קליל בדוח חלש: ההכנסות ירדו ל-111 מיליון שקל והרווח צנח ב-61%
חברת קליל קליל 2.24% העוסקת בייצור פרופילים ומוצרי אלומיניום לענף הבנייה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-111 מיליון שקל לעומת הכנסות של 130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 14.5%. בחברה אומרים כי הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מכך שרבעון מקביל אשתקד היה חריג לטובה עם כמויות מכירה גבוהות ביחס לתקופות מקבילות, לצד שינויים שחלו בתמהיל המכירות.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-19.6 מיליון שקל (כ-17.7% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 36.6 מיליון שקל (כ-28.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-7.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 21.7 מיליון שקל - קריסה של 63.5%.
קליל רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 6 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 61%.
לחברה יתרת מזומנים והשקעות בניירות ערך סחירים בהיקף כולל של 98 מיליון שקל. לחברה אין התחייבויות פיננסיות. הונה העצמי של קליל עלה ל-367 מיליון שקל ומהווה 77% מסך המאזן. היקף המלאי של החברה לסוף רבעון ראשון 2023 ירד לכ-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110 מיליון שקל בסוף שנת 2022 – קיטון המיוחס, בין היתר, להצטיידות במלאי במחירים נמוכים ביחס לשנת 2022 כתוצאה מהירידה במחירי האלומיניום.
לקריאה נוספת:
>>> מי זו חברת קליל, מה הקשר לתחום הנדל"ן ומדוע היא מעניינת דווקא עכשיו? מה קורה למניות 'משלימות' כשהתחום עצמו יורד, מה עוד הוביל לירידות במניית קליל, מדוע התוצאות צפויות להשתפר והאם התמחור כעת אטרקטיבי?
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- שפיר הנדסה: ההכנסות זינקו 17%, הרווח התפעולי נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית קליל נפלה היום ב-6% ומשלימה נפילה של 27% בשנה האחרונה למחיר של 181.5 שקל ושווי שוק של 410.3 מיליון שקל.
צורי דבוש, יו"ר קליל: "למרות ההאטה בשוק הבנייה ואי הודאות של מהלכי הממשלה, הנהלת קליל נחושה להמשיך ולהשקיע לטובת העתיד, בין היתר, באמצעות המשך פיתוח מערכת חלונות חדשה, השקעה בקווי הייצור והמשך השקעה בערכי המותג באמצעות קמפיין חדש שעלה לאחרונה בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט. האתגר שלנו יהיה לבדל את המוצרים שלנו שתוכננו ונבנו כמוצר שלם ושנבדקו לעמוד במצבי קיצון בשונה ממוצרים אחרים. במהלך השנה, אנו נערכים לפתיחת אולם תצוגה חדש בראשון לציון. בנוסף, נבחרנו באמצעות מחקר בלתי תלוי, כאחת מ-150 החברות האמינות בישראל. אנו מאמינים שהמותג החזק של קליל, השקעה בעובדים, הקפדה על שירות מיטבי ללקוחותינו, והמשך פיתוח של מערכות אלומיניום מתקדמות- יאפשרו לנו להמשיך ולצמוח בטווח הארוך".
פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-111 מיליון שקל – צמיחה של 15% ביחס לרבעון קודם, וזאת למרות הירידה במחיר המכירה הממוצע כתוצאה מירידות במחירי ה-LME. מכירות סדרת הפרמיום באוהאוס, גדלו ב-13% בהשוואה לרבעון ממוצע של שנה שעברה והן מערכת 'המולטי בוקס' ממשיכה להראות גידולים במכירות, כך שתוך שנה אחת הגדלנו את היקף המכירות של מערכות המולטי בוקס בכ-190%. אנו חווים ירידה ברווחים, בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, כתוצאה ממחירי האלומיניום והצטיידות במלאים במחירי עלות גבוהים ביחס להיום, לצד התחזקות הדולר מול השקל ובשילוב הוזלת מחירי המכירה. במהלך הרבעון, הורדנו את כמות המלאי בהיקף של 20 מיליון, ואנו ממשיכים להציג איתנות ונזילות פיננסית גבוהה, כמתבטא עם קופת מזומנים בהיקף של 98 מיליון שקל ללא כל חוב פיננסי, דבר שמאפשר לנו לבחון ולנצל הזדמנויות עסקיות התואמות את האסטרטגיה העסקית שלנו ובכך להמשיך ולחזק את המותג של החברה כמוביל שוק".
- 2.פרסומת גרועה מה הקשר ריקוד לעיצוב? (ל"ת)22/05/2023 09:18הגב לתגובה זו
- 1.דנן 22/05/2023 08:38הגב לתגובה זומוצרים יקרים בלי הצדקה, הלקוחות מעדיפים להזמין אצל משה -איש אלומיניום אחרי סיום רכישת עצמית אחרונה כמות מניות רדומות מעל 18%- משהו מכיר חברה דומה? לעומת זה ה דיבידנדים עלובים.

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.