סטיבן טפר
צילום: Getty images Israel

למה טבע לא העלתה תחזיות לשנת 2020?

הפשרה סביב פרשת האופיואידים מתעכבת בגלל המצב, אך החברה אופטימית שהמתווה יאושר; לדברי סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד ב-IBI בית השקעות, מדובר בדוחות מעולים עם צמיחה מהותית, לאחר תקופה ממושכת של שחיקה בהכנסות
ערן סוקול | (8)

חברת התרופות טבע 2.97%  דיווחה היום על תוצאות חזקות לרבעון הראשון של 2020. החברה הכתה בגדול את צפי האנליסטים ואישררה את התחזיות לשנת 2020 בשלמותה. לדברי סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד IBI בית השקעות, מדובר בדוחות מעולים עם צמיחה מהותית, לאחר תקופה ממושכת של שחיקה בהכנסות.

ב-IBI ממשיכים להמליץ על מניית טבע בתשואת-יתר, משאירים את מחיר היעד על 16 דולר למניה ומציינים, כי המחיר משקף מכפיל 6 על הרווח הנקי המתואם לשנת 2020 (2.65 דולרים למניה), מכפיל 8.5 על ה-EBITDA לשנת 2020 (5 מיליארד דולר) וההתבהרות לגבי פוטנציאל הצמיחה של החברה. 

"דוחות טבע לרבעון הראשון של 2020 היו משמעותית מעל הציפיות בשוק, עם צמיחה מהותית בהכנסות בהיקף של 5%, שהגיעה בעיקר מהפעילות הגנרית ותרופות ללא-מרשם באירופה, צמיחה חדה במכירות של אוסטדו לצד שחיקה קלה מהמצופה בקופקסון וכן צמיחה בפעילות ההפצה (ANDA) בארה"ב. מדובר ברבעון ראשון של צמיחה מהותית בהכנסות לאחר תקופה ממושכת של ירידה בהכנסות", ציין טפר.

למה החברה לא העלתה תחזיות לשנת 2020?

למרות הדוחות החזקים ביחס לצפי, החברה לא העלתה את התחזיות לשנת 2020, מה שעשוי היה לעורר חשש אצל חלק מהמשקיעים, כי מדובר בסימן מבשר רעות לרבעונים הבאים.

בעניין זה ציין טפר, כי למרות הרבעון החיובי, אי-הוודאות הרבה סביב מגיפת הקרונה מנעה מהחברה להעלות את התחזיות. "ברבעון השני קיים חשש להתממשות הסיכונים התפעוליים שקשורים למגיפה, ולירידה בהכנסות לאחר רבעון החזק שבו כלל הגורמים בשרשרת ההספקה ועד לצרכן הסופי הגדילו מלאים", ציין טפר.

בשעה 15:30 (שעון ישראל) החלה שיחת הוועידה של הנהלת החברה עם משקיעים ואנליסטים, לסקירת תוצאות הרבעון. בסקירתו ציין טפר, גם מספר דגשים שעלו בשיחת הוועידה כפי שמפורטים להלן: 

השפעות הקורונה - בעיקר נוצרו הזדמנויות

הרצף העסקי-תפעולי של החברה לא נפגע, כל מתקני הייצור פתוחים ופועלים בתפוקה רגילה, אין מחסור מהותי של חומרי גלם, טבע שומרת על כלל העובדים והחברה מסייעת ככל הניתן לקהילות שבהם היא פעילה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כמו-כן, החברה הדגישה את ההזדמנויות שנוצרו לתעשיית התרופה בתקופה זאת: בהבטחת הספקה של תרופות חיוניות, בתמיכה במאמצי המו"פ ובפיתוח אפשרות התקשורת הדיגיטליות לשיפור תפעולי.

לצד זאת, קיימים גם סיכונים: בריכוזיות הייצור של חומרי גלם במדינות ספציפיות, בצבירת מלאים שישפיעו על מכירות עתידיות, שינויים בתהליכי השיווק והחשש ליכולת לגייס חולים לניסויים קליניים.

פוטנציאל המכירות של אוסטדו ואג'ובי

החברה הדגישה את הפוטנציאל של אוסטדו ואג'ובי להמשך הצמיחה עם תחזית מכירות ל-2020 של 650 מיליון דולר ו-250 מיליון דולר בהתאמה. אוסטדו ממשיכה במגמת הצמיחה הן במרשמים והן המכירות, והחברה בוחנת השקת המוצר גם בסין וביפן. אג'ובי שנתקע ברבעונים האחרונים ועומד על נתח שוק של 15% בלבד, צפוי לתפוס תאוצה חזקה ברבעונים הקרובים עם ההשקה של המוצר במזרק אוטומטי, הרחבת השיפוי הביטוחי ל-12 מדינות באירופה וההשקה לאחרונה גם בקנדה.

פרשת האופיואידים - אופטימיות זהירה

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סוחר 10/05/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    תהיה "הפתעה" חיובית והמנייה תטוס למעלה
  • 5.
    בסוף השנה המניה ב30 דולר! (ל"ת)
    משה 09/05/2020 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חברים מה נראה לכם מה קורה בטבע אכלנו אותה? 09/05/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    חברים מה נראה לכם מה קורה בטבע אכלנו אותה?
  • 3.
    כל הכבוד!!!!! המשיכו קדימה (ל"ת)
    גבי ג 08/05/2020 00:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חזי 07/05/2020 22:57
    הגב לתגובה זו
    ביום ראשון מינוס 5 אחוז.
  • אבנר 08/05/2020 10:51
    הגב לתגובה זו
    מה חשבת שלא ייקחו קצת רווחים אחרי שחלק מהאנשים הרוויחו כ-20% ביום אחד? אהבל..
  • 1.
    החברה עלתה על הטיסה הנכונה צפונה היא תמשיך להמריא 07/05/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
    החברה עלתה על הטיסה הנכונה צפונה היא תמשיך להמריא
  • אמיר מהחדר אוכל 10/05/2020 03:18
    הגב לתגובה זו
    אני מכין אחלה קאבבים וסלטים בטבע שולץ - לבוא בהמוניכם
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.