איתן יוחננוף: "אנחנו מתעסקים במכירה במחיר זול, הורדנו מחירים לטובת הצרכנים"
יוחננוף יוחננוף -0.48% פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי וגם היא כמו הקמעונאיות האחרות נהנתה מרבעון חזק - עלייה של 15.3% במכירות חנויות זהות וזינוק של כ-100% ברווח הנקי שהסתכם בכ-53 מיליון שקל. בשורה העליונה, ההכנסות ברבעון עלו ב-18% ל-1.3 מיליארד שקל. "אנחנו מסכמים רבעון עם עלייה במכירות הכלליות ועלייה בחנויות הזהות למרות ירידה ברווחיות הגולמית שבא בעקבות האסטרטגיה להתייעל ולהוריד מחירים. מדובר ברבעון חזק, הטוב ביותר מאז מעולם של יוחננוף". אומר עוז יוסף סמנכ"ל הכספים. איתן יוחננוף מנכ"ל החברה הציג את הקשיים בהתרחבות הרשת בגלל עלויות המימון, התחרות מול הקמעונאיות הנוספות בשוק, והשפעת ביטולי הטיסות על הרבעון.
איתן יוחננוף מנכ"ל; קרדיט: גבע טלמור
החברה הציגה גידול של 15.3% במכירות חנויות זהות וזינוק של 101% ברווח הנקי ברבעון השלישי. מהם הגורמים המרכזיים להצלחה זו, וכיצד אתם מתכננים לשמר את המומנטום?
"יכולים להצביע על כך שברבעון הזה אנחנו מתעסקים במכירה במחיר זול לצד איכות מוצר וחווית קנייה ושירות איכותי. הצורך לקנות בזול בתקופה הזו הולך וגובר, בנוסף הכיוון שלנו במימוש הקונספט לא התחיל אתמול, זה מצריך התארגנות ויכולות רחבות, כמו יכולות פיננסיות ויכולת לספק סחורה בכל ההיבטים התפעוליים. התוצאות של העבודה שלנו באות לידי ביטוי ורואים את זה בדוחות. למרות כל האתגרים שהיו וביניהם, שוק הפירות והירקות שהתייקר מאוד, ידענו להתמודד. לדוגמה מחיר העגבנייה עמד על 10 שקלים ממוצע קניה, אך לא העלנו מחירים לצרכן והשכלנו לעשות מבצעים לצרכן. צמצמנו הוצאות מיותרות כמו פרסום, הצרכן רואה את זה ומגיב ברגליים. רואים ירידה תפעולית אך צמיחה במקומות אחרים וברווחיות".
- רשות התחרות הגישה כתבי אישום נגד אייל רביד ואיתן יוחננוף
- יוחננוף בדוחות טובים - הרווח ברבעון הוכפל ל-53 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרבעון הבא יהיה טוב יותר?
"אנחנו מסתכלים שנתי, ברבעון השלישי חווים בדרך כלל עלייה בהוצאות האנרגיה, בגלל חודשי הקיץ ויש ידענו לחפות על זה. ברבעון הרביעי התוצאות מתאזנות קיטון בהוצאות התפעוליות".
כמה ביטולי הטיסות השפיעו על תוצאות הרבעון? הרווח עלה משמעותית הוא מייצג?
"זה חלק מהשוק וזה גם משפיע, לא ניתן לראות רק בהיבט הזה, השוק הוא דינמי, לפעמים יש דברים שמשתנים ויכולים גם להופיע בהמשך. אנחנו פה שחקנים של השוק גם היום וגם מחר, זה לא בשליטתנו, יודעים לארגן את עצמנו בהתאם, תמיד עם יד על הדופק. חברה צעירה ודינמית שמעידות על העתיד שלה".
איך אתם מתמודדים עם התחרות עם אושר עד והשחקניות הנוספות? היא אומנם לא נסחרת ועל פי השמועות בשוק הם במקום השלישי בנתח שוק
"אנחנו חלק משוק גדול, בסוף כל אחד מראה את היכולות והידע שלו, לאחר הסתכלות עמוקה אנחנו בחרנו להיות בקונספט שמשרת ונוגע במקסימום הצרכנים בישראל, שחקני מחיר, שירות ,וכשרות, הרשת פונה לנתח הגדול ופה פוטנציאל הצמיחה שלנו. אנחנו רוצים לדבר למסה הגדולה של האנשים. האסטרטגיה של הרשת היא המחיר הזול בשוק יחד עם מוצרים כשרים וחווית קנייה".
- מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
- “המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
בנוגע לפתיחת סניפים חדשים אתם מתכננים לפתוח לפחות 18 סניפים נוספים, מהן האסטרטגיות שלכם להרחיב את הפריסה הארצית, ואילו אתגרים אתם צופים בנוגע ללוגיסטיקה ולתפעול?
"ממשיכים לפעול להשיג עוד חוזים ורכישות, בחלק מהסניפים החוזים חתומים והנכסים עצמם נרכשו. האתגר הגדול ביותר שלא בהשפעתנו הוא הריבית שמעכבת את הצמיחה והפיתוח, עלויות המימון גדלות. חברה כמונו שצריכה להשקיע כדי לפתח את העתיד, נתקלת באתגרים כי כשהכסף יקר חלק מהעסקאות יורדות מהפרק, והיכולת לצמוח נפגעת ומתעכבת. זה אתגר מצפים לראות את הנגיד וכל הנוגעים בדבר, נכנסים מתחת לאלונקה".
- 11.לקוח 27/11/2024 21:24הגב לתגובה זוקונה ברשת, מחלקת בשר איכותית וסניפים נקיים התשלום בקופות האוטומטיות מייעל את ההמתנה סך הכל מבסוט מכם, אם תורידו עוד קצת את המחירים אתם בכלל תהיו על הגל..
- 10.מנדלוביץ 27/11/2024 19:22הגב לתגובה זוולטעון שדואג ללקוחות עם הסך הזול ביותר. למד מרמי לוי תמכור בזול רק לכאורה
- 9.גדי 27/11/2024 19:14הגב לתגובה זומנצלים את המצב ומעלים מחירים ומקטינים מוצרים להקיא מהם
- 8.גדי 27/11/2024 18:34הגב לתגובה זומנצלים את המצב ומעלים מחירים ומקטינים מוצרים להקיא מהם
- 7.נועה 27/11/2024 18:33הגב לתגובה זועשו לי שם תרגיל בקופה שלא שילמתי למרות ששילמתי בושות קבט כדי להוציא ממני 5000 אלף ש"ח לא מתקרבת ליוחננוף
- 6.שלומי 27/11/2024 18:32הגב לתגובה זווהבעלים משקר בלי למצמץ שלא לדבר על רמת הניקיון הנוראית והעסקת בני דודים
- 5.העלו מחירים אז מרוויחים יותר. חוכמה גדולה !! (ל"ת)פטרו 27/11/2024 15:33הגב לתגובה זו
- 4.קשקש 27/11/2024 15:05הגב לתגובה זורוב הסניפים הם קטנים ולא מגה שופ לכן את רוב המוצרים לא ניתן למצוא בסניפים של הרשת כמו כן המחירים יקרים מול המתחרים
- שטויות. לך תראה את הסניף שלהם במודיעין, ענק ענק ענק. (ל"ת)יש רא לי 27/11/2024 16:38הגב לתגובה זו
- 3.קתרינה 27/11/2024 14:19הגב לתגובה זויותר זול, יותר טעים ויותר בריא
- 2.הסל בחישוב כללי בין היקרים בשוק. (ל"ת)סיפורים לעצמו בלילה 27/11/2024 14:10הגב לתגובה זו
- 1.מוצרים לא איכותים כמו רמי לוי אבל יותר יקר (ל"ת)שוימר 27/11/2024 14:05הגב לתגובה זו
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת
מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים.
אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות.
גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.
כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה.
- בנק אוף אמריקה מעלה מחיר יעד לאנבידיה ל-275 דולר - פרמיה של 47% על מחיר השוק
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום?
מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.
