חיים כצמן מייסד ומנכל גי סיטי
צילום: גי סיטי

ג'י סיטי מממשת נכסים בארץ בכחצי מיליארד שקל

ג'י סיטי של חיים כצמן צפויה למכור למנורה מחצית מ-4 נכסים מרכזיים
צלי אהרון | (6)

ג'י סיטי, חברת הנדל"ן שבשליטת חיים כצמן תמכור לקבוצת מנורה מבטחים ביטוח ופנסיה (הכוללת את מנורה מבטחים ביטוח ומנורה מבטחים פנסיה וגמל) 50% מהזכויות שלה בארבעה נכסים בישראל. העסקה צפויה להניב לחברה תמורה ברוטו של כ-487 מיליון ש"ח. הנכסים נמכרים לפי שווי השוק שלהם וכפי שמוצג בספרים.

הנכסים שנכללים בעסקה כוללים את המרכזים המובילים של החברה: ג'י צמרת בתל אביב, ג'י מיקדו בתל אביב, ג'י כוכב הצפון וג'י סביון. מדובר בנכסים מסחריים אטרקטיביים ומרכזיים, שממוקמים באזורים עם פוטנציאל צמיחה גבוה. במסגרת העסקה, ג'י סיטי צפויה להמשיך את פעילותה השוטפת בנכסים בתמורה לדמי ניהול שוטפים.

המהלך מצטרף לשורת עסקות שביצעה החברה בשנים האחרונות כחלק מהאסטרטגיה שלה לממש את הפוטנציאל של נכסיה ולהתמקד בנכסים עם יכולת צמיחה גבוהה.

החלפת בטוחה לטובת אגרות החוב

ג'י סיטי הודיעה על כוונתה להחליף את הבטוחה על נכסים משועבדים לטובת מחזיקי אגרות החוב שלה. כלומר, החברה תעמיד ערבות בנקאית אוטונומית בלתי מותנית ובלתי חוזרת בסכום הנדרש לשחרור השעבוד על 50% מהזכויות בנכסים המשועבדים – ג'י כוכב הצפון וג'י סביון. ההחלפה תתבצע אם העסקה תצא לפועל, כך שלבסוף יישארו 50% מהזכויות בנכסים המשועבדים משועבדים לטובת מחזיקי אגרות החוב. אם עסקת המכר לא תצא אל הפועל, ההחלפה לא תתבצע, והבטוחות הקיימות יישארו כפי שהיו.

 

מנגנונים נוספים בהסכם

ההסכם עם מנורה כולל גם זכות הצעה ראשונית וזכות הצטרפות בהעברת זכויות לצד ג'. כלומר, אם אחד הצדדים ירצה למכור את זכויותיו בנכסים הנמכרים, הוא יציע קודם כל לצד השני את הזכויות ורק לאחר מכן יוכל לעביר אותם לצד שלישי,באותם התנאים כמובן.

בנוסף, הוסכם על מנגנון היפרדות במקרה של שינוי שליטה בחברה. אם יתרחש שינוי שליטה בחברה, מנורה תוכל להפעיל זכות להיפרדות ולקנות את יתרת זכויות החברה בנכסים הנמכרים במחיר שתקבע. מנגנון זה טוב למנורה, אולי פחות טוב לג'י סיטי.

 

ממשיכים בדרך

חיים כצמן וג'י סיטי פועלים במרץ לממש את נכסיהם כבר תקופה ממושכת כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של החברה. המהלך הנוכחי, שמביא למכירת 50% מהזכויות בארבעה נכסים בישראל, מהווה נדבך נוסף במאמצים המתמשכים למקסם את ערך הנכסים שבידי החברה. במהלך השנים האחרונות, ג'י סיטי ביצעה סדרת מהלכים עסקיים שמטרתן להגדיל את נזילותה ולמקד את המשאבים בנכסים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה יותר.כפי שמצוין למעלה - כצמן ממשיך באותו תוואי הדרך.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אין ספק "סחורה" טובה באזורים של עשירים (ל"ת)
    דש 16/11/2024 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ג'י. סיטי 15/11/2024 15:10
    הגב לתגובה זו
    רוב רובם של המשקיעים המניות נורסטאר וג'י. סיט,י הפסידו את מכנסיהם בהשקעה במניה הגרועה הזאת, במהלך 20 השנה האחרונות. החזקתי במניה 3 חודשים, עד שהתבהר לי מה קורה שם, וברחתי. אל תיפלו במניה הזאת. לא להשקיע בה בשום פנים ואופן. יכולה לעלות חודש או חודשים, והנפילה תמיד מחכה לכם בקצה. ואז תצטרכו לחכות שנים עד שההפסד יסתיים, אם בכלל. שומר נפשו ירחק.
  • 3.
    המניה תטוס ביום ראשון (ל"ת)
    רון 15/11/2024 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הם זכאים גם לדמי ניהול ורווחים מהשבחה עתידית (ל"ת)
    רפי 15/11/2024 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עסקה טובה, אבל למה למכור בארץ, הבעיה שלהם בעולם (ל"ת)
    עדי 15/11/2024 10:12
    הגב לתגובה זו
  • יש הזדמנות- מוכרים... בתנאי שזה מחיר טוב (ל"ת)
    שיחקו אותה . שוב 17/11/2024 00:10
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.