IBI: פרטנר נסחרת בדיסקאונט של 33% לשוויה הכלכלי
בית ההשקעות אי.בי.איי מעלה את המלצתו למניית חברת הסלולר - פרטנר, מ"צבור" ל"קניה". את מחיר היעד למניה מותירים בבית ההשקעות על 43.4 שקל כ-28% מעל מחירה של המניה בבורסה.
לדברי האנליסט טל סירוטה, בהתחשב במצבה הפיננסי היציב של החברה, הצפי לצמיחה בתזרים בשנתיים הקרובות ומובילות המותג אשר להשערתו תתרום לגידול בנתח שוק אנו רואים בפרטנר הזדמנות קנייה.
בבית ההשקעות צופים כי תחול בהכנסות החברה (בהשוואה ל-2004) וצמיחה בתזרים - בשנת 2005. להערכתם, פרטנר צפויה לראות הכנסות של כ-4.9 מיליארד שקל, EBITDA של 1.57 מיליארד שקל, ותזרים מזומנים תפעולי של 980 מיליון שקל.
באשר ל-2006 מעריכים באיי.בי.איי כי צפוי התזרים התפעולי של החברה להגיע לכ-1.28 מיליארד שקל ומעריכים כי החברה תחלק דיבידנד לראשונה.
בבית ההשקעות מספרים כי, החברה מסיימת ב-2005 את מרבית ההשקעות הכבדות הקשורות לפריסת רשת הדור השלישי ומעריכים כי החל מ-2006 החברה תראה ירידה משמעותית בהשקעות בציוד, מה שיתרום לגידול בתזרים. בנוסף, על אף רמת החוב היחסית גבוהה שהחברה תראה ב-2005, הנהלת החברה צופה כי ב-2006 יחזור שעור החוב ל-EBITDA לרמה שנראתה ב-2004 אשר עומדת בקירוב לממוצע של חברות סלולאר באירופה העומד על 0.9.
מובילות השוק והמותג צפויה להישמר בעתיד - בבית ההשקעות מעריכים כי בשנתיים הקרובות החברה תשמר את מיצוב השוק שלה והיא אף עשויה להפוך לחברת הסלולאר עם מספר המנויים הגדול ביותר בישראל. להערכתם, ב-2005 מספר המנויים של החברה יגיע ל-2.46 מיליון וכי החברה תראה גידול ממוצע של כ-3% לשנה עד 2008.
באי.בי.איי מעריכים כי, קפיצה במכירת מכשירי דור שלישי צפויה ב-2006, לדבריהם, ניתן להעריך כי בארץ בדומה לתקדימים של הא'ציסון במקומות אחרים בעולם החברה תראה מעבר הדרגתי של בסיס המנויים למכשירי דור שלישי עד 2008 וכי כבר ב-2006, עם ירידת מחירי המכשירים, ניתן יהיה לראות קפיצה במספר מנויים האוחזים במכשירים אלו.
בהסתמך על ניסיון מדינות כגון אנגליה ואיטליה אשר בהן השיקה הא'ציסון את השירות לפני כשנתיים ניתן לראות כי הגידול במספר המכשירים המוצעים לציבור מהווה מפתח באימוץ השירות על ידי מנויים.
באיי.בי.איי משערים כי פרטנר תמנע מלהציע מבחר גדול של מכשירים טרום ירידת מחירים עקב מאמצי החברה להוריד את רמות סבסוד הציוד. בבית ההשקעות חוזרים על הערכותיהם כי שרותי הדור השלישי, בטווח הארוך לא יתבטאו בשעורי צמיחה משמעותיים ב-APRU, אך יתרמו רבות למניעת שחיקה בהכנסות כתוצאה מרווית השוק והתגברות התחרות.