קובי מרנקו arbe ארבה
צילום: Arbe

ארבה עם הזמנה חדשה של 12 מיליון דולר מוויפו הסינית

וויפו ספקית הטיר 1 הסינית, ביצעה הזמנה מקדמית של ערכות שבבים של 11.6 מיליון דולר, וכן שירותים מקצועיים בסכום של מיליון דולר
 
נחמן שפירא |

חברת ארבה רובוטיקס ארבה רובוטיקס  העוסקת בדור הבא של פתרונות רדאר לרכב, הכריזה כי חברת וויפו הסינית, ספקית טיר 1 מובילה בשוק הסיני, ביצעה הזמנה מקדמית של ערכות שבבים של החברה בסכום של 11.6 מיליון דולר.

לדברי החברה ההזמנה תאפשר לוויפו לעמוד בתחזית המכירות שלה ללקוחות ברחבי סין בשנת 2024. כאשר לפי ההסכם ארבה מחויבת לעמוד בנפח האספקה הדרוש למילוי ההזמנה המקדמית של וויפו, ולתמוך בצמיחתה בשוק. בנוסף, וויפו ביצעה הזמנה בסכום של  מיליון דולר של שירותים מקצועיים הכוללים שירותי הנדסה, הקמת מעבדת בדיקות, ותמיכה טכנית מתקדמת מארבה למשך 12 החודשים הקרובים.

"אנו רואים ביקוש משמעותי לרדארים מתקדמים לרכב בשוק הסיני", אמר מנכ"ל  וויפו (Weifu Group) שו יונפנג. "שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם ארבה מאפשר לנו להעניק ללקוחותינו את טכנולוגית הרדאר המתקדמת ביותר, ומאפשר ללקוחות אלה לעדכן ולשפר את מערכות הסיוע לנהג ואת פיתוחי רכב אוטונומי בדגש על בטיחות".

 

ארבה ווויפו משתפות פעולה מאז שנת 2019 בתעשיית הרכב בסין. וויפו מתמקדת בפיתוח מערכות רדאר על בסיס ערכת השבבים של ארבה ובאספקת מערכות רדאר היקפי ליצרניות כלי רכב פרטיים, משאיות, רכבים מסחריים ותשתיות תחבורה.

 

"סין היא אחד משווקי הרכב עם הצמיחה המהירה בעולם", אמר מנכ"ל ארבה (Arbe) קובי מרנקו. "ההזמנה המקדמית מוויפו ממחישה את תאוצת הפיתוח של שוק הרכב באזור, שהשחקניות המובילות בו מחפשות פתרונות רדאר ברזולוציה גבוהה שיספקו להן מיפוי מפורט בזמן אמת של סביבת הרכב".

 

טכנולוגיית הרדאר של ארבה מעניקה יכולות גילוי מתקדמות למערכות הסיוע לנהג ולמערכות הנהיגה האוטונומית ונותנות מענה לגורמים לתאונות הדרכים של הרכבים האוטונומיים בשנים האחרונות, ובכך משפרת את בטיחות הנהג, בטיחות הולכי הרגל ושאר משתמשי הכביש החשופים לפגיעה. יכולות מתקדמות אלה כוללות free space mapping סביב הרכב וזיהוי חפצים נייחים בכלל שדה הראייה, תוך מניעת התרעות שווא.

 

לדברי החברה, רדאר ההדמיה של ארבה מיצר תמונה בפירוט גבוה פי 100 מכל רדאר אחר בשוק, ומהווה חיישן חובה ברכב אוטונומי בדרגה 2+ ומעלה.

ארבה ירדה בשנה האחרונה ב-43% ומחיר המניה עומד היום על 2.98 דולר. שווי השוק של החברה עוד על 231 מיליון דולר.

ביזפורטל

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 מניית החברה בחצי השנה האחרונה.

ביזפורטל

מניית החברה בשנה האחרונה. ירידה של 43%

חברת וויפו היא יצרנית רכיבי רכב, אחת מ-30 יצרניות הרכיבים המובילות בתעשיית הרכב בסין. לוויפו, שבסיסה בוושי, מחוז ג'יאנגסו, יש 21 חברות בנות. החברה נסחרת בבורסה הסינית והיא בבעלות ממשלתית חלקית. בשנת 2022, וויפו הניבה מכירות של כ-1.77 מיליארד דולר והעסיקה יותר מ-7,050 עובדים ברחבי העולם.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.