הייקון צופה הכנסות של 14.3 מיליון דולר ב-2021, ו-25-30 מיליון ב-2022

חברות נוטות לפרסם תוצאות מקדמיות המראות על זינוק מדהים בשורה העליונה. השאלה תמיד היא גם כיצד זה יבוא לידי ביטוי בשורה התחתונה; בנוסף - צריך לזכור שכאשר מדובר במספרים קטנים - השינוי באחוזים תמיד נראה גדול, וככל שהחברה גדלה האחוזים יורדים ומתכנסים למספרים הגיוניים
נתנאל אריאל | (3)

חברת הייקון מערכות 0%  הפועלת בתחום של ייצור אריזות ומארזי תצוגה באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות, מפרסמת תחזיות מוקדמות לתוצאות שנת 2021 וצופה כי ההכנסות יעמדו על 14.3 מיליון דולר. בתחזית ל-2022 צופה החברה כי ההכנסות יגדלו לטווח של 25-30 מיליון דולר.

ההכנסות ממתכלים ושירותים ב-2021 גדלו ב-70% ל-3.1 מיליון דולר, לעומת 1.8 מיליון בשנת 2020. על פי החברה, הגידול במכירת מתכלים ושירותים ב-2021 עומד על שיעור של כ-120% בהשוואה לשנת 2019 - רק שכדאי לזכור שבכל זאת מדובר במספרים קטנים, כך שזינוק ברמת האחוזים הוא אולי מרשים אבל ככל שהמספרים יגדלו כך האחוזים יירדו למספרים הגיוניים יותר.

עוד מוסרת החברה כי במהלך 2021 היא קיבלה הזמנות למערכות בהיקף של כ-14.7 מיליון דולר, גידול של כ-79% לעומת היקף ההזמנות שקיבלה ב-2020 וגידול של למעלה מ-300% ביחס להיקף ההזמנות אשר התקבלו ב- 2019 בסך של 4.7 מיליון דולר. צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-5 מיליון דולר. בארה"ב החברה מציגה מכירות שיא בהיקף של למעלה מ-10 מיליון דולר בשנת 2021.

על פי החברה, נרשם גידול של 51% במספר העבודות המיוצרות במערכות החברה מצד כלל לקוחותיה, שיעור הגידול בשווקי המטרה החברה בשוק הקרטון הגלי – 163% ובשוק הקרטון הקשיח 63%. לדברי החברה, "נתונים אלו מצביעים כי אסטרטגית החברה במעבר משוק הדפוס המסחרי לשוק ייצור האריזות מקרטון הגלי והקשיח הינה מוכיחה את עצמה". 

ב-2021 הייקון דיווחה על מכירה של מערכות ה- Beam2C הראשונות בתצורת Nonstop בהיקף כספי כולל של כ-5 מיליון דולר וקיבלה התחייבויות מותנות ראשונות למוצר העתידי של החברה בשווי כולל של כ-10 מיליון דולר, לקראת הדגמת אב טיפוס של המוצר ללקוחות בראשית 2023.

לחברה יתרונות מזומנים לסוף 2021 בהיקף של כ-23.7 מיליון דולר.  

שלמה נמרודי, מנכ"ל הייקון מערכות: "לאחר כמעט הכפלת פעילות המכירות ב-2021, ב-2022 אנחנו צופים שוב כמעט הכפלה של ההכנסות ל-25-30 מיליון דולר. בין היתר, לקוחות החברה הגדילו ב-2021 את היקף העבודות תוך שימוש במערכותיה ב-51%. אנחנו מתמקדים במאמצי מכירה ללקוחות בינוניים וגדולים המייצרים אריזות המהווים פוטנציאל למכירות חוזרות, הן של מערכות והן של מתכלים, ולהרחבת פריסתנו הגיאוגרפית.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמוליק 01/02/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
    שווי החברה נחתך ב 70 אחוז מאז ההנפקה. הם שורפים 20 מיליון דולר בשנה ומכניסים בקושי 14. גם אם ההכנסות יגדלו ל 25, לא סביר שיהיו רווחיים. ברמה התפעולית, חברה שסיפקה 5 מכונות בשנה לא תוכל תוך שנה להכפיל את קצב הייצור. לא כשמדובר במוצר קפיטאלי כמו שלהם.
  • אורח 02/02/2022 06:51
    הגב לתגובה זו
    אין לך מושג על מה אתה מדבר. רוץ דחוף לקנות מירמורון ומשהו נגד הקישקושים שאתה פולט מפיך.
  • עוץ לי גוץ לי 01/02/2022 19:50
    הגב לתגובה זו
    נשמע מהדברים שלך שאתה ממש ממורמר. גם היית גרוע וגם אתה משקר.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?