אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי
צילום: יח"צ

ויקטורי: צמיחה של 6.5% בהכנסות ל-447 מיליון שקל

הרווח הנקי המתואם עלה ב-23.7%. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2%. אייל רביד: "הרבעון השני היה רבעון חזק לרשת אנו ממשיכים להציג צמיחה במכירות ונמצאים בקצב מכירות שנתי של כ-1.8 מיליארד שקל"
ערן סוקול | (1)

רשת ויקטורי -0.89% מדווחת על גידול של 6.5% בהכנסות הרבעון השני של 2019 ועל ירידה של 1.6% ברווח הנקי בשל השפעות תקן החשבונאות החדש. עם זאת, הרווח הנקי המתואם (בנטרול תקן החשבונאות החדש) עלה ב-23.7% והפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2%. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 5 מיליון שקל.

הכנסות ויקטורי הסתכמו בכ-447 מיליון שקל, צמיחה של כ-6.5% לעומת הכנסות של כ-419.6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. החברה מציינת כי העלייה במכירות נבעה מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בפדיון חנויות זהות.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-8.4 מיליון שקל, ירידה של כ-1.6% לעומת רווח נקי של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בחברה מציינים כי הרווח הנקי הושפע לשלילה מיישום תקן IFRS16, שבניטרולו הרווח הנקי היה מסתכם ל-10.6 מיליון שקל, עליה של 23.7%.

 

הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר במהלך הרבעון עמד על כ-8.2 אלפי שקלים למ"ר לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלפי שקלים למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון עמד על כ-8.5 אלפי שקלים למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלפי שקלים למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

מנועי צמיחה

רשת ויקטורי מנתה נכון לסוף הרבעון השני 50 סניפים ומאז פתחה החברה סניף נוסף בחדרה. החברה מציינת כי עוד השנה יפתחו 2 סניפים נוספים ו-3 סניפים יפתחו בשנת 2020, זאת לא כולל רכישת סניפים או רשתות מתחרות (ככל שיהיו), כאשר לצורך כך, לרשות החברה אמצעים נזילים בהיקף של 78 מיליון שקל למימוש הזדמנויות.

שיפור בשולי הרווחיות

הרווח הגולמי של ויקטורי הסתכם בכ-112.5 מיליון שקל ברבעון השני (25.2% מההכנסות), עלייה של כ-8.1% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-104 מיליון שקל (24.8% מההכנסות). בחברה מציינים כי הגידול בשולי הרווחיות הגולמית נבע בעיקרו משיפור תנאי הסחר עם הספקים, שינוי תמהיל בסל הקניה של הצרכנים ושינוי בתמחור בתחום האינטרנט.

ברמה התפעולית הציגה ויקטורי שיפור, עם שולי הוצאות תפעול של כ-21.5% מההכנסות, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-22% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בהתאמה, ונוכח הגידול בהיקף המכירות, הרווח התפעולי של ויקטורי עלה בכ-40% והסתכם בכ-16.2 מיליון שקל ברבעון השני (3.6% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ-11.6 מיליון שקל (2.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

השפעות תקן IFRS16

מלבד הגידול בהיקף הפעילות כאמור, עיקר השיפור שהציגה החברה בשולי הוצאות התפעול מיוחס ליישום תקן החשבונאות החדש - IFRS16, כאשר כנגד, נרשם גידול של כ-4.7 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו. החברה מציינת כי בנטרול השפעות תקן החשבונאות החדש, הסתכמו הוצאות המימון נטו בכ-314 אלף שקל ברבעון השני של 2019.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלי תל אביב 27/08/2019 12:57
    הגב לתגובה זו
    הסניף בפתח תקווה מאכזב, קופות לא פעילות, מחירים לא זולים, מבצעים רק לבעלי כרטיס אשראי של ויקטורי.
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


צחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמירצחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמיר

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%

הנפקה פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%

צלי אהרון |

חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42%  , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה. קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 שקל ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-105 כשמתחשבם בשווי האמיתי ל האופציות.  

מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות.  

החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהוא חלק מגרעין השליטה, שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה, ויותר מכך - מהתחושה של דילול החזקות לציבור הקיים. 

בעצם, המהלך מפחית ערך לבעלי המניות הקיימים, והתגובה המיידית במחיר המניה מגלמת את הביקורת הזו. בדוח המיידי שפרסמה החברה צוין כי פרסום הצעת המדף לציבור, אם וככל שתתקיים, כפוף בין היתר לאישור הדירקטוריון ולתנאי השוק המתאימים. בשלב זה אין ודאות לגבי ביצוע הנפקה לציבור, היקפה או מועד קיומה. כלומר, לא ניתנת לציבור האופ' להשתתף בהנפקה בתנאים הדומים למשקיעים המסווגים.

סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?

הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. הדבר מעלה סימני שאלה לגבי חוסנה הפיננסי של החברה או יכולתה לגייס בתנאים טובים יותר. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה. מלמדת על רצון למקסם את הערך שנוצר.