BLITZ בליץ
צילום: צילום מסך, אתר החברה

ענבר גרופ נכנסת לתחום האופנועים החשמליים - המניה מזנקת

חתמה הסכם מחייב לרכישת חברת בליץ אלקטריק מוטורס תמורת הקצאת עד 75% ממניות החברה בתוספת אופציות; בליץ מכרה עד כ-2,000 אופנועים חשמליים, לדומינוס פיצה, מקדונלד'ס, פיצה האט, מנהל הרכב ורשויות מקומיות בישראל
ערן סוקול | (8)

חברת ענבר גרופ מדווחת על חתימת הסכם מחייב לרכישת חברת בליץ אלקטריק מוטורס העוסקת בייצור ושיווק של אופנועים חשמליים תמורת הקצאת 60% עד 75% ממניות החברה בתוספת אופציות. מניית ענבר גרופ מזנקת כעת בכ-34% בתגובה לדיווח, לשווי שוק של כ-32.6 מיליון שקל, אשר משקף לחברה הממוזגת (ככל שהעסקה תשולם) שווי של כ-80 עד 130 מיליון שקל.

על פי הדיווח, עם השלמת העסקה תרכוש ענבר גרופ 100% ממניות ואופציות העובדים בחברת בליץ מוטורס בתמורה להקצאה של מניות ואופציות לא סחירות בשיעור כולל של 60% מהון ענבר ותשנה את שמה לבליץ טכנולוגיות. במקביל תמכור ענבר את אחזקותיה בחברות הבנות שלה ואת כל פעילותה הנוכחית בשווי המירבי האפשרי. כמו כן, ענבר גרופ התחייבה כי יהיה בקופתה, במועד השלמת העסקה, סך של לפחות 10 מיליון שקל.

במידה ובליץ תעמוד באבן דרך של מכירת 500 אופנועים חשמליים מחוץ לישראל  בהיקף של לפחות 1 מיליון דולר בתוך 21 חודשים ממועד ההשלמה, חלקם של מחזיקי בליץ בענבר גרופ יגדל ל-75%.

בליץ הינה חברה העוסקת בייצור ושיווק של אופנועים חשמליים. למיטב ידיעת החברה, וכפי שנמסר לה על ידי בליץ, לחברה טכנולוגיה ייחודית אשר הינה בתהליכי רישום של פטנט - של סוללה קלה, קלה לטעינה ובטוחה, לצורך טעינת האופנועים החשמליים, אשר מאפשרת לרוכב זמן נסיעה ארוך יותר.

על לקוחותיה של בליץ נמנים דומינוס פיצה ישראל, מקדולנד'ס ישראל, פיצה האט ישראל, מנהל הרכב ורשויות מקומיות. עד כה, מכרה בליץ כ-2,000 אופנועים חשמליים.

בשנת 2019 הציגה בליץ הכנסות של כ-8.2 מיליון שקל, גידול של כ-48% לעומת הכנסות של כ-5.54 מיליון שקל בשנת 2018. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ-120 אלף שקל בכל אחת מהשנים.

רפאל מוזינסקי, מנכ״ל BLITZ: "בליץ מביאה בשורה מוכחת של אופנוע חשמלי ייחודי שזוכה להצלחה רבה בקרב לקוחות החברה עליהם נמנים דומינוס פיצה, מקדונלדס, פיצה האט, ג'פניקה ועוד רבים אחרים. פיתחנו בחברה טכנולוגיה מוכחת המניבה ערך מיידי ללקוחותינו יחד עם מודל עסקי המבטיח לבליץ הכנסות שוטפות לאורך שנים. בליץ מעניקה פתרון טכנולוגי שלם של הנעה חשמלית ירוקה חסרת זיהום ולוקחת חלק מרכזי בפתרון בעיות תנועה במרכזי ערים. בכוונת בליץ להפוך לחברה גלובאלית ולהתמקד בשיכפול ההצלחה במספר רחב של מדינות באירופה, הודו וארצות הברית, תוך הרחבה של שרותי המידע הניתנים למשתמש.״

 

גלי ליברמן, מנכ״ל ענבר גרופ: ״מצאנו בבליץ צוות יזמים והנהלה שמביאה בשורה אמיתית ויכולות ניהול מרשימות לאחד מהתחומים אשר מרכזים את הכי הרבה עניין היום בכלכלה עולמית, עולם הרכב החשמלי. החברה מוכרת, ממוקדת התרחבות גלובלית ואנו בטוחים בבשורה ובערך שאנו מביאים היום לציבור המשקיעים שלנו.״

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מיהי חברת בליץ - BLITZ?

BLITZ מפתחת קטנועים חשמליים, חסכוניים ומהירים המיועדים לשימוש אינטנסיבי לטובת השוק המסחרי. החברה הוקמה בשנת 2012 על ידי רפאל מוזינסקי שמכהן כמנכ"ל. מוזינסקי, שגדל בבלגיה, עבר ללונדון, שם למד תואר כלכלה ופיננסים. לאחר סיום לימודיו, עבד רפאל בברקליס קפיטל כדירקטור בתחום המסחר ובתום חמש שנות קריירה, עבר לישראל. מוזינסקי הושפע רבות מהספר “Start-up nation” שהצית בו את התשוקה שהובילה להקמת חברת בליץ מוטורוס המביאה את בשורת התחבורה הירוקה, לשיפור יעילות האנרגיה והמשאבים בשנת 2012.

בליץ מספקת לקהל לקוחותיה מגוון נרחב של שירותים הכוללים תמיכה, תפעול, ביטוח, תחזוקה, תיקונים ושירותים שוטפים. יו״ר דירקטוריון החברה הינו דוד מחלב שניהל עד לאחרונה את חברת פוינטר עד למכירתה ל-ID Systems והפך לאחר המכירה למנכ"ל הפעילות הבינלאומית של החברה הממוזגת - פוורפליט. 

הקטנועים מנוטרים 24/7 תוך איסוף מידע (Data), מלא המיועד לשיפור השרות ולאופטימיזציה של ה-Last Mile delivery. בין לקוחות בליץ ניתן למנות את דומינוס פיצה, פיצה האט, מקדונלד'ס וג'פניקה, לצד חברות שליחויות נוספות, רשויות ממשלתיות ומקומיות, דואר ישראל ועוד.

בחברה טוענים כי הטכנולוגיה שפיתחה בליץ מאפשרת לרוכב להנות מנסיעה רציפה, בקרת בלמים, הגבלת מהירות, לצד שיפור הבטיחות. הטכנולוגיה מאפשרת למפעיל להשיג חיסכון תיפעולי משמעותי מיידי ביחס לכלי רכב הפועלים בהנעה של בעירה פנימית.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    נסים 26/05/2021 11:11
    הגב לתגובה זו
    חברה בורסאית עאלק!! ושיחות הטלפון עוברות למענה קולי. לזכותם יאמר השלוחה היחידה שעונה אנושי. זה השרות. בכל אופן בהצלחה
  • 7.
    SCAM ALERT 09/12/2020 23:45
    הגב לתגובה זו
    DIG DEEPER
  • 6.
    תוהה 09/12/2020 21:58
    הגב לתגובה זו
    אחזקות ציבור הן 35%, זה ברור שבעלי השליטה הם אלו שמכרו את רוב המניות במחיר שיא של המניה, הציבור הפראייר קנה, השתמשו במילות הקסם "סוללה חשמלית"אפילו במצגת שפורסמה לא היה שום נתון כספי ואף מילה על תחרות, הזויפראיירים ומהמרים זה מה שיש להגיד על מי שקנה היום
  • 5.
    אלי 09/12/2020 15:38
    הגב לתגובה זו
    בשביל זה משלמים מעל 100 מיליון חברות טיפשים
  • 4.
    דניאל 09/12/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    כל הנושא של הקצאות זה בלוף אחד גדול אם היו באים בדרך הקידמית גם 30 מיליון לא היו מקבלים רווח של 120 אלף ??
  • 3.
    יש שם צוות מנצח! (ל"ת)
    אחד שמבין 09/12/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אורן 09/12/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ-120 אלף שקל בכל אחת מהשנים?
  • 1.
    נמאס להם ממסחר באופציות? (ל"ת)
    א 09/12/2020 11:57
    הגב לתגובה זו
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס -0.62%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.