סיפיה
צילום: DMS Andy

סיפיה ויז'ן זכתה ב-4 דגמי רכב עבור ענקית יצרנית הרכבים; עולה ב-8%

במסגרת העסקה, תותקן מערכת ה-Driver Sense של החברה על משאיות, החל מ-2025
נחמן שפירא |

חברת סיפיה וויז'ן בע"מ סיפיה וויז'ן -1.72% , המפתחת ומשווקת פתרונות מבוססות בינה מלאכותית לניטור נהג ופנים הרכב, זכתה ב-4 דגמי רכב עבור יצרנית רכבים מסחריים אירופאית, מהגדולות בעולם.

החברה דיווחה על זכיה ב-4 דגמים חדשים עם יצרנית כלי רכב בינלאומית מובילה. במסגרת העסקה, מוצר ה-Cipia Driver Sense של החברה יותקן על משאיות אשר צפויות להתחיל בייצור סדרתי באירופה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2025. בחברה מציינים כי זכייה זו מסמנת את ההתרחבות של שיתוף הפעולה של סיפיה עם היצרנית המובילה, כאשר זכיות החברה עבורה עד כה היו בדגמי רכב פרטיים. 

 

61 דגמים, 9 יצרניות רכב 

יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ציין: "זכייה זו מחזקת משמעותית את פעילות החברה באירופה והינה זכיה נוספת מצד לקוח קיים, דבר הממחיש את הביקוש החוזר למוצרי החברה והתרומה שלהם לבטיחות משתמשי הדרך. במקביל, זכיה זו ממשיכה את מגמת הצמיחה שהציגה סיפיה במהלך שנת 2023 החולפת, בה יותר מהכפילה את סך כל הזכיות של החברה בדגמי רכב. היקף הזכיות הגובר של החברה צפוי לשאת פירות בתוצאות הכספיות של החברה בשנים הקרובות עם תחילת הייצור הסדרתי של הדגמים".

לאחר הזכייה מסתכמים דגמי הרכב בהם זכתה החברה ב-61, עבור 9 יצרניות רכב (OEM) שונות באירופה, סין וארצות הברית.

סיפיה ויזן

    ירידה של 9% ב-12 החודשים האחרונים. מניית סיפיה ויז'ן

מניית החברה  ירדה ב-9% ב-12 החודשים האחרונים למחיר למניה של 0.66 שקל ושווי שוק של 89.65 מיליון שקל

בחברה מציינים כי הטכנולוגיה המתקדמת של סיפיה מבוססת על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית במטרה להעריך את התנהגות הנהג בזמן אמת, באמצעות מעקב אחר תווי הפנים ומצב הנהג על בסיס זיהוי סממנים חזותיים, כגון מיקום הראש, כיוון מבט, מנח הנהג והתנהגותו, בכדי לזהות אם הנהג ממוקד בדרך, מוסח או עייף, אוחז בטלפון תוך כדי נהיגה ועוד. פעילות החברה נתמכת ברגולציה המתפתחת ברחבי העולם בתחום, שמביאה לביקוש גובר לפתרונות ניטור פנים-רכב מצילות חיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.