פנאקסיה: הסכם להפצת מוצרים בשוק הדני
חברת הקנאביס פנאקסיה ישראל הודיעה כי התקשרה בהסכם עם חברת סטנוקר הדנית, על הסכם הפצה שיווק ומכירת מוצרי החברה בדנמרק, למשך 5 שנים. בנוסף, הצדדים ינהלו מו"מ לבחינת שת"פ במדינות נוספות באירופה בהן פועלת סטנוקר
במסגרת ההסכם, סטנוקר תשווק, תמכור, ותפיץ את מוצרי הקנאביס הרפואי מתוצרת החברה לבתי המרקחת בדנמרק, לתקופה של 5 שנים. לגבי חלק מהמוצרים הכלולים בהסכם נקבעה חובת אי תחרות על המפיצה, באופן שהיא תהיה מנועה מלהפיץ באזור מוצרים מתחרים. במקביל הצדדים ינהלו מו"מ לבחינת שת"פ במדינות נוספות באירופה בהן פועלת סטנוקר.
לדברי החברה, דנמרק הינה שוק הקנאביס הרפואי בעל חסמי הכניסה הרגולטוריים המחמירים ביותר באירופה, ומאופיין במיעוט מתחרים. לפיכך, על אף היותו שוק קטן יחסית, המונה כ- 10 אלף מטופלים פוטנציאליים מתוך אוכלוסייה של כ-6 מיליון תושבים, השוק הדני הוא שוק אסטרטגי עבורה. השוק הדני הינו שוק פרמצבטי, אשר המוצרים בו נמכרים בבתי מרקחת על פי מרשם רופא ובצורת המתן הסופית שלהם, להבדיל מהשוק הגרמני, בו נדרשת הכנה רוקחית מקדימה של המוצרים.
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל, מסר: "הכניסה לדנמרק, שבה הרגולציה המחמירה באירופה, תהווה עבורנו "תו תקן" לכניסה למדינות אירופאיות נוספות. דנמרק היא מבחינתנו שער כניסה למדינות סקנדינביה, אשר כיום אין בהן כלל רגולציה לשימוש בקנאביס רפואי. אנו מצפים לסייע לאלפי מטופלים בשוק צומח וחשוב זה באמצעות הסכם הפצה עם גוף אסטרטגי כסטנוקר, הדומיננטי ביותר בדנמרק בתחום הקנאביס הרפואי, ולספק להם את מוצרי שמן הקנאביס הרפואי האיכותי שלנו, המאופיינים ברמת תקנון והדירות גבוהה מהמקובל בשוק ובמינון מדויק על מנת לתת מענה לדרישות הרפואיות המחמירות ביותר. במקביל, אנו מתקדמים לקראת הסכמי הפצה נוספים במדינות היעד שלנו באירופה, לצד השלמת תהליכי הרישום במדינות אלה."
- התרסקות נובו נורדיסק מטלטלת את דנמרק: הפסדים ענקיים בבורסה וירידה בצמיחה
- מדוע טראמפ צריך את גרינלנד ומדוע זה קשור להתחממות הגלובלית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תומאס סקובלונד שנגלסברג, מנכ"ל STENOCARE, מסר "כחברה הממוקדת בייבוא, אספקה והפצה של מוצרי קנאביס רפואי מוגמרים באיכות גבוהה למטופלים בדנמרק, בחרנו בפנאקסיה לאחר בחינה קפדנית של מספר ספקי מוצרי קנאביס רפואי מתקדמים, על מנת לזהות את היצרן/ספק בעל המוצרים האיכותיים והטובים ביותר בהתאם לדרישות הרגולטוריות המחמירות של ה-DMA. צוות המנהלים והמומחים של פנאקסיה, עליהם נמנים רופאים ואף זוכה פרס נובל, הרשים אותנו בגישתו הפרמצבטית לתחום הקנאביס הרפואי, החל משיטות הייצור, המשך בידע וסט הנתונים הקליניים של המטופלים, וכן ביכולת להבין ולעמוד בדרישות ה-DMA. אלה מאפשרים לנו להגיש כבר עם חתימת ההסכם בקשה לאישור המוצר. אנו מצפים להתחיל בפעילותנו המשותפת ולהרחיב את הידע שלנו בנושא יעילות וטיפול במוצרים אלה לטובת מטופלינו."
לפני כשבוע דיווחה החברה על הקצאה פרטית של מניות וכתבי אופציה בסכום כולל של כ-17 מיליון שקל. במסגרתה גופי הגמל, קרנות הנאמנות והתיקים של בית ההשקעות מור השקעות 0.17% , ומשקיע נוסף, ירכשו מניות וכתבי אופציה, בהקצאה המשקפת דיסקאונט אפקטיבי של כ-27% על מחיר השוק. בנוסף, קיבלה החברה התחייבות מבעלי השליטה, להשקעה של לפחות 6 מיליון שקל נוספים תמורת מניות וכתבי אופציה בתנאים זהים.
- 1.מה עם הנכון ביבי שתוקע הייצוא??? (ל"ת)אפק 11/03/2020 18:02הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?