קובי מרנקו arbe ארבה
צילום: Arbe

ארבה עם הזמנה חדשה של 12 מיליון דולר מוויפו הסינית

וויפו ספקית הטיר 1 הסינית, ביצעה הזמנה מקדמית של ערכות שבבים של 11.6 מיליון דולר, וכן שירותים מקצועיים בסכום של מיליון דולר
 
נחמן שפירא |

חברת ארבה רובוטיקס ארבה רובוטיקס  העוסקת בדור הבא של פתרונות רדאר לרכב, הכריזה כי חברת וויפו הסינית, ספקית טיר 1 מובילה בשוק הסיני, ביצעה הזמנה מקדמית של ערכות שבבים של החברה בסכום של 11.6 מיליון דולר.

לדברי החברה ההזמנה תאפשר לוויפו לעמוד בתחזית המכירות שלה ללקוחות ברחבי סין בשנת 2024. כאשר לפי ההסכם ארבה מחויבת לעמוד בנפח האספקה הדרוש למילוי ההזמנה המקדמית של וויפו, ולתמוך בצמיחתה בשוק. בנוסף, וויפו ביצעה הזמנה בסכום של  מיליון דולר של שירותים מקצועיים הכוללים שירותי הנדסה, הקמת מעבדת בדיקות, ותמיכה טכנית מתקדמת מארבה למשך 12 החודשים הקרובים.

"אנו רואים ביקוש משמעותי לרדארים מתקדמים לרכב בשוק הסיני", אמר מנכ"ל  וויפו (Weifu Group) שו יונפנג. "שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם ארבה מאפשר לנו להעניק ללקוחותינו את טכנולוגית הרדאר המתקדמת ביותר, ומאפשר ללקוחות אלה לעדכן ולשפר את מערכות הסיוע לנהג ואת פיתוחי רכב אוטונומי בדגש על בטיחות".

 

ארבה ווויפו משתפות פעולה מאז שנת 2019 בתעשיית הרכב בסין. וויפו מתמקדת בפיתוח מערכות רדאר על בסיס ערכת השבבים של ארבה ובאספקת מערכות רדאר היקפי ליצרניות כלי רכב פרטיים, משאיות, רכבים מסחריים ותשתיות תחבורה.

 

"סין היא אחד משווקי הרכב עם הצמיחה המהירה בעולם", אמר מנכ"ל ארבה (Arbe) קובי מרנקו. "ההזמנה המקדמית מוויפו ממחישה את תאוצת הפיתוח של שוק הרכב באזור, שהשחקניות המובילות בו מחפשות פתרונות רדאר ברזולוציה גבוהה שיספקו להן מיפוי מפורט בזמן אמת של סביבת הרכב".

 

טכנולוגיית הרדאר של ארבה מעניקה יכולות גילוי מתקדמות למערכות הסיוע לנהג ולמערכות הנהיגה האוטונומית ונותנות מענה לגורמים לתאונות הדרכים של הרכבים האוטונומיים בשנים האחרונות, ובכך משפרת את בטיחות הנהג, בטיחות הולכי הרגל ושאר משתמשי הכביש החשופים לפגיעה. יכולות מתקדמות אלה כוללות free space mapping סביב הרכב וזיהוי חפצים נייחים בכלל שדה הראייה, תוך מניעת התרעות שווא.

 

לדברי החברה, רדאר ההדמיה של ארבה מיצר תמונה בפירוט גבוה פי 100 מכל רדאר אחר בשוק, ומהווה חיישן חובה ברכב אוטונומי בדרגה 2+ ומעלה.

ארבה ירדה בשנה האחרונה ב-43% ומחיר המניה עומד היום על 2.98 דולר. שווי השוק של החברה עוד על 231 מיליון דולר.

ביזפורטל

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 מניית החברה בחצי השנה האחרונה.

ביזפורטל

מניית החברה בשנה האחרונה. ירידה של 43%

חברת וויפו היא יצרנית רכיבי רכב, אחת מ-30 יצרניות הרכיבים המובילות בתעשיית הרכב בסין. לוויפו, שבסיסה בוושי, מחוז ג'יאנגסו, יש 21 חברות בנות. החברה נסחרת בבורסה הסינית והיא בבעלות ממשלתית חלקית. בשנת 2022, וויפו הניבה מכירות של כ-1.77 מיליארד דולר והעסיקה יותר מ-7,050 עובדים ברחבי העולם.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ירידות חדות במניות הנדל"ן; ת"א 90 איבד 1.25%

ג'י. סיטי איבדה 7%, אקרו כ-4%

מערכת ביזפורטל |

הירידות בסיום התחזקו - מדד ת"א 125 בלט בירידה של 1.25%. מניות הגז ירדו משמעותית, והירידות הבולטות ביותר היו בנדל"ן - וול סטריט שפתחה בירוק התחלפה לאדום, ובהתאמה הכבודה על המדדים בת"א.  (לסקירת וול סטריט


   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 -0.51%     מדד ת"א 90 -1.25%   מדד ת"א 125 -0.69%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים -0.41%   מדד ת"א-ביטוח -0.32%  , מדד ת"א נדל"ן -1.92%    מדד ת"א נפט וגז -2.48%   מדד ת"א בטחוניות -0.31%