דוח מרשים לישראייר: ההכנסות זינקו ב-66% ל-94 מיליון דולר
חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ 0.37% שבבעלות איש העסקים רמי לוי הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-93.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של 56.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 66%. הגידול בהכנסות מוסבר בעיקר מגידול בביקושים, השפעת האומיקרון ברבעון המקביל אשתקד, הגדלת היצע המושבים עם קליטת מטוס האיירבוס השישי של ישראייר, והמשך פיתוח מואץ של חברות הבת בתחום התיירות.
במקביל לזינוק החד בהכנסות, רשמה החברה שיפור בשיעור התפוסה שהסתכם בכ-82 אחוזים וזאת בהשוואה לכ-74 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד. מערכת ניהול התשואה של קוויקליזארד המבוססת AI תרמה לעליה של כ-23 דולר לנוסע במחיר כרטיס הטיסה.
בחברה אומרים כי העלייה בשערו היציג של הדולר, בשילוב קיטון בהכנסה הפנויה של משקי הבית, בשל עליית הריבית במשק, לא משפיעה, לפי שעה, על הביקושים למוצרי הקבוצה. צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של קבוצת התיירות, עמד בסוף הרבעון על 107 מיליון דולר בהשוואה ל-61 מיליון דולר בתום הרבעון המקביל אשתקד ו-72 מיליון דולר בסיומו של המקביל ב-2019. נכון למועד זה עומד צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של הקבוצה על כ-145 מיליון דולר וזאת בהשוואה לכ-101 מליון דולר בסוף חודש מאי 2022 ו-98 מיליון דולר בלבד בתום חודש מאי 2019.
רמי לוי (צילום: יח"צ)
הרווח הגולמי ברבעון הוכפל ל-9.7 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה אומרים כי השיפור ברווחיות הגולמית נובע כאמור, מעליית המחיר הממוצע לנוסע ומהגברת הסינרגיה עם חברות התיירות הבנות ובראשן סקי דיל, דרכים לטיולים גיאוגרפים, וטרמינל 1 – חברת התיירות הנכנסת. במהלך הרבעון הנוכחי, שילבה הקבוצה לראשונה את מלון הסקי אותו רכשה במזומן, באמצעות חברת הבת סקי דיל, בעלות של כ-4 מיליון דולר.
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- אורי סירקיס: ״השנה הזו תהיה טובה יותר מהשנה הקודמת״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היקף המזומן החופשי בקופת ישראייר תעופה ותיירות, בתום הרבעון הראשון, עמד על כ-37 מיליון דולר, בהשוואה לכ-34 מיליון דולר בתום שנת 2022. העליה בהיקף המזומן החופשי, נרשמה על אף העובדה, שהחברה שילמה במהלך הרבעון הראשון, 5 מיליון דולר, לצורך רכישת 50% בחברת תחזוקת המטוסים הקפריסאית – BIRD AVIATION, ובנוסף העמידה פקדון משועבד בהיקף של כ-4 מיליון דולר לבנק לאומי, לצורך שחרור שיעבוד מטוסי ה-ATR - אותם מכרה החברה בהיקף כולל של כ-13 מיליון דולר.
הרווח התפעולי אחרי הכנסות אחרות הסתכם בכמיליון דולר, ירידה של כ- 2.7 מיליון דולר ביחס לרבעון הראשון של שנת 2022 – במהלכו רשמה החברה הכנסה חד פעמית לאור הכרה בהשבת ירידת ערך מטוסיה בהיקף של כ-5.5 מיליון דולר (בניטרול השפעה חד פעמית זאת, השתפר הרווח התפעולי בכ-3 מיליון דולר).
הוצאות המימון עלו בחדות, ורשמו פער של כ-2.5 מליון דולר מול הרבעון המקביל אשתקד, בשל העלייה בריבית ובעיקר בשל העובדה שברבעון הקודם נרשמו הכנסות מימון כתוצאה משיערוך הלוואות המדינה השקליות. תרומת ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) הסתכמה לסך של כ-0.6 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
החוב הפיננסי נטו, של ישראיר תעופה ותיירות, שב לרמתו טרום הקורונה, והסתכם לסך של 23 מיליון דולר בלבד - דומה בערכיו לחוב הפיננסי של החברה לסוף שנת 2019 (19 מיליון דולר). בשיא הקורונה, הסתכם החוב הפיננסי נטו של החברה לכ-70 מליון דולר.
מניית ישראייר זינקה ב-76% מתחילת השנה (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 1.7 שקל ושווי שוק של 430.9 מיליון שקל.
- 1.חשוב לשמור שבת.מקור הברכה (ל"ת)כ.ד 30/05/2023 11:34הגב לתגובה זו

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
