סניף ampm קמעונאות אוכל
צילום: עדי ברזילי

דור אלון הרוויחה 85 מיליון שקל על הכנסות של 1.9 מיליארד

דור אלון צמחה בכל תחומי הפעילות; מצפה ש-am:pm תגיע השנה למחזור של 450 מיליון שקל וב-2021 ל-550 מיליון שקל
ארז ליבנה |
נושאים בכתבה ampm דור אלון

דור אלון מדווחת על שיפור בתוצאות. החברה העוסקת בנדל"ן, תחנות דלק, חנויות נוחות וסופרים, מדווחת על הכנסות של 1.9 מיליארד שקל ברבעון השני ורווח של 85 מיליון שקל.

 

ההכנסות ברבעון עלו בשיעור של כ-1.5%. הרווח גולמי הסתכם לסך של כ-236 מיליון שקל לעומת סך של 228 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח תפעולי ברבעון הסתכם לסך של 126 מיליון שקל, לעומת סך של 54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח כאמור הסתכם ב-85 מיליון שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הנהלת החברה מספקת דגשים עיקריים לתוצאות הפעילות ברבעון:

- עלייה במכירות הדלקים במתחמי התדלוק בהתאמה לנתוני המשק שפורסמו על ידי מינהל הדלק, לצד שחיקה במרווחים כתוצאה מהפחתת מרווח השיווק בנזין 95 והתגברות התחרות בסולר.

- השינוי במחירי הדלקים תרם לרווחי מלאי בהקף של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, לעומת רווחי מלאי בהיקף של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

- גידול במכירות גפ"מ ללקוחות ביתיים וגידול במכירות גז טבעי ללקוחות תעשייה יחד עם שיפור ברווחיות של אמגזית הביא לעלייה של 2.5 מיליון שקל ברווח התפעולי של חברת הבת דור אלון גז, הנכלל במגזר השיווק הישיר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

- במהלך הרבעון הושלמה עסקה לרכישת תיק לקוחות פעילים של גפ"מ ביתי, אשר יחד עם ההתפתחות האורגנית הביאה לגידול במצבת הלקוחות הפעילים, העומדת לסוף הרבעון על כ-134 אלף לקוחות, לעומת כ-120 אלף לקוחות לסוף 2018. 

- תחנת הכוח בקרית גת – התחנה בשלבי הרצה מתקדמים לקראת הפעלה מסחרית צפויה ברבעון הרביעי של שנת 2019. החברה השלימה את רכישת מלוא חלקם של השותפים בתחנת הכוח. 

- קמעונאות: גידול של 12% בסך מחזור המכירות בחנויות הנוחות במתחמי התדלוק ובחנויות העצמאיות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שתרם לתוספת רווחיות גולמית אשר איזנה את הקיטון ברווחיות ממכירת הדלקים.

- המכירות בחנויות זהות בכלל הפורמטים עלה ברבעון בכ-4.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד . 

- הסבת חנויות אלונית במתחמי התדלוק לפורמט "מיני סופר" הביאה לצמיחה ניכרת במכירות אותם סניפים.

- עליית ערך משמעותית בהיקף של כ-80 מיליון שקל בפרוייקט הנדל"ן בהרצליה פיתוח -אלוני ים. שמאות עדכנית של אלוני ים קבעה לפרויקט שווי של כ-480 מיליון שקל. 

- החברה ממשיכה לפתח את פרויקטי הנדל"ן השונים לרבות אלוני כפר סבא והרצליה. לחברה יש נכסים נוספים שעשויים להשביח. 

במקביל לדוחות פרסמה החברה תחזית הכנסות של הסופרים ממנה עולה כי am:pm צפויה להגדיל את הכנסותיה מ-421 מיליון שקל בשנה שעברה ל-451 מיליון שקל השנה. תוך שנתיים (2021) הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 550 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.