אהוד ברק
צילום: תמר מצפי

אפסייד של 80% למניית אינטרקיור מקנאקורד ג'ניואיטי

בבנק ההשקעות נותנים למניה מחיר יעד של 13 ד' בהמלצת "קנייה ספקולטיבית" ומסמנים כמנועי צמיחה את היצוא, תיחת חנויות המותג בישראל והליגליזציה - שהם סבורים שתאושר בארץ השנה/ב-2022. עוד נכתב כי ההנפקה בנאסד"ק תרחיב את הנגישות להון מוסדי
איתי פת-יה | (4)

בנק ההשקעות קנאקורד ג'ניואיטי משיק סיקור על מניית חברת הקנאביס הישראלית אינטרקיור -2.89% שזה עתה החלה להסחר בבורסה המשנית בטורונטו, ונותן לה המלצת "קניה ספקולטיבית" במחיר יעד של 13 דולר המשקף אפסייד של 80.5% על שער של 7.2 דולר בסגירה האחרונה בקנדה.

כותבי הסקירה מאט בוטומלי ושאן מיר כותבים כי שוק הקנאביס הישראלי בו פעילה אינטרקיור יגלגל 550 מיליון דולר ויותר החל מ-2024 ורואים לפניהם פוטנציאל בלגליזציה מקומית שתעשה כבר השנה או ב-2022 לדבריהם, ותפתח פתח לשוק שיגיע בשיא ל-2 מיליארד דולר. כמו כן הם מונים על מנועי הצמיחה פתיחה של חנויות מקומיות וייצוא של מוצרי החברה בתקן GMP לשווקים באירופה.

בוטומלי ומיר מדגישים בפני המשקיעים מספר נקודות חשובות לשיטתם סביב פעילות החברה. הראשונה בהן היא הפוקוס של אינטרקיור בייצור של מוצרים בתקנים רפואיים. לקנדוק, החברה הבת, שני מתקנים ייצור של מוצרים בתקן ICM-GMP. הכותבים מזכירים כי החברה הייתה הראשונה ליבא לישראל מוצרי קנאביס מחו"ל, וכן הראשון לייצא את מוצריה - החל מהרבעון האחרון של 2020.

נקודת נוספת היא המיתוג ושיעור החדירה שעומד על 100%. "מאז 2008 קנדוק באופן הדרגתי הרחיבה את המוצרים הממותגים שלה, כשהיא מתמקדם בפרופיל של מוצרים עם אותם הקנבויונואידים. הפורטפוליו שלה כולל תפרחות יבשות כמו גם נוזלים ושמנים מבוססי קנאביס". עוד נכתב "לחברה שיעור חדירה של 100% כשהיא נמצאת בעל בתי המרקחת בעלי רשיון לממכר קנאביס, יותר מ-120 במספר. הנהלת החברה מעריכה את נתח השוק של אינטרקיור בישראל בכ-15%. תחת המותג 'גבעול' של אינטרקיור, החברה מתכננת ופועלת לפתוח 10 חנויות בשנה הקרובה.

הכותבים ממשיכים ומציינים את "הרשימה המתארכת של שותפיה האסטרטגיים" של אינטרקיור: "כדי לתמוך בצמיחה, קנדוק חתמה על הסכם אספקה עם חברות קנדיות בהן טילריי, אפריא ואורניגרם, והחברה פוטמר לייף סיינסז מאורגוואי. עוד חתמה אינטרקיור על הסכם מיתוג משותף עם מותג/יצרן ה-CBD שארלוט'ס ווב והמותג 'קוקיז' מקליפורניה".

אינטרקיור כבר הגישה בקשה לרישום גם בנאסד"ק ולפי בוטומלי ומיר מדובר בקטליזטור נוסף ומשמעותי למניה. "אנחנו מאמינים שהרישום בארה"ב טומן אפסייד לקנדוק באמצעות הרחבת הגישה להון מוסדי שיושקע בה ויחשוף אותה גם לשווקים במדינות בארה"ב שאישרו זה מכבר לגליזציה של קנאביס לשימוש עצמי".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דניאל 10/05/2021 13:21
    הגב לתגובה זו
    מנופחת בהודעות סרק
  • 3.
    לוי 10/05/2021 11:50
    הגב לתגובה זו
    על ברק הייתי הולך כי זה נכס של מיפלגת העבודה הידועה בנוכלותה וברדיפתה אחרי הכסף כמו מסוממים אבל את תתחפרו להרבה זמן כי תגלו בהמשך שהוא ממשיכי דנקנר פישמן ולבייב
  • 2.
    רימה 10/05/2021 06:56
    הגב לתגובה זו
    בנתיים המנייה בהפסד מטורף
  • 1.
    קל (ל"ת)
    רוני 09/05/2021 19:28
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.