דור אלון הרוויחה 85 מיליון שקל על הכנסות של 1.9 מיליארד
דור אלון מדווחת על שיפור בתוצאות. החברה העוסקת בנדל"ן, תחנות דלק, חנויות נוחות וסופרים, מדווחת על הכנסות של 1.9 מיליארד שקל ברבעון השני ורווח של 85 מיליון שקל.
ההכנסות ברבעון עלו בשיעור של כ-1.5%. הרווח גולמי הסתכם לסך של כ-236 מיליון שקל לעומת סך של 228 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח תפעולי ברבעון הסתכם לסך של 126 מיליון שקל, לעומת סך של 54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח כאמור הסתכם ב-85 מיליון שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הנהלת החברה מספקת דגשים עיקריים לתוצאות הפעילות ברבעון:
- עלייה במכירות הדלקים במתחמי התדלוק בהתאמה לנתוני המשק שפורסמו על ידי מינהל הדלק, לצד שחיקה במרווחים כתוצאה מהפחתת מרווח השיווק בנזין 95 והתגברות התחרות בסולר.
- השינוי במחירי הדלקים תרם לרווחי מלאי בהקף של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, לעומת רווחי מלאי בהיקף של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- גידול במכירות גפ"מ ללקוחות ביתיים וגידול במכירות גז טבעי ללקוחות תעשייה יחד עם שיפור ברווחיות של אמגזית הביא לעלייה של 2.5 מיליון שקל ברווח התפעולי של חברת הבת דור אלון גז, הנכלל במגזר השיווק הישיר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
- במהלך הרבעון הושלמה עסקה לרכישת תיק לקוחות פעילים של גפ"מ ביתי, אשר יחד עם ההתפתחות האורגנית הביאה לגידול במצבת הלקוחות הפעילים, העומדת לסוף הרבעון על כ-134 אלף לקוחות, לעומת כ-120 אלף לקוחות לסוף 2018.
- תחנת הכוח בקרית גת – התחנה בשלבי הרצה מתקדמים לקראת הפעלה מסחרית צפויה ברבעון הרביעי של שנת 2019. החברה השלימה את רכישת מלוא חלקם של השותפים בתחנת הכוח.
- קמעונאות: גידול של 12% בסך מחזור המכירות בחנויות הנוחות במתחמי התדלוק ובחנויות העצמאיות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שתרם לתוספת רווחיות גולמית אשר איזנה את הקיטון ברווחיות ממכירת הדלקים.
- המכירות בחנויות זהות בכלל הפורמטים עלה ברבעון בכ-4.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד .
- הסבת חנויות אלונית במתחמי התדלוק לפורמט "מיני סופר" הביאה לצמיחה ניכרת במכירות אותם סניפים.
- עליית ערך משמעותית בהיקף של כ-80 מיליון שקל בפרוייקט הנדל"ן בהרצליה פיתוח -אלוני ים. שמאות עדכנית של אלוני ים קבעה לפרויקט שווי של כ-480 מיליון שקל.
- החברה ממשיכה לפתח את פרויקטי הנדל"ן השונים לרבות אלוני כפר סבא והרצליה. לחברה יש נכסים נוספים שעשויים להשביח.
במקביל לדוחות פרסמה החברה תחזית הכנסות של הסופרים ממנה עולה כי am:pm צפויה להגדיל את הכנסותיה מ-421 מיליון שקל בשנה שעברה ל-451 מיליון שקל השנה. תוך שנתיים (2021) הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 550 מיליון שקל.

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
