דוח מרשים לישראייר: ההכנסות זינקו ב-66% ל-94 מיליון דולר
חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ -1.36% שבבעלות איש העסקים רמי לוי הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-93.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של 56.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 66%. הגידול בהכנסות מוסבר בעיקר מגידול בביקושים, השפעת האומיקרון ברבעון המקביל אשתקד, הגדלת היצע המושבים עם קליטת מטוס האיירבוס השישי של ישראייר, והמשך פיתוח מואץ של חברות הבת בתחום התיירות.
במקביל לזינוק החד בהכנסות, רשמה החברה שיפור בשיעור התפוסה שהסתכם בכ-82 אחוזים וזאת בהשוואה לכ-74 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד. מערכת ניהול התשואה של קוויקליזארד המבוססת AI תרמה לעליה של כ-23 דולר לנוסע במחיר כרטיס הטיסה.
בחברה אומרים כי העלייה בשערו היציג של הדולר, בשילוב קיטון בהכנסה הפנויה של משקי הבית, בשל עליית הריבית במשק, לא משפיעה, לפי שעה, על הביקושים למוצרי הקבוצה. צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של קבוצת התיירות, עמד בסוף הרבעון על 107 מיליון דולר בהשוואה ל-61 מיליון דולר בתום הרבעון המקביל אשתקד ו-72 מיליון דולר בסיומו של המקביל ב-2019. נכון למועד זה עומד צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של הקבוצה על כ-145 מיליון דולר וזאת בהשוואה לכ-101 מליון דולר בסוף חודש מאי 2022 ו-98 מיליון דולר בלבד בתום חודש מאי 2019.
רמי לוי (צילום: יח"צ)
הרווח הגולמי ברבעון הוכפל ל-9.7 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה אומרים כי השיפור ברווחיות הגולמית נובע כאמור, מעליית המחיר הממוצע לנוסע ומהגברת הסינרגיה עם חברות התיירות הבנות ובראשן סקי דיל, דרכים לטיולים גיאוגרפים, וטרמינל 1 – חברת התיירות הנכנסת. במהלך הרבעון הנוכחי, שילבה הקבוצה לראשונה את מלון הסקי אותו רכשה במזומן, באמצעות חברת הבת סקי דיל, בעלות של כ-4 מיליון דולר.
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- אורי סירקיס: ״השנה הזו תהיה טובה יותר מהשנה הקודמת״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היקף המזומן החופשי בקופת ישראייר תעופה ותיירות, בתום הרבעון הראשון, עמד על כ-37 מיליון דולר, בהשוואה לכ-34 מיליון דולר בתום שנת 2022. העליה בהיקף המזומן החופשי, נרשמה על אף העובדה, שהחברה שילמה במהלך הרבעון הראשון, 5 מיליון דולר, לצורך רכישת 50% בחברת תחזוקת המטוסים הקפריסאית – BIRD AVIATION, ובנוסף העמידה פקדון משועבד בהיקף של כ-4 מיליון דולר לבנק לאומי, לצורך שחרור שיעבוד מטוסי ה-ATR - אותם מכרה החברה בהיקף כולל של כ-13 מיליון דולר.
הרווח התפעולי אחרי הכנסות אחרות הסתכם בכמיליון דולר, ירידה של כ- 2.7 מיליון דולר ביחס לרבעון הראשון של שנת 2022 – במהלכו רשמה החברה הכנסה חד פעמית לאור הכרה בהשבת ירידת ערך מטוסיה בהיקף של כ-5.5 מיליון דולר (בניטרול השפעה חד פעמית זאת, השתפר הרווח התפעולי בכ-3 מיליון דולר).
הוצאות המימון עלו בחדות, ורשמו פער של כ-2.5 מליון דולר מול הרבעון המקביל אשתקד, בשל העלייה בריבית ובעיקר בשל העובדה שברבעון הקודם נרשמו הכנסות מימון כתוצאה משיערוך הלוואות המדינה השקליות. תרומת ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) הסתכמה לסך של כ-0.6 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
החוב הפיננסי נטו, של ישראיר תעופה ותיירות, שב לרמתו טרום הקורונה, והסתכם לסך של 23 מיליון דולר בלבד - דומה בערכיו לחוב הפיננסי של החברה לסוף שנת 2019 (19 מיליון דולר). בשיא הקורונה, הסתכם החוב הפיננסי נטו של החברה לכ-70 מליון דולר.
מניית ישראייר זינקה ב-76% מתחילת השנה (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 1.7 שקל ושווי שוק של 430.9 מיליון שקל.
- 1.חשוב לשמור שבת.מקור הברכה (ל"ת)כ.ד 30/05/2023 11:34הגב לתגובה זו

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
