סיפיה ויז'ן זכתה ב-4 דגמי רכב עבור ענקית יצרנית הרכבים; עולה ב-8%
חברת סיפיה וויז'ן בע"מ סיפיה וויז'ן -1.72% , המפתחת ומשווקת פתרונות מבוססות בינה מלאכותית לניטור נהג ופנים הרכב, זכתה ב-4 דגמי רכב עבור יצרנית רכבים מסחריים אירופאית, מהגדולות בעולם.
החברה דיווחה על זכיה ב-4 דגמים חדשים עם יצרנית כלי רכב בינלאומית מובילה. במסגרת העסקה, מוצר ה-Cipia Driver Sense של החברה יותקן על משאיות אשר צפויות להתחיל בייצור סדרתי באירופה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2025. בחברה מציינים כי זכייה זו מסמנת את ההתרחבות של שיתוף הפעולה של סיפיה עם היצרנית המובילה, כאשר זכיות החברה עבורה עד כה היו בדגמי רכב פרטיים.
61 דגמים, 9 יצרניות רכב
יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ציין: "זכייה זו מחזקת משמעותית את פעילות החברה באירופה והינה זכיה נוספת מצד לקוח קיים, דבר הממחיש את הביקוש החוזר למוצרי החברה והתרומה שלהם לבטיחות משתמשי הדרך. במקביל, זכיה זו ממשיכה את מגמת הצמיחה שהציגה סיפיה במהלך שנת 2023 החולפת, בה יותר מהכפילה את סך כל הזכיות של החברה בדגמי רכב. היקף הזכיות הגובר של החברה צפוי לשאת פירות בתוצאות הכספיות של החברה בשנים הקרובות עם תחילת הייצור הסדרתי של הדגמים".
לאחר הזכייה מסתכמים דגמי הרכב בהם זכתה החברה ב-61, עבור 9 יצרניות רכב (OEM) שונות באירופה, סין וארצות הברית.
- אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה
- אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ירידה של 9% ב-12 החודשים האחרונים. מניית סיפיה ויז'ן
מניית החברה ירדה ב-9% ב-12 החודשים האחרונים למחיר למניה של 0.66 שקל ושווי שוק של 89.65 מיליון שקל
בחברה מציינים כי הטכנולוגיה המתקדמת של סיפיה מבוססת על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית במטרה להעריך את התנהגות הנהג בזמן אמת, באמצעות מעקב אחר תווי הפנים ומצב הנהג על בסיס זיהוי סממנים חזותיים, כגון מיקום הראש, כיוון מבט, מנח הנהג והתנהגותו, בכדי לזהות אם הנהג ממוקד בדרך, מוסח או עייף, אוחז בטלפון תוך כדי נהיגה ועוד. פעילות החברה נתמכת ברגולציה המתפתחת ברחבי העולם בתחום, שמביאה לביקוש גובר לפתרונות ניטור פנים-רכב מצילות חיים.
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת
מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים.
אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות.
גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.
כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה.
- בנק אוף אמריקה מעלה מחיר יעד לאנבידיה ל-275 דולר - פרמיה של 47% על מחיר השוק
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום?
מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?
בועז לוי, מנכ״ל התעשייה האווירית IAI. קרדיט: IAIהתעשייה האווירית: הצבר צמח ל-26.5 מיליארד שקל
התעשייה האווירית סוגרת רבעון עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות ושיפור ברווחיות, אך מוקד הדוח הוא זינוק בצבר ההזמנות שחצה 26.5 מיליארד דולר
התעשייה האווירית (תע"א) מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם צמיחה בפעילות, אבל הסיפור הגדול באמת נמצא קדימה, בצבר ההזמנות, שממשיך לתפוח ומסמן אופק עבודה ארוך לשנים הבאות ואת עוצמת התחום הביטחוני בישראל.
צבר ההזמנות
הסיפור המרכזי של הדוח הוא צבר ההזמנות של החברה. נכון לסוף הרבעון השלישי, צבר ההזמנות טיפס ל-26.53 מיליארד דולר, לעומת 24.95 מיליארד דולר בסוף 2024, גידול של כ-1.6 מיליארד דולר בתשעה חודשים. הצבר ברבעון הקודם עמד על 25.7 מיליארד דולר.
הצבר פרוס לשנים ארוכות: כ-1.6 מיליארד דולר אמורים להתבצע ברבעון האחרון של 2025, כ-6.3 מיליארד דולר ב-2026, כ-5.9 מיליארד ב־2027 וכ-4.7 מיליארד ב-2028, בעוד יתרה משמעותית של כ-8.0 מיליארד דולר נדחית ל-2029 ואילך.
- חברת בת של תע"א מקימה במרוקו מפעל לייצור כטמ״מים מתאבדים
- תע"א חושפת את להט אלפא: טיל נגד טנקים לטווח של מעל 20 ק"מ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגידול בצבר מתבטא גם בגידול בהתחייבויות הכוללות מקדמות מלקוחות, בעיקר בחטיבת מערכות טילים וחלל, מה שמעיד על המשך זרימת חוזים חדשים ותזרים מזומנים קדימה.
