פרדי אבוקרט קליל
צילום: יחצ
דוחות

קליל בדוח חלש: ההכנסות ירדו ל-111 מיליון שקל והרווח צנח ב-61%

ההכנסות ירדו ב-14.5% והרווח הנקי קרס ל-6 מיליון שקל בלבד; בחברה אומרים כי הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מכך שרבעון מקביל אשתקד היה חריג לטובה עם כמויות מכירה גבוהות ביחס לתקופות מקבילות, לצד שינויים שחלו בתמהיל המכירות
דור עצמון | (2)

חברת קליל קליל 0% העוסקת בייצור פרופילים ומוצרי אלומיניום לענף הבנייה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-111 מיליון שקל לעומת הכנסות של 130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 14.5%. בחברה אומרים כי הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מכך שרבעון מקביל אשתקד היה חריג לטובה עם כמויות מכירה גבוהות ביחס לתקופות מקבילות, לצד שינויים שחלו בתמהיל המכירות.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-19.6 מיליון שקל (כ-17.7% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 36.6 מיליון שקל (כ-28.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-7.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 21.7 מיליון שקל - קריסה של 63.5%.

קליל רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 6 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 61%.

לחברה יתרת מזומנים והשקעות בניירות ערך סחירים בהיקף כולל של 98 מיליון שקל. לחברה אין התחייבויות פיננסיות. הונה העצמי של קליל עלה ל-367 מיליון שקל ומהווה 77% מסך המאזן. היקף המלאי של החברה לסוף רבעון ראשון 2023 ירד לכ-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110 מיליון שקל בסוף שנת 2022 – קיטון המיוחס, בין היתר, להצטיידות במלאי במחירים נמוכים ביחס לשנת 2022 כתוצאה מהירידה במחירי האלומיניום.

לקריאה נוספת:

>>> מי זו חברת קליל, מה הקשר לתחום הנדל"ן ומדוע היא מעניינת דווקא עכשיו? מה קורה למניות 'משלימות' כשהתחום עצמו יורד, מה עוד הוביל לירידות במניית קליל, מדוע התוצאות צפויות להשתפר והאם התמחור כעת אטרקטיבי?

מניית קליל נפלה היום ב-6% ומשלימה נפילה של 27% בשנה האחרונה למחיר של 181.5 שקל ושווי שוק של 410.3 מיליון שקל.

צורי דבוש, יו"ר קליל: "למרות ההאטה בשוק הבנייה ואי הודאות של מהלכי הממשלה, הנהלת קליל נחושה להמשיך ולהשקיע לטובת העתיד, בין היתר, באמצעות המשך פיתוח מערכת חלונות חדשה, השקעה בקווי הייצור והמשך השקעה בערכי המותג באמצעות קמפיין חדש שעלה לאחרונה בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט. האתגר שלנו יהיה לבדל את המוצרים שלנו שתוכננו ונבנו כמוצר שלם ושנבדקו לעמוד במצבי קיצון בשונה ממוצרים אחרים. במהלך השנה, אנו נערכים לפתיחת אולם תצוגה חדש בראשון לציון. בנוסף, נבחרנו באמצעות מחקר בלתי תלוי, כאחת מ-150 החברות האמינות בישראל. אנו מאמינים שהמותג החזק של קליל, השקעה בעובדים, הקפדה על שירות מיטבי ללקוחותינו, והמשך פיתוח של מערכות אלומיניום מתקדמות- יאפשרו לנו להמשיך ולצמוח בטווח הארוך".

פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-111 מיליון שקל – צמיחה של 15% ביחס לרבעון קודם, וזאת למרות הירידה במחיר המכירה הממוצע כתוצאה מירידות במחירי ה-LME. מכירות סדרת הפרמיום באוהאוס, גדלו ב-13% בהשוואה לרבעון ממוצע של שנה שעברה והן מערכת 'המולטי בוקס' ממשיכה להראות גידולים במכירות, כך שתוך שנה אחת הגדלנו את היקף המכירות של מערכות המולטי בוקס בכ-190%. אנו חווים ירידה ברווחים, בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, כתוצאה ממחירי האלומיניום והצטיידות במלאים במחירי עלות גבוהים ביחס להיום, לצד התחזקות הדולר מול השקל ובשילוב הוזלת מחירי המכירה. במהלך הרבעון, הורדנו את כמות המלאי בהיקף של 20 מיליון, ואנו ממשיכים להציג איתנות ונזילות פיננסית גבוהה, כמתבטא עם קופת מזומנים בהיקף של 98 מיליון שקל ללא כל חוב פיננסי, דבר שמאפשר לנו לבחון ולנצל הזדמנויות עסקיות התואמות את האסטרטגיה העסקית שלנו ובכך להמשיך ולחזק את המותג של החברה כמוביל שוק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פרסומת גרועה מה הקשר ריקוד לעיצוב? (ל"ת)
    22/05/2023 09:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דנן 22/05/2023 08:38
    הגב לתגובה זו
    מוצרים יקרים בלי הצדקה, הלקוחות מעדיפים להזמין אצל משה -איש אלומיניום אחרי סיום רכישת עצמית אחרונה כמות מניות רדומות מעל 18%- משהו מכיר חברה דומה? לעומת זה ה דיבידנדים עלובים.
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל

קרן פורטיסימו מתכננת להנפיק את סוגת לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל, במהלך שמגיע בתקופה של התעוררות בשוק ההנפקות בתל אביב

תמיר חכמוף |

קרן פורטיסימו, שמחזיקה ב-80% ממניות סוגת, מתקדמת לקראת הנפקת חברת המזון בבורסה בתל אביב לפי שווי מוערך של 1.2-1.3 מיליארד שקל. הכספים שיגויסו בהנפקה צפויים לשמש להחזר חובות ולהמשך השקעות בצמיחה.

סוגת, בניהולו של גיא פרופר, בנו של דן פרופר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר אסם, מציגה מחזור מכירות שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל. 

המותג סוגת הוא אחד המוכרים בישראל ומוצרי החברה נמצאים בכמעט כל בית. החברה עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי מזון יבשים, בהם אורז, סוכר, קמח, פסטה וקטניות. מאז שנרכשה בידי פורטיסימו ב-2019, סוגת הרחיבה את פעילותה דרך רכישות של מותגים כמו "עץ הזית", "אל ארז", "אל נח’לה" ו"תבליני פרג". 

התשקיף צפוי להיות מוגש בשבועות הקרובים, ובשוק מעריכים כי המהלך עשוי להיות מושלם עד לסוף השנה. משיחה עם גורמים בשוק נראה כי עדיין לא התקיימו שיחות עם מוסדיים לגבי היקף או תמחור ההנפקה, אך החברה עשויה לקבל מכפילי שווי דומים להנפקת גד שבוצעה לאחרונה, שיתנו לסוגת כמובן שווי שוק אחר (מחלבות גד הונפקה בתל אביב).

שוק ההנפקות בת"א רותח

בשוק ההנפקות בתל אביב יש כיום אווירה של התעוררות, יותר חברות פונות לבורסה, יותר גיוסים, והאופטימיות חוזרת. בסוף ספטמבר סיכמנו את ההנפקות של השנה האחרונה בבורסה, אז התחילו להיסחר כבר כ-20 חברות חדשות בשוק הישראלי (ההנפקות של 2025: מי טסה ומי צללה?). מהנתונים עולה כי המשקיעים עדיין זהירים, והממוצע של תשואה לאחר הנפקה עומד על כ-14.1% מאז יום המסחר הראשון, אבל החציון רק כ-3.63%, כלומר מדובר בכמה “הצלחות” שמושכות את הממוצע, בעוד שאר החברות מתקשות.