הראל ויזל
צילום: דימה טליאנסקי
דוחות

פוקס: הכנסות של 1.4 מיליארד שקל; המלחמה תשפיע מהותית על רבעון 4 ואף מעבר

החברה רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי למרות הכנסות שיא; צופה פגיעה בתוצאות הרבעון הרביעי וגם לתקופות עוקבות
רוי שיינמן | (1)

פוקס  פוקס 0.87% דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי - ההכנסות הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, גידול של כ-12.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022  נובע בעיקר מגידול בשטחי המסחר. נתוני מכירות חנויות זהות במגזר אופנה ואופנת הבית ירדו בכ-3.9%, במגזר האווירה והטיפוח בכ-2.4% ובמגזר הספורט בכ-4%. 

הרווח הגולמי הסתכם בכ-760 מיליון שקל (54.3% מהמכירות) בהשוואה לרווח גולמי אשתקד בסך של כ-707 מיליון שקל, (57.1% מהמכירות), עליה של 7.5%. לדברי החברה הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהגידול במכירות כפי שהוסבר לעיל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהתייקרות הרכש מספקים בשל עליה בשערי החליפין דולר ויורו ומגידול בשיעור ההנחות ללקוחות ברבעון השלישי, באופנה ואופנת הבית.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-70.6 מיליון שקל ומהווה כ-5% מהמכירות בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד בסך של כ-101.8 מיליון שקל, שמהווה כ-8.2% מהמכירות. החברה מייחסת את הירידה בשיעור הרווח התפעולי בעיקר לירידה בשיעור הרווח הגולמי כפי שהוסבר לעיל וכן מירידה במכירות החנויות הזהות כאשר מרבית ההוצאות התפעוליות קבועות וכן מגידול בעלויות התפעול. הרווח הנקי הסתכם בכ-25.6 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי ברבעון המקביל אשתקד בסך של כ-50.3 מיליון שקל, ירידה של 51%.

בחלוקה למגזרי הפעילות: בתחום האופנה ואופנת הבית נרשמה ירידה של 5.1%. בתחום האופנה ואופנת הבית בחו"ל, עליה של 1128%. בתחום מוצרי אווירה וטיפוח (ללין), ירידה של 4.5%. בתחום הספורט (ריטיילורס), גידול של 29.9%. באחרים, גידול של 13.4%.

הראל ויזל, מנכ"ל פוקס: "מאז ה-7 באוקטובר מדינת ישראל נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה. ברצוני להשתתף בצערן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן, לחזק את חיילינו שיצאו להגן על הבית, לאחל החלמה מהירה לכל הפצועים, ולהתפלל לשובם של כל השבויים והנעדרים בהקדם האפשרי. אנו מסכמים את הרבעון השלישי עם הכנסות שיא של כ-1.4 מיליארד שקל. גם בתקופה זו אנו ממשיכים להתרחב ולפתוח חנויות במותגים השונים בארץ ובעולם, תוך בחינה קפדנית, וממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות הן באמצעות מותגים בינלאומיים נוספים והן באמצעות שיתופי פעולה עם חברות שונות. אנו מאמינים שנדע לצלוח תקופה מאתגרת זו ונצא מחוזקים". 

בנוגע להשפעת מלחמת חרבות ברזל על הפעילות, החברה ציינה כי לירידה המשמעותית בהיקף הפעילות בישראל עשויה להיות השפעה שלילית מהותית על תוצאותיה של החברה ברבעון הרביעי אשר עשויה להימשך גם לתקופות עוקבות. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פרידריג 30/11/2023 15:27
    הגב לתגובה זו
    רות סוף
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: