ביג
צילום: יחצ

ביג רוכשת קניון בסרביה ב-177 מיליון יורו

ביג מרכזי קניות מדווחת על עסקה חדשה במזרח אירופה, רוכשת קניון מוביל בסרביה בעיר נובי-סאד 
אביחי טדסה |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג 0.23% מדווחת כי חברה בת של החברה .CEE-BIG B.V, המוחזקת בשיעור של כ- 95% על ידי החברה, רכשה את קניון Promenada הממוקם במרכז העיר נובי-סאד, בסרביה, לפי שווי של 177 מיליון אירו, מתוכם 105 מיליון אירו ימומנו על ידי הלוואה בנקאית מבנקים מובילים באירופה. 

קניון פרומנדה בסרביה; קרדיט: ביג מרכזי קניותקניון פרומנדה בסרביה; קרדיט: ביג מרכזי קניות

קניון Promenada ממוקם במרכז העיר נובי סאד, העיר השניה בגודלה בסרביה ונחשב לאחד המרכזים המשמעותיים במדינה והחזק ביותר מסחרית באזור צפון המדינה. הקניון כולל שטח להשכרה (GLA) של כ- 49,200 מ"ר בשיעור תפוסה של כ- 100%, עם מעל 10 מיליון מבקרים בשנה ועם צמיחה שנתית קבועה במספר המבקרים ובהכנסות.

בין השוכרים בקניון ניתן למצוא, בין היתר, את המותגים ZARA ומותגים נוספים של קבוצת Inditex, Nike, Adidas, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, NewYorker, Sephora, Pandora, Replay, חנות קונספט של ,Ikea מותגי קבוצת LPP ועוד. כמו כן, הקניון כולל סופרמרקט גדול, קולנוע ומתחם בילוי ומסעדות.

קניון פרומנדה בסרביה; קרדיט: ביג מרכזי קניות

 קניון פרומנדה בסרביה; קרדיט: ביג מרכזי קניות

 

חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, מציין כי "הרכישה תואמת את אסטרטגיית הפיתוח והצמיחה של החברה, המשלבת התמקדות במרכזי קניות ומתחמים מעורבי שימושיים תחת פעילות הפיתוח של ביג וקטגוריית המשרדים ודיור להשכרה תחת פעילות הפיתוח של אפי  נכסים וכן חלוקת הסיכון הגאוגרפי, כאשר מחצית מפעילות החברה בישראל ומחצית במזרח אירופה והבלקן. עוד מציין גאליס, כי רכישת קניון Promenada מהווה השקעה אטרקטיבית במיוחד, ניצול הזדמנות חד פעמי לרכישת נכס עוצמתי ואטרקטיבי שיחזק דרמטית את הפעילות המסחרית שלנו ושיתוף הפעולה שלנו עם השוכרים המובילים באירופה. רכישת הנכס תהווה מנוע צמיחה משמעותי לאור הפרמטרים הכלכליים הראשוניים המצוינים של העסקה ולאור פוטנציאל ההשבחה שביג מזהה בנכס, בדיוק כפי שידענו לעשות בעסקאות קודמות. הקניון הנרכש יחזק את מיצובה של ביג כחברה המובילה בתחום המרכזים המסחריים בסרביה וכאחת החברות המובילות במרחב הבלקן ומזרח אירופה בכלל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.