצע אופציית Knock In בשער STRIKE (מחיר מימוש) של 4.2800.

למה?

אם המשקיע יפתח אופציית קניית CALL ערומה בSTRIKE- 4.2800 והשער בשוק הינו 4.3000, אזיי האופציה תהיה בתוך הכסף ומחיר הפרמיה יהיה גבוה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.