ויקטורי: צמיחה של 6.5% בהכנסות ל-447 מיליון שקל

הרווח הנקי המתואם עלה ב-23.7%. הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2%. אייל רביד: "הרבעון השני היה רבעון חזק לרשת אנו ממשיכים להציג צמיחה במכירות ונמצאים בקצב מכירות שנתי של כ-1.8 מיליארד שקל"
|
(1)
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, צילום: יח"צ

רשת ויקטורי -0.2% ויקטורי 5,470 -0.2% ויקטורי בסיס:5,481 פתיחה:5,500 גבוה:5,531 נמוך:5,350 תמורה:1,880,304 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על גידול של 6.5% בהכנסות הרבעון השני של 2019 ועל ירידה של 1.6% ברווח הנקי בשל השפעות תקן החשבונאות החדש. עם זאת, הרווח הנקי המתואם (בנטרול תקן החשבונאות החדש) עלה ב-23.7% והפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2%. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 5 מיליון שקל.

הכנסות ויקטורי הסתכמו בכ-447 מיליון שקל, צמיחה של כ-6.5% לעומת הכנסות של כ-419.6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. החברה מציינת כי העלייה במכירות נבעה מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בפדיון חנויות זהות.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-8.4 מיליון שקל, ירידה של כ-1.6% לעומת רווח נקי של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בחברה מציינים כי הרווח הנקי הושפע לשלילה מיישום תקן IFRS16, שבניטרולו הרווח הנקי היה מסתכם ל-10.6 מיליון שקל, עליה של 23.7%.


 
הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-2.2%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר במהלך הרבעון עמד על כ-8.2 אלפי שקלים למ"ר לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלפי שקלים למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון עמד על כ-8.5 אלפי שקלים למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלפי שקלים למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

מנועי צמיחה
רשת ויקטורי מנתה נכון לסוף הרבעון השני 50 סניפים ומאז פתחה החברה סניף נוסף בחדרה. החברה מציינת כי עוד השנה יפתחו 2 סניפים נוספים ו-3 סניפים יפתחו בשנת 2020, זאת לא כולל רכישת סניפים או רשתות מתחרות (ככל שיהיו), כאשר לצורך כך, לרשות החברה אמצעים נזילים בהיקף של 78 מיליון שקל למימוש הזדמנויות.

שיפור בשולי הרווחיות
הרווח הגולמי של ויקטורי הסתכם בכ-112.5 מיליון שקל ברבעון השני (25.2% מההכנסות), עלייה של כ-8.1% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-104 מיליון שקל (24.8% מההכנסות). בחברה מציינים כי הגידול בשולי הרווחיות הגולמית נבע בעיקרו משיפור תנאי הסחר עם הספקים, שינוי תמהיל בסל הקניה של הצרכנים ושינוי בתמחור בתחום האינטרנט.

ברמה התפעולית הציגה ויקטורי שיפור, עם שולי הוצאות תפעול של כ-21.5% מההכנסות, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-22% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בהתאמה, ונוכח הגידול בהיקף המכירות, הרווח התפעולי של ויקטורי עלה בכ-40% והסתכם בכ-16.2 מיליון שקל ברבעון השני (3.6% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ-11.6 מיליון שקל (2.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

השפעות תקן IFRS16
מלבד הגידול בהיקף הפעילות כאמור, עיקר השיפור שהציגה החברה בשולי הוצאות התפעול מיוחס ליישום תקן החשבונאות החדש - IFRS16, כאשר כנגד, נרשם גידול של כ-4.7 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו. החברה מציינת כי בנטרול השפעות תקן החשבונאות החדש, הסתכמו הוצאות המימון נטו בכ-314 אלף שקל ברבעון השני של 2019.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "הרבעון השני היה רבעון חזק לרשת אנו ממשיכים להציג צמיחה במכירות ונמצאים בקצב מכירות שנתי של כ-1.8 מיליארד שקל. הצמיחה מאפשר לנו לשפר את תנאי הסחר ואנחנו מציגים שיעור שיא ברווח הגולמי שעמד על 25.2%. תזרים המזומנים החזק וקופת מזומנים בהיקף של 78 מיליון שקל מעידים על עוצמתה ואיתנותה הפיננסית של הרשת. לצד חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות של החברה, ויקטורי יכולה לממש הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, במקביל לתוכנית פתיחת סניפים סדורה באזורים חדשים עבורנו. בהסתכלות קדימה, גם 2019 מסתמנת כשנת צמיחה לרשת תוך שאנו ממשיכים כל העת לשפר את הפרמטרים התפעוליים של החברה".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בפתח תקווה ויקטורי יקר בלי קופות פעילות!
    אלי תל אביב 27/08/2019 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסניף בפתח תקווה מאכזב, קופות לא פעילות, מחירים לא זולים, מבצעים רק לבעלי כרטיס אשראי של ויקטורי.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות