הראל ויזל
צילום: דימה טליאנסקי
דוחות

פוקס: הכנסות של 1.4 מיליארד שקל; המלחמה תשפיע מהותית על רבעון 4 ואף מעבר

החברה רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי למרות הכנסות שיא; צופה פגיעה בתוצאות הרבעון הרביעי וגם לתקופות עוקבות
רוי שיינמן | (1)

פוקס  פוקס -6.18% דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי - ההכנסות הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, גידול של כ-12.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022  נובע בעיקר מגידול בשטחי המסחר. נתוני מכירות חנויות זהות במגזר אופנה ואופנת הבית ירדו בכ-3.9%, במגזר האווירה והטיפוח בכ-2.4% ובמגזר הספורט בכ-4%. 

הרווח הגולמי הסתכם בכ-760 מיליון שקל (54.3% מהמכירות) בהשוואה לרווח גולמי אשתקד בסך של כ-707 מיליון שקל, (57.1% מהמכירות), עליה של 7.5%. לדברי החברה הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות כפי שהוסבר לעיל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהתייקרות הרכש מספקים בשל עליה בשערי החליפין דולר ויורו ומגידול בשיעור ההנחות ללקוחות ברבעון השלישי, באופנה ואופנת הבית.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-70.6 מיליון שקל ומהווה כ-5% מהמכירות בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד בסך של כ-101.8 מיליון שקל, שמהווה כ-8.2% מהמכירות. החברה מייחסת את הירידה בשיעור הרווח התפעולי בעיקר לירידה בשיעור הרווח הגולמי כפי שהוסבר לעיל וכן מירידה במכירות החנויות הזהות כאשר מרבית ההוצאות התפעוליות קבועות וכן מגידול בעלויות התפעול. הרווח הנקי הסתכם בכ-25.6 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי ברבעון המקביל אשתקד בסך של כ-50.3 מיליון שקל, ירידה של 51%.

בחלוקה למגזרי הפעילות: בתחום האופנה ואופנת הבית נרשמה ירידה של 5.1%. בתחום האופנה ואופנת הבית בחו"ל, עליה של 1128%. בתחום מוצרי אווירה וטיפוח (ללין), ירידה של 4.5%. בתחום הספורט (ריטיילורס), גידול של 29.9%. באחרים, גידול של 13.4%.

הראל ויזל, מנכ"ל פוקס: "מאז ה-7 באוקטובר מדינת ישראל נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה. ברצוני להשתתף בצערן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן, לחזק את חיילינו שיצאו להגן על הבית, לאחל החלמה מהירה לכל הפצועים, ולהתפלל לשובם של כל השבויים והנעדרים בהקדם האפשרי. אנו מסכמים את הרבעון השלישי עם הכנסות שיא של כ-1.4 מיליארד שקל. גם בתקופה זו אנו ממשיכים להתרחב ולפתוח חנויות במותגים השונים בארץ ובעולם, תוך בחינה קפדנית, וממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות הן באמצעות מותגים בינלאומיים נוספים והן באמצעות שיתופי פעולה עם חברות שונות. אנו מאמינים שנדע לצלוח תקופה מאתגרת זו ונצא מחוזקים". 

בנוגע להשפעת מלחמת חרבות ברזל על הפעילות, החברה ציינה כי לירידה המשמעותית בהיקף הפעילות בישראל עשויה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה של החברה ברבעון הרביעי אשר עשויה להימשך גם לתקופות עוקבות. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פרידריג 30/11/2023 15:27
    הגב לתגובה זו
    רות סוף
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.