איתן יוחננוף: "אנחנו מתעסקים במכירה במחיר זול, הורדנו מחירים לטובת הצרכנים"
יוחננוף יוחננוף -1.14% פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי וגם היא כמו הקמעונאיות האחרות נהנתה מרבעון חזק - עלייה של 15.3% במכירות חנויות זהות וזינוק של כ-100% ברווח הנקי שהסתכם בכ-53 מיליון שקל. בשורה העליונה, ההכנסות ברבעון עלו ב-18% ל-1.3 מיליארד שקל. "אנחנו מסכמים רבעון עם עלייה במכירות הכלליות ועלייה בחנויות הזהות למרות ירידה ברווחיות הגולמית שבא בעקבות האסטרטגיה להתייעל ולהוריד מחירים. מדובר ברבעון חזק, הטוב ביותר מאז מעולם של יוחננוף". אומר עוז יוסף סמנכ"ל הכספים. איתן יוחננוף מנכ"ל החברה הציג את הקשיים בהתרחבות הרשת בגלל עלויות המימון, התחרות מול הקמעונאיות הנוספות בשוק, והשפעת ביטולי הטיסות על הרבעון.
איתן יוחננוף מנכ"ל; קרדיט: גבע טלמור
החברה הציגה גידול של 15.3% במכירות חנויות זהות וזינוק של 101% ברווח הנקי ברבעון השלישי. מהם הגורמים המרכזיים להצלחה זו, וכיצד אתם מתכננים לשמר את המומנטום?
"יכולים להצביע על כך שברבעון הזה אנחנו מתעסקים במכירה במחיר זול לצד איכות מוצר וחווית קנייה ושירות איכותי. הצורך לקנות בזול בתקופה הזו הולך וגובר, בנוסף הכיוון שלנו במימוש הקונספט לא התחיל אתמול, זה מצריך התארגנות ויכולות רחבות, כמו יכולות פיננסיות ויכולת לספק סחורה בכל ההיבטים התפעוליים. התוצאות של העבודה שלנו באות לידי ביטוי ורואים את זה בדוחות. למרות כל האתגרים שהיו וביניהם, שוק הפירות והירקות שהתייקר מאוד, ידענו להתמודד. לדוגמה מחיר העגבנייה עמד על 10 שקלים ממוצע קניה, אך לא העלנו מחירים לצרכן והשכלנו לעשות מבצעים לצרכן. צמצמנו הוצאות מיותרות כמו פרסום, הצרכן רואה את זה ומגיב ברגליים. רואים ירידה תפעולית אך צמיחה במקומות אחרים וברווחיות".
- רשות התחרות הגישה כתבי אישום נגד אייל רביד ואיתן יוחננוף
- יוחננוף בדוחות טובים - הרווח ברבעון הוכפל ל-53 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרבעון הבא יהיה טוב יותר?
"אנחנו מסתכלים שנתי, ברבעון השלישי חווים בדרך כלל עלייה בהוצאות האנרגיה, בגלל חודשי הקיץ ויש ידענו לחפות על זה. ברבעון הרביעי התוצאות מתאזנות קיטון בהוצאות התפעוליות".
כמה ביטולי הטיסות השפיעו על תוצאות הרבעון? הרווח עלה משמעותית הוא מייצג?
"זה חלק מהשוק וזה גם משפיע, לא ניתן לראות רק בהיבט הזה, השוק הוא דינמי, לפעמים יש דברים שמשתנים ויכולים גם להופיע בהמשך. אנחנו פה שחקנים של השוק גם היום וגם מחר, זה לא בשליטתנו, יודעים לארגן את עצמנו בהתאם, תמיד עם יד על הדופק. חברה צעירה ודינמית שמעידות על העתיד שלה".
איך אתם מתמודדים עם התחרות עם אושר עד והשחקניות הנוספות? היא אומנם לא נסחרת ועל פי השמועות בשוק הם במקום השלישי בנתח שוק
"אנחנו חלק משוק גדול, בסוף כל אחד מראה את היכולות והידע שלו, לאחר הסתכלות עמוקה אנחנו בחרנו להיות בקונספט שמשרת ונוגע במקסימום הצרכנים בישראל, שחקני מחיר, שירות ,וכשרות, הרשת פונה לנתח הגדול ופה פוטנציאל הצמיחה שלנו. אנחנו רוצים לדבר למסה הגדולה של האנשים. האסטרטגיה של הרשת היא המחיר הזול בשוק יחד עם מוצרים כשרים וחווית קנייה".
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בנוגע לפתיחת סניפים חדשים אתם מתכננים לפתוח לפחות 18 סניפים נוספים, מהן האסטרטגיות שלכם להרחיב את הפריסה הארצית, ואילו אתגרים אתם צופים בנוגע ללוגיסטיקה ולתפעול?
"ממשיכים לפעול להשיג עוד חוזים ורכישות, בחלק מהסניפים החוזים חתומים והנכסים עצמם נרכשו. האתגר הגדול ביותר שלא בהשפעתנו הוא הריבית שמעכבת את הצמיחה והפיתוח, עלויות המימון גדלות. חברה כמונו שצריכה להשקיע כדי לפתח את העתיד, נתקלת באתגרים כי כשהכסף יקר חלק מהעסקאות יורדות מהפרק, והיכולת לצמוח נפגעת ומתעכבת. זה אתגר מצפים לראות את הנגיד וכל הנוגעים בדבר, נכנסים מתחת לאלונקה".
- 11.לקוח 27/11/2024 21:24הגב לתגובה זוקונה ברשת, מחלקת בשר איכותית וסניפים נקיים התשלום בקופות האוטומטיות מייעל את ההמתנה סך הכל מבסוט מכם, אם תורידו עוד קצת את המחירים אתם בכלל תהיו על הגל..
- 10.מנדלוביץ 27/11/2024 19:22הגב לתגובה זוולטעון שדואג ללקוחות עם הסך הזול ביותר. למד מרמי לוי תמכור בזול רק לכאורה
- 9.גדי 27/11/2024 19:14הגב לתגובה זומנצלים את המצב ומעלים מחירים ומקטינים מוצרים להקיא מהם
- 8.גדי 27/11/2024 18:34הגב לתגובה זומנצלים את המצב ומעלים מחירים ומקטינים מוצרים להקיא מהם
- 7.נועה 27/11/2024 18:33הגב לתגובה זועשו לי שם תרגיל בקופה שלא שילמתי למרות ששילמתי בושות קבט כדי להוציא ממני 5000 אלף ש"ח לא מתקרבת ליוחננוף
- 6.שלומי 27/11/2024 18:32הגב לתגובה זווהבעלים משקר בלי למצמץ שלא לדבר על רמת הניקיון הנוראית והעסקת בני דודים
- 5.העלו מחירים אז מרוויחים יותר. חוכמה גדולה !! (ל"ת)פטרו 27/11/2024 15:33הגב לתגובה זו
- 4.קשקש 27/11/2024 15:05הגב לתגובה זורוב הסניפים הם קטנים ולא מגה שופ לכן את רוב המוצרים לא ניתן למצוא בסניפים של הרשת כמו כן המחירים יקרים מול המתחרים
- שטויות. לך תראה את הסניף שלהם במודיעין, ענק ענק ענק. (ל"ת)יש רא לי 27/11/2024 16:38הגב לתגובה זו
- 3.קתרינה 27/11/2024 14:19הגב לתגובה זויותר זול, יותר טעים ויותר בריא
- 2.הסל בחישוב כללי בין היקרים בשוק. (ל"ת)סיפורים לעצמו בלילה 27/11/2024 14:10הגב לתגובה זו
- 1.מוצרים לא איכותים כמו רמי לוי אבל יותר יקר (ל"ת)שוימר 27/11/2024 14:05הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
