סופרגז: עלייה של כ-7% ברווח הרבעוני - החברה תחלק דיבידנד נוסף
חברת סופרגז אנרגיה שבשליטת קבוצת אלקו -4.03% (66.94%), שהונפקה לפני כתשעה חודשים מדווחת על עלייה של כ-6.9% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 ל-17.1 מיליון שקל, לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019. הכנסות החברה ברבעון עלו בצורה זניחה לכ-144.9 מיליון שקל, לעומת כ-144.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד.
החברה נסחרת בשער של 75 שקלים למניה, במכפיל 23.5, כאשר מאז ההנפקה לפני כ-9 חודשים איבדה המניה כ-6% מערכה. מתחילת השנה איבדה המניה כ-3.5%.
ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם לכ-39.2 מיליון שקל, לעומת כ-40.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה כי השינוי נובע מירידה ברווח התפעולי בתחום הגפ"מ בשל ירידה בכמויות הגפ"מ שנמכרו למגזר העסקי, ומשחיקה במחירי המכירה למגזר הפרטי, וכן בשל ירידה קלה ברווח התפעולי בתחום הגז הטבעי.
ובחלוקה למגזרי פעילות: ההכנסות מתחום הגפ"מ ברבעון הסתכמו בכ-100.1 מיליון שקל, לעומת כ-111 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים את הירידה במחזור ההכנסות בירידה בכמויות הגפ"מ שנמכרו למגזר העסקי כתוצאה מהשפעת נגיף הקורונה וממחירי אנרגיה נמוכים יותר. ההכנסות מתחום הגז הטבעי ברבעון עלו בכ-34% לכ-44.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-33.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי השנתי גדל ב-1% - ההכנסות ירדו ב-2%
החברה רשמה בשנת 2020 גידול ברווח הנקי לכ-68.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-67.3 מיליון שקל בשנת 2019. ה-EBITDA בשנת 2020 עלה בכ-4.2% לכ-160.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-154.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
- אלקטרה נדל"ן גייסה 200 מיליון שקל בדיסקאונט של 7%; המניה יורדת
- אלקטרה נדל"ן מוכרת נכסים בפלורידה ב-300 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך ההכנסות לשנת 2020 הסתכמו לכ-559.9 מיליון שקל, לעומת כ-571.5 מיליון שקל בשנת 2019. בתחום הגפ"מ הסתכמו ההכנסות בכ-422.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-438.3 מיליון שקל בשנה הקודמת. בחברה מסבירים כי הירידה בהכנסות נובעת מירידה בכמויות הגפ"מ שנמכרו כתוצאה מהסגרים וההגבלות שהוטלו בעקבות נגיף הקורונה, שהשפיעו על צריכות הגפ"מ וכן מירידה במחירי האנרגיה שהשפיעה על מחירי המכירה למגזר העסקי, כאמור. הירידה קוזזה בחלקה ע"י גידול בכמויות שנמכרו למגזר הפרטי בישראל בתחום הגז הטבעי עלו ההכנסות בכ-3% לכ-137.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-133.2 מיליון שקל בשנה הקודמת. העלייה נובעת מגידול בכמויות הנמכרות (בעיקר ברבעון הרביעי) שהתקזזה בחלקה על ידי הירידה שנרשמה במחיר הנפט הממוצע השנה לעומת 2019.
הונה העצמי של החברה, נכון לסוף שנת 2020 עלה לכ-744.6 מיליון שקל.
כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה: "אנחנו מסכמים את שנת 2020 עם גידול ברווח הנקי לכ-68 מיליון שקל ושיפור ברווחיות התפעולית. נכון למועד הדוח לחברה 11 הסכמים להקמה בהיקף של כ-40 מגה וואט, ולהערכתנו חלקם צפויים להתחיל לספק חשמל וקיטור כבר במהלך השנה הנוכחית. אנו מנהלים מגעים עם מספר גורמים לקראת חתימה על הסכמים נוספים. בנוסף, החברה פועלת לחדש את פעילותה בתחום האנרגיה הסולארית ופועלת לאיתור הזדמנויות בארץ ובחו"ל".
החברה החלה לפעול בשנתיים האחרונות בתחום של ייזום תחנות כוח קטנות מבוססות גז טבעי (קוגנרציה) ומקימה כיום מתקני קוגנרציה בהספק של כ-40 מגה וואט. הקמת תחנות כוח אלה נמשכת פרקי זמן קצרים יחסית של 18-24 חודש והיא הציבה לעצמה יעד להגיע לתחנות בהספק של 70-100 מגה-וואט בשנים הקרובות.
- 3.תמיד עדיף דיבידנט על הורדת מחירים (ל"ת)אריק 08/03/2021 15:16הגב לתגובה זו
- 2.טומי 08/03/2021 14:08הגב לתגובה זומחלקים מתנות על גבם של לקוחות מנפחים חשבונות גז בעשאות שקלים ללקוח וככה חוגגים על גבינו ללא פיכוח וזה כןלל כל החברות כולל תאגידי המים שגם גונבים כולם
- 1.גז כל כך יקר עדיף לעבור לחשמל . (ל"ת)עוד חברה מיותרת 08/03/2021 09:29הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
