טסלה
צילום: Istock

טסלה מתחמשת; תבנה בית זיקוק לליתיום על רקע המחסור בסוללות

הקרב על הליתיום - יצרניות הרכב הגדולות רואות את הנולד ומנסות ״להבטיח״ לעצמן אספקה קבועה ויציבה של חומר הליתיום המייצר את סוללות הרכבים החשמליים, החלק החשוב ביותר ברכב החשמלי
עומר רוסו | (1)

טסלה  TESLA INC שוקלת להקים בית זיקוק לליתיום בטקסס. נראה שהיא מחפשת להבטיח אספקה ​​של הרכיב החשוב ביותר ברכב החשמלי, סוללות. זאת על רקע הביקוש הגדול וההשתלטות  אט אט של רכבים חשמליים על שוק הרכבים בארה״ב. ההחלטה האם לעשות את המהלך בעיקר תלויה בהקלות במס רכוש מקומי, שתקל על טסלה.

לפני כחודש, ענקית הרכב טויוטה  TOYOTA MOTOR CORP החליטה להקים ולהשקיע 2.5 מיליארד דולר במפעל אמריקאי שייצר סוללות לרכבים חשמליים היברידיים. התחלת הייצור של סוללות במפעל זה מטעם טויוטה אמור להתחיל בשנת 2025, כאשר החברה מצהירה כי סך ההשקעה במפעל יסתכם ב-3.8 מיליארד דולר. 

נראה שהתחרות על הסוללות ממשיכה לגבור. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק כבר אמר בעבר שייתכן שטסלה תצטרך להיכנס ישירות לתעשיית הכרייה והזיקוק  של הליתיום, כיוון שהעלויות של רכישה ממקור חיצוני עולות לאורך זמן על רקע הביקוש, וכעת, נראה שהיא תעדיף לעשות זאת בעצמה. מאסק התבטא גם בעבר לגבי אותה תחרות בין ענקיות הרכב על הסוללות. "אתה לא יכול להפסיד בתחום הזה, זה מכונה להדפסת כסף". בנוסף, החלטה כזאת עשוייה ״להבטיח״ אספקה ​​קבועה ויציבה של סוללות לטסלה.

אם תאושר ותצא לפועל, הבנייה עשויה להתחיל ברבעון הרביעי של 2022 ותגיע לייצור מסחרי עד סוף 2024, לפני טויוטה שהוזכרה מעלה. במסגרת התוכנית, טסלה תשלח את המוצר הסופי מבית הזיקוק באמצעות משאיות לאתרי ייצור סוללות שונים של טסלה.

מחירי הליתיום זינקו השנה בשל הביקוש הגואה ממגזר הרכב. סין היא יצרנית הליתיום הגדולה בעולם. "יצרניות הרכב מנסות להבטיח שליטה על אספקת הליתיום, תוך גידור לכל מצב גיאופוליטי שעלול להיווצר בעתיד שבו האספקה ​​תופרע", אמר ארפיט אגרוול, מנהל בחברת ההון סיכון Blume Ventures.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחחח אז ירוקים יהפכו לכתומים הלך המיתוג שלום לכלכלה (ל"ת)
    יניב ירקת 11/09/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס